Avatar billede hostmaster Nybegynder
12. oktober 2004 - 12:04 Der er 2 kommentarer

Problem med Data Connection på FTP. Men login OK

Hej!

Jeg har et ret underligt problem, synes jeg selv.
Når jeg skal logge på min FTP-server så går det fint, den går igennem med user og pwd lige indtil den laver en LIST.
Det ser sådan ud:

        220 CesarFTP 0.99g Server Welcome !
STATUS:>      Connected. Authenticating...
COMMAND:>    USER mtsa2004
        331 User login OK, waiting for password
COMMAND:>    PASS *****
        230 User password OK, CesarFTP server ready
STATUS:>      Login successful.
COMMAND:>    PWD
        257 "/mtsa2004.dk"
STATUS:>      Home directory: /mtsa2004.dk
COMMAND:>    FEAT
        500 Syntax error or unknown command
STATUS:>      This site doesn't support the 'features' command.
COMMAND:>    REST 100
        350 Restarting at 100, send RETR or STOR command to start transfer
STATUS:>      This site can resume broken downloads.
COMMAND:>    REST 0
        350 Restarting at 0, send RETR or STOR command to start transfer
COMMAND:>    PORT 172,16,37,22,12,241
        200 command successfully executed
COMMAND:>    LIST
        150 Data connection created for directory listing

Her efter går den bare i stå, og laver en timeout.
Jeg kan sagtens logge på andre ftp-servere, det er kun den her jeg har problem med, og med denne computer. Har nemlig prøvet hos andre og der virker det fint..

Er der nogen som har haft samme problem og ved hvordan det løses?

tak for hjælpen
Anders
Avatar billede hostmaster Nybegynder
12. oktober 2004 - 12:05 #1
Det skal måske også lige siges at jeg bruger CuteFTP, men jeg har prøvet med utallige andre progremmer. Så det er heller ikke her der er noget galt
Avatar billede hostmaster Nybegynder
12. oktober 2004 - 12:08 #2
ps serveren kan ikke håndtere pasv, derfor har jeg slået det fra