Avatar billede chilidancer Nybegynder
16. oktober 2004 - 19:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

log file

Jeg har fået nogle popup reklamer som jeg ikke kan komme af med Er der en der gider at se på min log file ??

Chilidancer
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. oktober 2004 - 19:21 #1
ja da, hvor er loggen ?
Avatar billede chilidancer Nybegynder
16. oktober 2004 - 19:58 #2
Hej Tonny
Her er så loggen.. tak skal du have :o)

Logfile of HijackThis v1.98.2
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSRTE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\IGFXTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HKCMD.EXE
C:\WINDOWS\MIXER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\AGENT\MCAGENT.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RPCSS.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSSHLD.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\PERSONAL FIREWALL\MPFTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\OHGEZF.EXE
C:\WINDOWS\RunDLL.exe
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSESCN.EXE
C:\PROGRAMMER\WINZIP\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSFTSN.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\PERSONAL FIREWALL\MPFAGENT.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\REAL\UPDATE_OB\REALSCHED.EXE
C:\WINDOWS\TEMPORARY INTERNET FILES\CONTENT.IE5\SN17YYVP\HIJACKTHIS[1].EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\PROGRAMMER\YAHOO!\COMMON\YCOMP5_2_3_0.DLL
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: Popup Manager - {08E74C67-99A6-45C7-94DA-A397A8FD8082} - C:\PROGRAMMER\POPUP MANAGER\POPUPMGR_1.0.1.5.DLL
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: MxTargetObj Class - {0000607D-D204-42C7-8E46-216055BF9918} - C:\WINDOWS\MXTARGET.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSSHL.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CriticalUpdate] C:\WINDOWS\SYSTEM\wucrtupd.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\SYSTEM\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\SYSTEM\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mdac_runonce] C:\WINDOWS\SYSTEM\runonce.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [LexStart] Lexstart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\AGENT\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\AGENT\MCUPDATE.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\VSO\MCMNHDLR.EXE" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\VSO\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MPFExe] C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\PERSON~1\MPFTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [wzjqqan] C:\WINDOWS\SYSTEM\ohgezf.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ALCHEM] C:\WINDOWS\ALCHEM.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [McVsRte] C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\VSO\mcvsrte.exe /embedding
O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar Display Controls] RunDLL deskcp16.dll,QUICKRES_RUNDLLENTRY
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ypager.exe -quiet
O4 - Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: Yahoo! Search - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycsrch.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! Dictionary - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycdict.htm
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\PROGRAMMER\YAHOO!\MESSENGER\YHEXBMES0411.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\PROGRAMMER\YAHOO!\MESSENGER\YHEXBMES0411.DLL
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/en-gb/4,0,0,83/mcinsctl.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\VxD\MSTCP: NameServer = 193.88.44.22

Bedste hilsner
Chilidancer
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:11 #3
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O2 - BHO: MxTargetObj Class - {0000607D-D204-42C7-8E46-216055BF9918} - C:\WINDOWS\MXTARGET.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [wzjqqan] C:\WINDOWS\SYSTEM\ohgezf.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ALCHEM] C:\WINDOWS\ALCHEM.exe

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
<ingen>

Filer:
C:\WINDOWS\MXTARGET.DLL
C:\WINDOWS\ALCHEM.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM\ohgezf.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede enriko Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:16 #4
du skal nok lige ind på windows update og hente det nyeste opdateringer så som sevice pack 2..

start hijackthis og fjern dem her

O2 - BHO: MxTargetObj Class - {0000607D-D204-42C7-8E46-216055BF9918} - C:\WINDOWS\MXTARGET.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [ALCHEM] C:\WINDOWS\ALCHEM.exe

og de to filer som er skrevet under skal slettes

C:\WINDOWS\mxTarget.dll
C:\Windows\System\Alchem.exe
Avatar billede enriko Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:17 #5
jeg skal lige sige jeg er nybegynder  men jeg havde næsten rigtigt jo:)
Avatar billede chilidancer Nybegynder
16. oktober 2004 - 23:10 #6
Det tog lang tid inden jeg kom af me MXTARGET.. men det ser ud til den er væk nu

her er ny log

Logfile of HijackThis v1.98.2
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSRTE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\IGFXTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HKCMD.EXE
C:\WINDOWS\MIXER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\AGENT\MCAGENT.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\LEXBCES.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSSHLD.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\PERSONAL FIREWALL\MPFTRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSESCN.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RPCSS.EXE
C:\WINDOWS\RunDLL.exe
C:\PROGRAMMER\WINZIP\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSFTSN.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\PERSONAL FIREWALL\MPFAGENT.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\REAL\UPDATE_OB\REALSCHED.EXE
C:\PROGRAM FILES\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\PROGRAMMER\YAHOO!\COMMON\YCOMP5_2_3_0.DLL
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: Popup Manager - {08E74C67-99A6-45C7-94DA-A397A8FD8082} - C:\PROGRAMMER\POPUP MANAGER\POPUPMGR_1.0.1.5.DLL
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSSHL.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CriticalUpdate] C:\WINDOWS\SYSTEM\wucrtupd.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\SYSTEM\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\SYSTEM\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mdac_runonce] C:\WINDOWS\SYSTEM\runonce.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [LexStart] Lexstart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\AGENT\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\AGENT\MCUPDATE.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\VSO\MCMNHDLR.EXE" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\VSO\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MPFExe] C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\PERSON~1\MPFTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [McVsRte] C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\VSO\mcvsrte.exe /embedding
O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar Display Controls] RunDLL deskcp16.dll,QUICKRES_RUNDLLENTRY
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ypager.exe -quiet
O4 - Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: Yahoo! Search - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycsrch.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! Dictionary - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycdict.htm
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\PROGRAMMER\YAHOO!\MESSENGER\YHEXBMES0411.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\PROGRAMMER\YAHOO!\MESSENGER\YHEXBMES0411.DLL
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/en-gb/4,0,0,83/mcinsctl.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\VxD\MSTCP: NameServer = 193.88.44.22
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. oktober 2004 - 23:35 #7
Så er den fin og ren.

Du kan evt installere nogle af programmerne i spywarefri pakken..de er alle små, konflikter ikke og er meget effektive mod snavs af den slags du lige har været angrebet af.

Specielt anbefaler vi Spybot,spywareblaster, IE-Spyad og spywareguard.
Se mere i "pakken" her
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede chilidancer Nybegynder
17. oktober 2004 - 10:27 #8
Tonny :)
Tak for hjælpen

Bedste hilsner Chilidancer
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:18 #9
Velbekomme og takker for point :)