Avatar billede detvarchoko Nybegynder
20. oktober 2004 - 23:36 Der er 16 kommentarer

Failed to renew IP address

Hej,

Jeg har netop købt en ny bærbar, hvor der er indbygget netkort i. Når jeg sætter mit netværkskabel i, så ser det på værktæjslinien ud som om jeg har forbindelse. MEN det er der ikke, når jeg åbbner en browser. Jeg prøvde at klikke på "Repair this connection" og her fik jeg af vide at den failede i at "renewing the IP address". Så åbnede jeg en DOS prompt og skrev "ipconfig -renew", men her fik jeg kun af vide at den var "... unable to connect to your DHCP server ....".

Er der nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre?

Al hjælp vil være MEGET velkommen!
Avatar billede levich Nybegynder
20. oktober 2004 - 23:39 #1
En god start vil jo være at se på opsætningen af netværksforbindelsen. Du ved alt det her med indstillingerne under protokollen tcp/ip. Det skal jo være magen til indstillinger på den computer du havde før, hvor dit internet virkede.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
20. oktober 2004 - 23:42 #2
Yep.. kommer an på om din Router kører DHCP.. gør den det? Skal du ind under indstillingerne under dit netkort på din pc og tjekke at den også er sat op til det... Ellers skal du selv sætte en IP adresse på din computer
Avatar billede mcgoat Nybegynder
20. oktober 2004 - 23:46 #3
Prøv at gå i startmenu,Kør, Skriv: CMD ,Ok. Skriv: ipconfig /all . paste det herind
Avatar billede detvarchoko Nybegynder
20. oktober 2004 - 23:50 #4
Indstillinger under TCP/IP var og er "hent automatisk ....", så ingen ændring der.

Jeg ved ikke om min router kører DHCP. Hvordan kan jeg se det under indstillinger?

FYI - Jeg bor i en andelsforening, hvor vi har lokalnetværk ... ved ikke om det er til nogen hjælp.
Avatar billede detvarchoko Nybegynder
20. oktober 2004 - 23:50 #5
mc goat - will do ... et øjeblik.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
20. oktober 2004 - 23:56 #6
Så er det nok din computer til manuelt skal have tildelt en IP. Har du stadig den gamle computer?
Avatar billede detvarchoko Nybegynder
21. oktober 2004 - 00:02 #7
Jeg har måttet skrive det ind i hånden, da jeg ikke kan kopiere fra den bærbare jeg gerne vil have Internetforbindelse til. Men her er det altså i hånden:
---
Windows IP configuration:

Host name ...... jh
Primary DNS suffix ...
Node type .......... Unknown
IP routing enabled ......... No
WINS Proxy enabled .... No

Ethernet adapter Local Area Connection

Connection-specific DNS Suffix. :
Description .............: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
Physical Adress ...: 00-02-3f-08-54-55
DHCP Enabled ....... Yes
Autoconfiguration enabled ....... Yes
IP Adress ........ 0.0.0.0
Subnet mask ........ 0.0.0.0
Default gateway .........:
DHCP server ............. 255.255.255.255
----
Avatar billede mcgoat Nybegynder
21. oktober 2004 - 00:03 #8
så er der nok ikke en dhcp server på dit netværk, eller også virker den bare ikke lige nu... men har du stadig den gamle computer? så kan du se hvilke ip adresser den er sat op til
Avatar billede detvarchoko Nybegynder
21. oktober 2004 - 00:04 #9
Her er ipconfig/all fra den stationære jeg bruger, som bruger det samme netkabel/stik, som jeg vil have den bærbare til at køre via.
---
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Y>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : lånepc
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : parknet.dk

Ethernet-netværkskort Local Area Connection:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : parknet.dk
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 3Com EtherLink XL 10/100
I TX NIC (3C905B-TX)
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-40-CA-1C-5D-BA
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.44.254.120
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 10.44.254.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 217.116.235.20
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 217.116.235.27
      Primær WINS-server . . . . . . . . . . . . . : 217.116.235.12
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 20. oktober 2004 23:56:14
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 21. oktober 2004 00:56:14
----
Avatar billede detvarchoko Nybegynder
21. oktober 2004 - 00:05 #10
IP adresse og DNS blev hentet automatisk. Det skulle gerne være korrekt hvad det angår.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
21. oktober 2004 - 00:07 #11
hmmm.. ser da underligt ud ja... har du prøvet kun at have din laptop på, uden at den anden er det? Måske der kun er tildelt 1 ipadresse på dit kabel..
Avatar billede mcgoat Nybegynder
21. oktober 2004 - 00:08 #12
Har jeg nemlig prøvet hos en ven før, at 2 af hans computere godt kunne komme på nettet, men ikke en 3. Det var fordi han havde TDC som kun gav 2 Ip adresser. Så han kunne kun have 2 maskiner på af gangen
Avatar billede detvarchoko Nybegynder
21. oktober 2004 - 00:20 #13
Den gamle bærbare og min stationære kunne godt klare at jeg skiftede kablet imellem dem, så det bør ikke være det.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
21. oktober 2004 - 00:27 #14
så den nye bærbare kan ikke komme på nettet hvis du bruger stikket fra din stationære.. og kun har den bærbare sat til? heller ikke hvis du genstarter den bærbare mens den er sat til?
Avatar billede detvarchoko Nybegynder
21. oktober 2004 - 08:14 #15
Nej, heller ikke hvis jeg genstarter, hvor jeg har sat netkablet i den bærbare.

Beklager det sene svar .... var nødt til at gå til køjs ;-)

Kan jeg lave et yderligere check ... pinge eller sådan noget? Har gjort det før, men der har jeg blot været marionet, for en som hjalp mig per telefon.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
23. januar 2007 - 09:09 #16
Lukketid?