Avatar billede 5floor Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Søgning fejler tilsyneladende

Hej.
Jeg har i PC-generelt(var i tvivl om hvor at oprette) oprettet et spørgsmål angående en Mp3-afspiller.
Overskriften hedder: Erfaringer med Argon 1051 (Mp3-afspiller)
Når jeg så søger(på forsiden) efter Argon, så får jeg kun 6 hits op, og mit spørgsmål er ikke et af dem?

Any ideas hvorfor det sker, eller dvs. hvorfor det ikke sker?

//Mads
Avatar billede fromsej Praktikant
14. oktober 2004 - 12:17 #1
Avatar billede 5floor Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:19 #2
Ok ,du misforstod mig vist.
Jeg kan godt finde indlægget(ved at kigge alle indlæggene igennem), undrer mig over at søgefunktionen ikke finder den? Bruger jeg søgefunktionen forkert?
Eller er det kun hos mig den ikke finder den?

M
Avatar billede fromsej Praktikant
14. oktober 2004 - 12:29 #3
Søgeord argon finder den ikke.
Søgeord argon 1051 finder den ikke.
Jeg tror, men er ikke helt sikker, at spørgsmål skal være afsluttede inden de optræder i søgningerne på eksperten.
Avatar billede 5floor Nybegynder
14. oktober 2004 - 14:23 #4
Ok, altså ikke bare hois mig den ikke finder ønsket resultat.
Hmmm, jeg har svært ved at tro at spørgsmål skal være afsluttet - syntes da jeg finder masser af ufærdige spørgsmål på andre søgninger?
Er der mon en Eksperten-Admin e.lign der kan/vil kommentere herpå?

//M
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2004 - 15:53 #5
Jeg afprøvede lige lidt, og fandt ud af, at søgefunktionen tilsyneladende ignorerer overskriften. Da jeg søgte efter "HIFI-klubben mp3-afspiller" kom dit spørgsmål frem.

Til gengæld undrer det mig, at dette spørgsmål heller ikke kommer frem ved at søge på Argon.
Avatar billede snowball Novice
15. oktober 2004 - 08:41 #6
sandbox: Det gør det da også - http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=argon ;)

Søgningen foregår bare ikke "real time", men via nogle index som bliver genereret hver nat, så derfor går der lidt tid inden de nye spørgsmål kommer med i søgningen. At søge "real time" er for ressourcekrævende for systemet bag Eksperten.

Søgnigen bliver ligeledes heller ikke kun foretaget i spørgsmål med accepteret svar, men søger efter den status man selv har valgt. Men jeg er enig i at søgefunktionen ikke altid virker lige godt, og det har længe været et problem. Der er dog for nyligt blevet lavet nogle ændringer sådan så den skulle virke bedre - http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=150
Avatar billede 5floor Nybegynder
15. oktober 2004 - 09:31 #7
Ok, det er der problematikken er gemt.
Tak for hjælpen.
Smid svar.

//Mads
Avatar billede snowball Novice
15. oktober 2004 - 09:38 #8
Spørgsmål om Eksperten er gratis, så lav du bare selv et svar og accepter det :)
Avatar billede 5floor Nybegynder
15. oktober 2004 - 09:44 #9
Ok,
God weekend når den iindtræffer

//Mads
Avatar billede snowball Novice
15. oktober 2004 - 10:47 #10
Tak, og i lige måde :)