Avatar billede charley78 Novice
18. oktober 2004 - 12:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan man "låse" en tabel?

kan man "låse" en tabel, så indholdet arter sig på den plads det er tiltænkt?
Avatar billede andjak Nybegynder
18. oktober 2004 - 12:32 #1
Kan du forklare der lidt nærmere?
Avatar billede charley78 Novice
18. oktober 2004 - 12:42 #2
således at den ikke rykker sig, men fx nægter at indsætte et for stort billede?
Avatar billede andjak Nybegynder
18. oktober 2004 - 12:44 #3
Det tror jeg desværre ikke kan lade sig gøre i DW
Avatar billede charley78 Novice
18. oktober 2004 - 19:01 #4
nej, det affinder jeg mig med. Tak for kommentaren!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. oktober 2004 - 19:16 #5
.BilledeForStort {
    overflow: hidden;
}

Hvis du evt. sætter denne css på dit table eller celle, så kan du måske skjule det af billedet som er for meget
Avatar billede charley78 Novice
18. oktober 2004 - 19:33 #6
der er ikke tale om et for stort billede, men om at kunne paste og skrive hvad der passer en uden hele tiden at skulle tjekke om alt er som det skal være og samtidigt undgå at tabellerne forskyder sig i alle retninger.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. oktober 2004 - 20:22 #7
Ok, så er svaret nej.
Man kan ikke låse et Table.
Hvis indholdet er større en det som holder det, vil det som holder det, altid tilpasse sig det som er inden i.
Lød det ikke meget logisk *LOL* ;)
Avatar billede charley78 Novice
18. oktober 2004 - 20:52 #8
jow!

skal du have nogle points, eller...?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. oktober 2004 - 21:25 #9
Bare husk, hvis du går igang med CSS til positionering af <div>'s i stedet for Tables, så gælder ovenstående logiske forklaring ikke i alle tilfælde.