Avatar billede schwinndk Nybegynder
15. oktober 2004 - 16:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skifte billede i en frame ved rollover på en button

Hej. Jeg har haft ledt et godt stykke tid efter et svar herinde, men har ikke haft held.
Jeg skal have et billede til at poppe frem når jeg bevæger mig over en button. altså show, når jeg har onMouseover, og hide når onMouseout. Jeg kan få det til at fungere med et layer, men jeg vil nu helst have mine billeder i en table.
Hvordan gør jeg dette nemt og smertefrit, uden at skulle kode som en gal. Der må være en behavior der kan gøre arbejdet for en?
Er der nogen der har et svar på det?
Jeg har i forvejen en behavior på min button, som skrifet farve under onMouseover.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:01 #1
Hvis din button i forvejen er en grafik kan du i Menuen:

Insert -> Rollover image
Avatar billede schwinndk Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:06 #2
Jeg har en rollover effekt på min button, som virker fint. Men når jeg kører hen over min button, skal den frembringe et billede i en frame, et andet sted på min side. Altså min button og mit ønskede billede ligger vidt forskellige steder på min side.
Avatar billede schwinndk Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:07 #3
undskyld.. den skal selvfølgelig frembringe billedet i en table.. :)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
15. oktober 2004 - 21:14 #4
Indsæt et link/Button, der skal være et link på det du vil lave Show Hide på.
Sæt evt link til "#"

Sæt markøren hvor du vil plasere dit billede.
Insert --> Layout Objects --> Layer
Skriv "Bla Bla" i Layeret
Marker Layeret
I properties Inspectoren ændre du navnet til ImgLayer og sætter Vis(Show) til :Hidden

Marker nu dit link/Button
I Behaviors (Shift+F4) trykker du på +
Vælg Show-Hide Layers
Vælg ImgLayer og klik på Show, Ok.
I Behavior ændre du nu OnClick til OnMouseOver
Marker nu dit link/button
I Behaviors (Shift+F4) trykker du på +
Vælg Show-Hide Layers
Vælg ImgLayer og klik på Hide, Ok.
I Behavior ændre du nu OnClick til OnMouseOut

Upload det and your done.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
15. oktober 2004 - 21:29 #5
http://www.projectseven.com/extensions/index.htm

her er også nogle lidt bedre layer extensions end den som er default i DW
Avatar billede schwinndk Nybegynder
15. oktober 2004 - 22:48 #6
Tak for svaret. Men det er det jeg allerede har haft gjort, og fungere fint. Men jeg vil gerne undgå at benytte layers, og benytte tables istedet. Jeg kan nemlig ikke benytte en behavior der hedder "show hide table". Hvis der nu bare var en der hed det... hmm.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
15. oktober 2004 - 22:52 #7
Det er derfor du skal lægge dit layer inde i Tablet ;)

""Sæt markøren hvor du vil plasere dit billede""
Avatar billede schwinndk Nybegynder
16. oktober 2004 - 11:14 #8
Ja. nu kan jeg få det til at virke. Det var lige det der med at fixcere layeret ind i tablen, som gik galt. Men, det kunne være rart hvis jeg kunne have undgået helt at bruge et layer. Men nu virker det, og layeret følger med browseren når den bliver mindre. fint nok. Tak for hjælpen bojohansen. :)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. oktober 2004 - 11:22 #9
Det var godt, se evt. lidt på
http://www.projectseven.com/extensions/index.htm

mener at huske en extension hvor man ikke behøver layeret.