Avatar billede lsp75 Nybegynder
18. oktober 2004 - 09:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CMS - hvordan kommer jeg i gang?

Hej ekspert :-)

Hvorfor er der ikke et punkt, der hedder CMS?

Jeg har fået til opgave at lave et website for en frivillig forening. Indtil for nylig troede jeg, at det kunne klares i DreamWeaver, men foreningen har efterfølgende gjort mig opmærksom på, at de gerne vil have mig til at sætte et Content Management System op.

Jeg er helt med på fordelene med CMS, hvad angår den lette indholdsstyring, opdatering online mv.

Det, som jeg til gengæld ikke ved er:

- hvilke gode gratis systemer findes på markedet?
- mest vigtigt: hvilke systemer er forholdsvis lette at sætte op? (Jeg har kendskab til PHP).
- hvilke krav stilles til serveren?
- kender du nogle gode demoer og/eller tutorials?

På forhånd tak for hjælpen :-)

/Lise
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2004 - 09:51 #1
Kig på www.opensourcecms.com (når den ellers virker)
Avatar billede doggy82 Praktikant
18. oktober 2004 - 09:52 #2
http://www.mamboserver.com  :D - under "learn more" kan du lære mere om det (do'h)
Avatar billede doggy82 Praktikant
18. oktober 2004 - 12:35 #3
Arj mand, jeg skal da ikke ha' alle de points!?
Og du skulle ha' ventet til der kom nogle flere svar.
Der kunne jo være nået at komme mange flere links og gode råd i løbet af så'n en mandag her.

Nå, men hvis der er andre som har et svar på lsp75's spørgsmål så bare læg det som kommentar. Så kan i få nogle points af mig bagefter hvis i har lyst :)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2004 - 17:25 #4
Har du leget med demoen på www.starthotel.dk ?

Det er jo sat op og mega nemt at bruge :-)