Avatar billede cronck Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:14 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

køb af digital kamera

Nu er jeg træt af at skulle fremkalde mine film, for at kunne se dem. Så jeg har besluttet mig for at købe et digital-kamera.

Men, men, men... Hvilket skal jeg købe?
Da jeg er studerende og har en ret "træls" økonomi, vil jeg højest betale lige omkring 1000 kr. for det.

Er der nogen bestemte kameraer i kan anbefale?
Måske hvis at i selv har dem, kunne i tage et billede og vise mig kvaliteten.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. oktober 2004 - 12:19 #1
kik forbi sitet http://www.dpreview.com det er sitet om digitale cameraer
Avatar billede lucas2000 Novice
15. oktober 2004 - 12:20 #2
Så denne side omtalt i tv den anden dag www.digitalmagasinet.dk
Avatar billede haverslev Novice
15. oktober 2004 - 12:37 #3
Avatar billede andjak Nybegynder
15. oktober 2004 - 13:44 #4
Hej Cronck
Jeg ved godt at du skriver at du højst vil betale lige omkring kr. 1000,- for det. Men for kr. 1.199,- får du et rigtig godt kamera fra Kodak.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40114
Avatar billede cronck Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:06 #5
Blev nød til at smutte, så kigger på det nu :-)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
16. oktober 2004 - 19:17 #6
Ja, køb et kendt mærke. Gerne fra et firma som har erfarringer med alm. kamera eller andre ting med linser. Det er nemlig vigtigt at du får et kamera med ordenlig optik, og hvis du går efter et kendt mærke skulle det ikke kunne gå helt galt ;)

Hygge
Avatar billede lucas2000 Novice
17. oktober 2004 - 10:28 #7
Nu ved jeg ikke hvor du bor men har lige fået en reklame fra computercity.dk hvor de sælger et Canon powershor A70, jeg tror det var til 1500,- og ja det er over dit buget men du får et rigtg godt kamera til en fornuftig pris, jeg bruger det selv på jobbet og det tager gode billeder i naturlige farver.
Avatar billede cronck Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:46 #8
Hvad med batterierne?
Gider nemlig ikke have et kamera der sluger dem alt for hurtigt... :-)
Avatar billede lucas2000 Novice
17. oktober 2004 - 13:30 #9
A70 bruger alm batterie, har selv et Ixus 500 med Litiumion batteri og jeg synes batterierne holder lige længe :-)
Avatar billede cronck Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:54 #10
Er det dette kamera som der er tale om?
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=12620
Avatar billede bb_maze Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:59 #11
Det tror jeg. Med hensyn til batterier så skal du have nogle gode nogle. Nogle med mange mAh. Desuden skal du også huske at have dig en ordenlig lader...

Hygge
Avatar billede cronck Nybegynder
17. oktober 2004 - 14:00 #12
Folk har givet nogle rigtig gode bedømmelser til det, men prisen er lige i overkanten, selvom at det kan fås på tilbud til 1500 kr. Desværre
Avatar billede lucas2000 Novice
17. oktober 2004 - 14:08 #13
cronk/ Lige præcis men prisen er jo så desværre for høj :-(
Avatar billede lucas2000 Novice
17. oktober 2004 - 14:08 #14
God jagt du ;-)
Avatar billede cronck Nybegynder
17. oktober 2004 - 14:10 #15
Jow, tak du ;-)
Jeg fortsætter med at søge... :)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
17. oktober 2004 - 14:12 #16
Men cronck, hvad er du på jagt efter? Skal det være et lille fancy kamera, eller må det godt være et lidt stort og klodset?

Hygge
Avatar billede cronck Nybegynder
17. oktober 2004 - 14:57 #17
Det skal selvfølgelig ikke være kæmpe stort, men behøver ikke at være sådan et lille fancy et...
Det jeg sætter mest pris på er billed kvaliteten, og kontrast forhold, farver osv. Der skal selvfølgelig også være et display i :-)
Avatar billede kontrol Nybegynder
17. oktober 2004 - 16:02 #18
Jeg kan varmt anbefale dig at købe Kodak EasyShare CX 6200 766kr.:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=64835

Godtnok er det kun 2 Megapixel, men hvis du ikke skal fremkalde billeder over 10 x 15cm kommer du ikke i problemer.

Den interne hukommelse er ikke at råbe hura for, men hvis du så også køber et ekstra kort evt.:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=17624
Så har du nok hukommelse til 300+ billeder for 137kr.

Kamera 766kr.
Ekstra kort 137kr
Batterier xxkr

Du får det hele for under 1000kr. og kameraet tager ganske udemærkede billeder.
Avatar billede cronck Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:08 #19
Desværre kan jeg se i bedømmelserne at kameraet ikke er særlig godt at tage billeder med, hvis der ikke er tilstrækkelig belysning... :-(
Men ellers ser det fint ud.

Jeg accepterer ikke nogen svar endnu, da jeg har fundet ud af at der kommer en Guide i fjerneren til Konsum på DR1 kl. 20:00 torsdag aften...
Håber at det er i orden
Avatar billede lucas2000 Novice
17. oktober 2004 - 19:11 #20
Fino med mig, bare del dem ud på de andre :-)
Avatar billede cronck Nybegynder
17. oktober 2004 - 20:52 #21
Fejlrettelse:  Der skal stå " i konsum" i den tidligere besked :-)

Jeg regner med at splitte point'ne ud mellem dem som har lyst, og samtidig har hjulper... :-)