Avatar billede janomel Nybegynder
15. oktober 2004 - 23:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Søger en kategori for spørgsmål om VNC

Hej hvor skal jeg oprette et spørgsmål om realVNC da jeg bare ik kan det får til at fungere.
Avatar billede tumben Novice
16. oktober 2004 - 00:22 #2
hvad er problemet..kan du ikke finde ud af hvordan man skal gøre..eller ?? uddyb
Avatar billede janomel Nybegynder
16. oktober 2004 - 18:27 #3
Mit proble er at jeg syntes at man havede oprettet spørgsmål i flere forskellige kategorier.

Og da jeg sad met et problem, som ikke tideliger var blevet oprettet, Skulle jeg lige finde ud af om det skulle være en general kategori eller andet.
Avatar billede tumben Novice
16. oktober 2004 - 23:02 #4
ok, men nu mente jeg altså dit VNC problem :-)
Avatar billede janomel Nybegynder
16. oktober 2004 - 23:15 #5
Problemmet er at jeg ik kan logge mig på en anden pc.
Avatar billede tumben Novice
16. oktober 2004 - 23:19 #6
ja det kan jeg regne ud...men du bliver altså nødt til at fortælle lidt mere...
dvs run vnc server kører på den maskine du gerne vil fjernbetjene..og run listening vnc viewer kører på den du sidder ved...er der nogle af maskinerne bag en router ????
Avatar billede janomel Nybegynder
16. oktober 2004 - 23:28 #7
Jeg tror jeg har fundet løsningen på problemmet. Skal jeg bruge et program der understøtter NAT. Derfor er det et nyt spørgsmål, der skal oprettes. Sorry.
Avatar billede tumben Novice
16. oktober 2004 - 23:34 #8
ham der er bag routeren skal indtaste DIN ip i add new client så virker det
Avatar billede janomel Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:37 #9
Ja, men problemmet er at vi er mange der har samme IP adresse. Det jeg har gjort er at bruge myip.dk til at få dem oplyst. Men den oplyser, den samme, ipadresse. Trods af at vi er forskellige kunder.
Dvs. at kunder hos denne ISP, som har dymanisk IPadresse, deler den samme IPadresse ud af til, eller den er den man kan se hår vi er på. Men det kan også have sine fordele.

JEg kan forstå på vores ISP at når vi har dynamisk IP, så betragter de det som, et stort fælles netværk ud af til. Selv om at vi har egne installationer m.v. Men der er løsninger på alt.

Flere af os har routher og selv om, man bruger den IP adresse, som routheren får til delt "ude" fra. Kan man f.eks ikke pinge den. Det er der lukket for. Det er kun vores ISP der kan det. Men hvis de kan, kan jeg vel også på den ene eller anden måde?
Avatar billede tumben Novice
17. oktober 2004 - 13:14 #10
hhhm ..jeg er nok ikke til meget hjælp