Avatar billede keodk Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HIS HighTech Radeon 9800 Pro vs. Club3D Radeon 9800 Pro

Hej

Jeg har kigget lidt på disse 2 kort. Er der en grund til at vælge det ene fremfor den andet?

Jeg ved HIS kortet kommer som en IceQ model med påmonteret NorthQ køler (den er vist i restordre rundt omkring, men jeg kan stadig få HIS kortet med en standard køler. Planen er at bruge en af Zalmans Heatpipe (passive) kølere alligevel, så for mit vedkommende spiller den medfølgende køler ikke en stor rolle.

Men hvis der er nogen der ved at den ene producent er at foretrække fremfor den anden så må i gerne ligge en kommentar eller et svar. Tak.
Avatar billede mushkin Nybegynder
20. oktober 2004 - 20:06 #1
Først så er køleren på His IceQ kortet fra Artic Cooling. NorthQ har bare lavet en efterligning lige som de har gjort med Zalmans 7000 cu cpu-køler.

Hvis du alligevel vil bruge Zalmans køleprofil skal du ikke købe IceQ kortet. Det ville være en skam. Om du køber det almindelige R9800 Pro fra His eller kortet fra Club 3D er vel hip som hap. Eneste tydelige forskel er software pakkerne og tilbehøret. Men det kan du selv bedst vurdere hvad du synes bedst om.
Avatar billede keodk Nybegynder
20. oktober 2004 - 20:25 #2
Tak for rettelsen mht. køleren. Ja, det er jo som du siger. Jeg har ikke umiddelbart noget at bruge IceQ køleren til, da jeg alligevel monterer Zalmans løsning på kortet.

Jeg vælger et Club3D, da det er til at få fingrene i pt., m.m. nogen vil fraråde mig fra Club3D.

Jeg takker for svaret mushkin, men lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu. Du skal nok få point for dit svar, men jeg venter lige og ser om der skulle være en til der svarer.
Avatar billede mushkin Nybegynder
21. oktober 2004 - 14:27 #3
Selv tak.