Avatar billede lmc Nybegynder
11. oktober 2004 - 20:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - Paint Shop Pro

Hejsa

Hvordan er det nu at man klipper en person, ud af et billede?
Jeg har sgu glemt det......

Venlig Hilsen LMC
Avatar billede nopsen Ekspert
11. oktober 2004 - 20:57 #1
mener det er lasso select tool.
Avatar billede milter Ekspert
11. oktober 2004 - 23:07 #2
Hvilken version af PSP?
Avatar billede lmc Nybegynder
12. oktober 2004 - 12:56 #3
Det er version psp 7.0
Avatar billede lx2ba Novice
12. oktober 2004 - 21:00 #4
Nu forstår jeg ikke helt, hvordan du forestiller dig at "klippe" personen ud?
Èn af mulighederne er at bruge "Crop"-værktøjet (jeg ved ikke hvad det kaldes i dansk udg. - min er en engelsk-sproget!)
Prøv at definere lidt nærmere, hvad det er du vil  ;<)
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2004 - 21:59 #5
Som nopsen også skriver, er det nok "Selection Tool", du er ude efter. Under den er der flere varianter, og en af dem er lasso, eller "Freehand selection", som den hedder i PSP.

Der er mange indstillinger at vælge imellem for at få det rigtige resultat, men prøv at kigge på linket herunder eller i PSP's egen "Help". Søg efter "Selection tools".

http://www.psptoybox.com/tuts/psp7/Basics/lasso.htm
Avatar billede kippers Nybegynder
13. oktober 2004 - 07:16 #6
Jeg er ikke bekendt med PSP7.0, men et fedt trik man kan lave (hvis personen er rimeligt klart afgrænset mod baggrunden), er at benytte en funktion i programmet til at finde omridset, altså kanten af personen. Når det så er gjort ufylder men den med en farve og baggrunden med en anden (hvid og sort). Hvis man har denne siluet i et layer og det originale billede i et andet layer, burde man kunne trække dem fra hinanden og have personen som det eneste i billedet. Alt afhængig af hvad du skal bruge det til, kan baggrunden f.eks. sættes til at være gennemsigtig.
Avatar billede lmc Nybegynder
13. oktober 2004 - 08:04 #7
Det er en person jeg skal klippe ud af et billede,og lægge over på et andet billede.
Avatar billede milter Ekspert
13. oktober 2004 - 10:08 #8
Hvor langt er du kommet? Har du læst noget om, hvordan du bruger "Freehand selection"
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 19:53 #9
ville være rart hvis du gad at give noget feedback til dem der sidder og bruger deres tid på at hjælpe dig.
Avatar billede lmc Nybegynder
07. februar 2011 - 08:18 #10
tak