Avatar billede dellevela Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Drop down menu helst uden js

hej.

jeg kunne godt tænke mig en drop down menu lige som ekspertens. når man køre musen over fx kategorioversigt er der flere undermenuer med undermenuer igen.

kan det lade sig gøre at lave sådan uden js?

og ja jeg har prøvet at søge men de har alle sammen en js fil, hvis ikke kan jeg ikke få dem til at virke.

så hvis du sidder med scriptet eller kan finde det script jeg leder efter så skriv endelig.

på forhånd tak.
Avatar billede thb Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:19 #1
Jeg ved jeg har set det med CSS på et tidspunkt, men det virker ikke i IE..

Thomas
Avatar billede dellevela Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:25 #2
nej har jeg ikke, det skal så lige siges at min side er optimeret til kun at køre i IE da den køre med iframe(ja jeg ved det, men synes nu at det er godt alligvel)
Avatar billede roenving Novice
21. oktober 2004 - 18:25 #3
Hvorfor stiller du et spørgsmål om at undgå javascript i javascript-kategorien ?-)

-- og som thb skriver, er det et stort problem, at IE ikke understøtter de dele af css, som er nødvendigt !-)
Avatar billede roenving Novice
21. oktober 2004 - 18:27 #4
-- øeh, iframe ?-)

-- den sidste udbredte browser, som ikke understøttede iframe hedder IE3, som holdt en del længere som udbredt end NS4, men de er begge uddøde for mange år siden ...

-- bruger du heller ikke å'er, fordi der findes da mennesker, som har gået i skole, da det stavedes aa ...
Avatar billede dellevela Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:28 #5
min mening er at jeg vil have det hele i index filen ikke i nogen js fil eller xml fil.
Avatar billede roenving Novice
21. oktober 2004 - 18:31 #6
Så kan du da bare tage koden fra js-filen(rne) og lægge den ind i nogle script-tags !-)

-- og iframe er forøvrigt indlagt i standarden i 1998 (selvom IE4 understøttede det fra 1996 eller '97), så kun browsere, som er lavet før den tid understøtter ikke iframes ...

Men du er ikke den eneste, som er offer for den ret udbredte løgnehistorie fra browser-krigenes storhedstid sidst i '90-erne ...
Avatar billede dellevela Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:35 #7
k, men nu kan jeg ikke finde den med undermenuer lige so kategorioversigt.  så den den finder en menu der er rimelig let at sætte op får pointene
Avatar billede olebole Juniormester
21. oktober 2004 - 19:55 #8
<ole>

Jeg er ikke helt klar over, hvad det er, du ikke har forstået, men du _kan_ ikke lave en menu i ren CSS, hvis den skal virker i IE.
Du er _nødt_ til at bruge JavaScript  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
21. oktober 2004 - 19:58 #9
-- hvilket manden vist også er indstillet på, der må blot ikke være .js !o]

-- altså skal al script skrives direkte i html-filen (vel sådan lige for overskuelighedens skyld !-)
Avatar billede olebole Juniormester
21. oktober 2004 - 21:33 #10
Aha ... af hensyn til den mindre overskuelighed, må det vel så være  :)
Man plejer jo netop at bruge remote-filer for at øge overskueligheden ........ men sådan er der så meget, kodere ikke forstår  ;D
Avatar billede dellevela Nybegynder
21. oktober 2004 - 22:55 #11
jeg har fået løst mit problem, jeg (som dum som i nok synes jeg er) vidste ikke at js var javascript jeg troede at det var noget andet, som min server ikke kunne klare.

i må meget undskylde hvis jeg har været til for meget besvær. så hvis i alle smider et svar deler jeg pointene som en undskyldning.
Avatar billede dellevela Nybegynder
20. november 2004 - 13:00 #12
lukker