Avatar billede darkphazer Nybegynder
08. marts 2001 - 17:13 Der er 6 kommentarer

Pws el. IIS

Jeg vil gerne kunne køre asp på min win2000 maskine. Skal jeg installere PWS eller IIS ?
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. marts 2001 - 17:14 #1
IIS Det er meget bedre end PWS, f.eks kan PWS ikke \"bage kager\" :o(
Jeg ville installere IIS.
Avatar billede darkphazer Nybegynder
08. marts 2001 - 17:15 #2
\"bage kager\" ???????????
Avatar billede knightdear Nybegynder
08. marts 2001 - 17:16 #3
IIS... den er gratis/følger med , og er den der kan mest :o)

KnightDear
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. marts 2001 - 17:17 #4
darkphazer<--> Cookies
Avatar billede martens Guru
08. marts 2001 - 17:31 #5
IIS 5 ! - den er jo også en del af W2K

mvh Martens
Avatar billede skovtrold Nybegynder
09. marts 2001 - 10:51 #6
Hej

Som nævnt er IIS 5 en fast del af Windows 2000. På \"Server\" og \"Advanced Server\" isntalleres den automatisk, men på \"Professional\" udgaven skal du manuelt vælge IIS fra \"control panel,add/remove programs,add/remove windows components\".
Du skal herefter bare flytte dine ASP filer ind i \\inetpub\\wwwroot\\ og køre dem derfra med http://localhost/filnavn.asp eller http://servernavn/filnavn.asp - sidstnævnte skal bruges hvis andre på netværket skal se siderne, da localhost kun gælder lokalt (som 127.0.0.1)