Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2001 - 13:05 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Er jeg sej, eller tror jeg det bare? :)

Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvor meget folk er for mit design på http://www.tj-style.subnet.dk !
Avatar billede prodic Mester
07. marts 2001 - 13:08 #1
Well Times New Roman har aldrig været så sejt igen!
Avatar billede madizone Nybegynder
07. marts 2001 - 13:10 #2
Joeh - Times New Roman er såmænd okay nok...

Måske ville lidt frisk GIF-grafik lavet i Photoshop hjælpe lidt.
Men det kommer an på hvilket signal du vil sende med dig design!
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. marts 2001 - 13:10 #3
been there, saw that, ditched it...

sort på hvid, standard times new roman font, centreret tekst... farverne er for mørke og står i vild kontrast med den udenom hvide... standard karakteren 5 @ 13
Avatar billede spectual Nybegynder
07. marts 2001 - 13:22 #4
Ok, jeg ville ikke kalde det grimt, men noget der ligner.

Det er way for dystert
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2001 - 13:25 #5
hmm... okay, altså skal jeg have en anden skrifttype, og nogen andre farver? og måske nogen flere giffer (med måde)... ? :) Jeg skal gøre hvad jeg kan!
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. marts 2001 - 13:30 #6
lyder som en god ide... pas på ikke at gøre det poppet, men heller ikke for kedelig... design er en dyd
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. marts 2001 - 13:51 #7
Jeg har alledage havt noget svært ved at forholde mig til det der lifestyle filosofi. Hvis man ikke har et liv eller en personlighed tror jeg heller ikke man kan købe sig til at have det.

Lovlig stort spring mellen det sorte tekstbillede og det store hvide areal udenom. og samtidig lovlig lille kontrast mellem den sorte baggrund og teksten.

Glad for endelig at opdage det var en parodi :)
Flot.

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2001 - 13:54 #8
at folk ikke kan lide den hvide baggrund er opfattet, men tekstfarven er da fin? jeg syntes ikke at den er mørk!
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. marts 2001 - 13:58 #9
skærmen gamma indstilling betyder meget og vores er nok lidt mørkere end din.
Avatar billede madizone Nybegynder
07. marts 2001 - 14:04 #10
Nu fifler selv lidt med webdesign i min fritid som hobby - det er ikke alt jeg laver som jeg synes lige godt om, men hvis du vil se et eksempel på hvad jeg kalder et godt webdesign(et jeg selv har lavet) så prøv nogle af mine eksempler på min hjemmeside, f.eks http://www.als-computer.subnet.dk/pages/restopia/index.html
Siden er flottest i 800x600 mindst 16-bit farve, Internet Explorer og et godt lydkort...!
Avatar billede madizone Nybegynder
07. marts 2001 - 14:04 #11
Nu fifler selv lidt med webdesign i min fritid som hobby - det er ikke alt jeg laver som jeg synes lige godt om, men hvis du vil se et eksempel på hvad jeg kalder et godt webdesign(et jeg selv har lavet) så prøv nogle af mine eksempler på min hjemmeside, f.eks http://www.als-computer.subnet.dk/pages/restopia/index.html
Siden er flottest i 800x600 mindst 16-bit farve, Internet Explorer og et godt lydkort...!
Avatar billede madizone Nybegynder
07. marts 2001 - 14:04 #12
HUH???
DUBLI-POST?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
07. marts 2001 - 16:32 #13
Tue Abrahamsen - for jeg går ud fra at det er det der gemmer sig bag det kryptiske \"xtwoface\" - du stiller os på en svær opgave, når du beder os give vores personlige holdninger til dit design til kende. Og hvad du kan bruge den feed-back til er også lidt svært at tyde. Hvis du nu kunne definerer formål, budskab og målgruppe(r) for os ville vi have noget at kommenterer ellers får du kun vores helt personlige holdninger til farevalg, fonte, scroll-bars, osv., men OK det er dit valg.

Efter min menig tæller på minussiden:
A. Farverne sort / hvid signalerer normalt ekskusivitet, men det taber du på gulvet ved at indsætte reklamebuttons nederst i venstre side. Farverne signalerer også ro, det taber du ved at give dit logo \"fartstriber\".

B. En side der er afgrænset, som dit sorte felt, bør ikke strække sig ud over skærmstørrelsen. Det misser du ved at feltet er for højt = scrollbar.

C. Der var en gang hvor det at have en synlig counter på sin side var \"hit\", men det var dengang.

D. Dit logo er står i sort / lysegult (på min skærm). Normalt bør farver der tydeligt står samen have samme mætning og lysstyrke, hvis man ønsker at signalerer balance.

E. Dine tekster virker meget tunge på dine undersider. Til almen tekst bør man ikke have tekststrenge med mere end 45 anslag og maks 6 - 9 linier uden afsnit. Hvis teksten er af specifik informativ karater (for målgruppen) kan man godt gå op på 20 - 30 linier uden afsnit.

F. Der er ved at etablerer sig en trend, der giver bruger mulighed for at bruger sitets logo til at finde forsiden med (ved at klikke på logoet), men du fravælger konventionen. Man kommer ikke tilbage til forsiden ved at klikke på dit logo - faktisk kommer man ingen steder.

Plussiden:
A. Du har mod til at spørge (men desværre ikke mod til at stå frem ved navns nævnelse).

B. Du afrunder det sorte felt med din TJ-stål\"bjælke der samtidig bryder det sorte felts kvadratiske form.

C. Måden du placerer div. elementer på siden gør at øjet naturlig \"falder\" fra øverste venstre hjørne til nederste højre. (Om end dine reklamebuttons er meget støjende).

D. Fontvalget er OK på forsiden. (Man bør ikke anvende fonte med fødder til små tekstmængder). Passer også udemærket til det sort / hvide signal om ro og eksklusivitet.

E. Mængden af tekst på forsiden er passende og opstillet i et tydeligt hieraki med tre niveauer.

F. Normalt bør man ikke give bruger mere end maks. syv valg i en menu, men i dette tilfælde holder det at gå op på ti, da der er fin afgrænsning mellem valgene.

Alt i alt synes jeg, at du har lavet noget, der er værd at bygge videre på.

Fortsat Held & Lykke - Tony Breindal
Avatar billede bantz Nybegynder
07. marts 2001 - 18:50 #14
hvis det ikke fortjener nogle points så ved jeg ikke hvad gør.... :)
Avatar billede madizone Nybegynder
07. marts 2001 - 19:41 #15
Der er jo ikke noget decideret svar på en vurdering, så det virker tåbeligt at udlodde point til den bedste vurdering, efter som enhver vurdering kan være ligeså god som en anden...!
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2001 - 21:25 #16
Der skal så lige siges, at jeg får uploadet en lille opdatering af siden i morgen, som inkludere en anden skrifttype (Arial) og nogen forandringer i farverne. Jeg går tilbage til det gamle farveskema vi havde før, sort og orange. Håber dette vil falde i jeres smag! Ellers mange tak for den konstruktive feedback. Og til Tony Breindal >> _Jeg_ har altså andet at give mig til end at lave en 10 siders lang konnotativ analyse af mit farvevalg til et website, men thanks anyway! :)=

Tue Abrahamsen (ja, det er mig)
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2001 - 21:27 #17
btw, så ser jeg ikke på de små dingenoter på min forside som desiderede reklamer, snarere som en hyldest til de dejlige mennesker som har gjort min website mulig! :)=
Avatar billede cldu Nybegynder
08. marts 2001 - 08:32 #18
Tony: wow... jeg er imponeret.
Kunne man lokke dig til at kigge på http://www.eksperten.dk/spm/54524 ?

Jeg kunne godt tænke mig lidt kritik af farvevalg/grafik og opsætning generelt - og det lyder sq som om du har enormt meget styr på det ;)
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2001 - 08:35 #19
Jeg kunne egentlig godt lige tænke mig at vide om folk syntes om det nye farvevalg på siden?
Avatar billede saubermacher Nybegynder
08. marts 2001 - 08:44 #20
du har en fejl i dit script når siden starter op. Der kommer kode med i statusbaren...

Hold den i dansk. Jeg kan ike klare alle dem som tror at man SKAL skrive engelsk for at være hård! - kodningen er god nok og eg kan lide at du laver frames, men med hensyn til stilen så har du seriøst et problem med den tekstbox ude til venstre \"anbefal til en ven\".

Der er et lille problem med farverne. Men det lyder somom der er folk som er bedre til sådannoget end mig.

Faktisk synes jeg forsiden er grim. Du skal bruge noget ensartet til forsiden og droppe reklamerne. de ødelægger indtrykket! Ellers holder stilen og det er godt.

Keep up the good work.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2001 - 08:48 #21
Hvad er det for nogen kode du siger der står i statusbaren? jeg kan ikke se det...
Avatar billede spectual Nybegynder
08. marts 2001 - 10:15 #22
hvilke farver Tue?
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2001 - 10:16 #23
sort og orange
Avatar billede spectual Nybegynder
08. marts 2001 - 10:18 #24
:P
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2001 - 10:22 #25
hvad?
Avatar billede spectual Nybegynder
08. marts 2001 - 10:24 #26
han forstod den ikke :(
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2001 - 10:26 #27
er der noget galt med sort og orange? de danner en fin kontrast I think, men det er måske kun mig?
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
08. marts 2001 - 11:54 #28
Det er bare noget du tror Ace
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2001 - 13:24 #29
Yes yes, nu syntes jeg at jeg har fået nok konstruktiv (og negativ) kritik... Derfor vil jeg nu lukke spørgsmålet, og jeg giver derfor poengene til den første der svarer! :)=
Avatar billede cldu Nybegynder
08. marts 2001 - 14:29 #30
wolla?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
08. marts 2001 - 16:27 #31
Kære Tue.

Jeg forstår godt, at du har svært ved at finde tid til at lave forarbejdet til dit site. På den anden side beder du os om at bruge vores tid på det. Det er helt i orden - det er det, der er grundidéen bag \"eksperten\" - at vi alle gerne vil dele viden, erfaringer og lyst med hinanden. Og derfor trækker vi gerne i \"arbejdstøjet\" for dig.

At jeg beder dig om at specificerer dine forudsætninger for vores vurderinger er ikke et udtryk for, at jeg ønsker at nedgøre dit store arbejde, men alene en hjælp til dig.

mvh. Tony Breindal

P.s. Hvad betyder konnotativ ?
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2001 - 16:30 #32
tillykke cldu! :)

Tony, tak for hjælpen, det var faktiskt meget konstruktiv! Konnotativ - det man kan tolke udfra det man kan se... bruges mest i forbindelse med reklamer... :)

Tue Abrahamsen
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. marts 2001 - 13:33 #33
Det er da ikke bare mega provekerende men også meget forkert!!!

Det strider meget i mod ideen på eksperten at høste andres meninger og gode råd hvorefter man enten tager pointsne selv eller giver dem til en tilfeldig.

Når du kun havde afsat tredive point til spørgsmålet forventede jeg heller ikke ret mange point, men det er da alt for irriterende at blive afvist når man har forsøgt at hjælpe!

konnotativ = noget jeg brugte i mine stile i 9. klasse og har glemt igen... Jeg havde en rigtig god vane med at granske fremmedordbogen efter lange ord for det gav tit lidt ekstra point hos læreren og konnotativ var et af dem, men jeg har glemt alt om det igen!
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2001 - 14:18 #34
Ok, for det første kan jeg godt forstå at du bliver sur, men jeg kan altså ikke gå tilbage og gå dig poeng, og hvis jeg derimod giver dig poing, ville der nok ikke være flere der svarede på mit spørgsmål.

For det andet, så svarede du heller ikke på mit spørgsmål, du sagde bare at det var en fejl, og du svarede aldrig da jeg spurgte om hvad fejlen bestod af. Vil du have at jeg skal give poeng for sådan noget!?!

-Tue Abrahamsen

Ps. Konnotativ er et ord, som jeg tilfældigvis bruger tit i skolegangen, jeg er ikke sådan en lille lamer som bare sidder og slår op i ordbøger for at få poeng... :)
Avatar billede saubermacher Nybegynder
15. marts 2001 - 10:29 #35
kategori design:feedback - du vil have mig til at vurdere din site og det gjorde jeg - altså jeg har besvaret dit spørgsmål efter formålet. Med hensyn til kodestumpen så var det en fejl at jeg ikke lige fik svaret på det - der står noget HTML kode i din statusbar når siden loades, men jeg gik ud fra at du selv kunne se det når jeg gjorde opmærksomt på det og hvis du ikke kunne se det var det fordi det var med vilje.

Hvis man beder folk om at vurdere en side - og de gør det. så bør de også takkes for det. Du havde kun 30 point for dette spørgsmål og jeg er i princippet ligeglad med de point for jeg kan godt lide at lave site vurderinger. det hjælper mig til at lave mine gene sites, men det er mere princippet i at du har afvist mit svar jeg er sur over. Jeg har dog løst opgaven.

Normalt i sådan et tilfelde ville man oprette et nyt spørgsmål med navnet point til x, x, - det behøver du ikke, men du skal bare vide det til næste gang.