Avatar billede iq-n Nybegynder
15. oktober 2004 - 15:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Boeger til en Multimedie Designer

Jeg sidder i Australien hvor gode fag boeger er rigtig billige. Saa jeg ville have nogle med hjem, til naar jeg skal begynde paa en Multimedie designer uddannelse.

Men hvilke?  ???

Er der nogle i kan anbefale, jeg har selv haft god sucses med Bible-serien, men ville hoere hvad i kan anbefale.

Boegerne jeg kunne taenke (og min erfaring):
Adobe Photoshop CS (Gode)
Adobe Creative Suite (God i Illustrator og Photoshop, og lidt erfaring med Indesign)
Macromedia Flash (Lidt erfaring)
Macromedia Director (Lidt erfaring)
Mac OS X Panther (Lidt erfaring med mac)
PHP (Ingen)
MySQL (Ingen)
ASP (Ingen)
Design genneralt (Noget erfaring)

Men i maa ogsaa gerne komme med andre ideer, bare det er inden for faget.
Avatar billede iq-n Nybegynder
15. oktober 2004 - 15:10 #1
I maa meget gernee ogsaa komme med links
Avatar billede iq-n Nybegynder
16. oktober 2004 - 16:37 #2
Er der ingen der laeser boeger laengere?
Det kan ikke passe at der ikke er nogen de kunne hjaelpe mig.
Jeg proever i er andet forum
Avatar billede annettef Nybegynder
16. oktober 2004 - 16:54 #3
Hej

Jeg har selv taget multimediedesigner uddannelsen, og vil sige at der er meget stor forskel på hvilke bøger der bruges på de forskellige uddannelsessteder (og fra semester til semester).

Men på min uddannelse brugte vi blandt andet dreamweaver, photoshop, flash og illustrator bøgerne i Visual Quickstart Guide serien (fra Peachpit press).

Til ASP brugte vi bøger fra Wrox (www.wrox.com) hvor jeg også ved at der findes bøger om PHP. Med hensyn til ASP og PHP er det nok en god ide at undersøge om uddannelse underviser i ASP, ASP.Net eller PHP, inden du begynder at købe alle mulige bøger.

Så brugte vi også bogen Internet & World Wide Web How to program (http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0131450913/qid=1097938205/sr=2-1/ref=pd_ka_b_2_1/104-2731213-8740732).

Så skal du jo også have nogle bøger til organisationsteori - vi brugte Organization Theory: Modern, Symbolic, and Postmodern Perspectives (http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0198774907/qid=1097938339/sr=1-4/ref=sr_1_4/104-2731213-8740732?v=glance&s=books).

Håber du kan bruge dette til noget - men som sagt find ud af hvilke bøger der bruges på den skole hvor du skal tage din uddannelse.

/Annette
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2004 - 17:50 #4
Hej..
jeg er selv lige startet på MMD og vi har fået den her liste over bøger som er gode at have på 1.sem..

Learning Web design, A beginner’s guide to HTML, Graphics and Beyond.
2nd Edition, June 2003. Jennifer Niederst. O’reilly.

Foundation Flash MX 2004. Kristian Besley and Sham Bhangal. 2004. friendsofED.

PHOTOSHOP CS BIBLE. Deke McClelland ISBN: 0-7645-4178-1 Forlag: Wiley

UDVIKLING AF MULTIMEDIER 2.UDGAVE
Louise Harder Fischer og Marie Christensen. ISBN 8757124523
Forlag: INGENIØREN

Kommunikation og strategier på internettet.
Lene Rosenmaier
Akademisk Forlag A/S, 2002.
ISBN 87-500-3682-3

Brug Brugerne.
Thomas Visby Snitker. Ingeniøren A/S.
ISBN 87-571-2358-6

Organisation
Poul Erik Christensen m.fl.
Forlaget Trojka, 3. udgave 2002
ISBN 87-90701-42-9

Skrivgodt.dk
Ulf Joel Jensen m.fl.
Frydenlund Grafisk 2001
ISBN 87-7887-065-8
Avatar billede iq-n Nybegynder
17. oktober 2004 - 03:14 #5
Det her var noget jeg virkelig kunne bruge. Bortset fra at nogle af dem er paa dansk (men det kan vaere at jeg kan finde nogle engelske udgaver).

Hvilken skole gaar du paa?