Avatar billede jong Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:06 Der er 3 kommentarer

Intern IP i access_log

Min access_log giver mig kun besøg fra min routers IP: 192.168.1.1, selvom jeg ved at min server får rigeligt besøg udefra.

Jeg kører en Debian m. Apache2 server, gennem en Allnet All0186 Router.
Apache2 kører CustomLog common.
Routeren er opgraderet med nyeste firmware.

Jeg er lidt usikker på om dette spørgsmål måske hører bedre hjemme et andet sted, da jeg ikke er sikker på om det er serveren der fejltolker, eller om det er routeren der ændrer alles IP.

Hvordan kommer jeg til at se de rigtige IP'er på mine besøgende?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2004 - 20:10 #1
Det lyder mystisk.

Jeg kører selv router (ganske vist af andet mærke) og jeg får da logget de original IP.
Avatar billede jong Nybegynder
24. oktober 2004 - 23:23 #2
Jeg fik også de rigtige ip'er førhen (før jeg installerede debian havde jeg en eredhat 7.2 installtion med apache 1.3.xx og før jeg opgraderede firmwaren i routeren)
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2004 - 00:09 #3
Så ville jeg se, om der er kommet en nyere opdatering af firmwaren til den router - eller se om du kan slå MASQing af eksterne adresser fra.