Avatar billede jumario Nybegynder
14. oktober 1999 - 14:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

IRC via webben

Jeg sidder på et netværk på skolenhvor det er umuligt at komme på IRC som det eneste, jeg ved ik helt hvorfor. ICQ og alt andet virker fint. Mit spørgsmål er om det ikke er muligt at tilslutte en irc server via. nogle java-sites? Det skal helst være en "undernet" server. Men alle forslag er velkomne!

På forhånd tak
Jumario
Avatar billede lindemann Nybegynder
14. oktober 1999 - 14:56 #1
www.missingu.com/irc

det er IRCNet
Avatar billede zemic Nybegynder
14. oktober 1999 - 15:05 #2
Hvis du kører mIRC
1. Har du prøvet at connecte med en port som ligger uden for dette område 6660 - 6669 til en server (For at finde en server der kører andre porte, kig i server.ini)

2. Ja du kan connecte igennem Java http://www.jpilot.com/

Nyeste liste over Undernet server her:
http://www.se.eu.undernet.org/servers.html
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. oktober 1999 - 20:46 #3
hmm i er galt på den, selv om han bruger en java klient hjælper det sgu ikke hvis trafikken stadig kører over IRC i stedet for over HTTP... det er problemet

der er simpelthen brug for en server der oversætter IRC trafik til HTTP trafik

men jeg tror der er en grund til at skolen har lukket for det
Avatar billede cyberlorx Nybegynder
15. oktober 1999 - 03:04 #4
Hvis det er Netscape i har på skolen kan du bruge den Java applet der er på www.p3online.dk.
Avatar billede lindemann Nybegynder
15. oktober 1999 - 07:21 #5
Det kan vaere det er mig der er gal paa den, men selv om 200 computere koere IRC, saa er traffikken vel stadig faktor mange lavere end hvis de samme 200 bruger en web baseret chat? Men det var jo ikke det spoergsmaalet drejet sig om. Alternativt kan du se om du kan score en UNIX shell du kan telnet'te til og koere en IRC client fra den (er der forresten nogle der kender et sted, hvor man kan faa disse gratis og jeg skal ikke koere en bot :-)
Avatar billede lrj Nybegynder
15. oktober 1999 - 12:45 #6
Avatar billede jumario Nybegynder
19. oktober 1999 - 08:57 #7
Der var desværre ingen af svarene der kunne bruges, da jeg heller ikke kunne tilslutte nogen IRC server over webben med diverse java-sider..men det kunne vel sige sig selv.
Til gengæld har jeg fundet ud af at man på http://chat.dalnet.dk kan chatte frit på Dalnet-kanalen #danmark. Men det er ik fordi man tilsluttes DalNet's IRC server. Men fordi de har en BOT på kanalen som oversætte IRC-Chatten til HTML og smider ud på siden, samt det omvendte! Meget smart ting!!

MVH Jumario
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. oktober 1999 - 20:00 #8
det var det jeg sagde at man skulle bruge!
Avatar billede lindemann Nybegynder
20. oktober 1999 - 07:48 #9
Lige et spoergsmaal - ville det ikke vaere muligt for en IRC server at aabne for port 80 ???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. oktober 1999 - 11:24 #10
jo men jeg tror stadig ikke at den ville funke, hvis netværket er sat til at lukke for IRC trafik
Avatar billede futter Nybegynder
21. oktober 1999 - 00:15 #11
gå ind på www.chatsystems.com, der kan du gå på undernet fra, da den ikke bruger java kan du også bruge den igennem en firewall der har alle port lukkede udover 80.
Java vil ikke virke fordi det er det samme som at bruge en almindelig client
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 23:59 #12
jumario>> kan du ikke acceptere svarene på det her spm eller noget...?