Avatar billede running_fast Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:48 Der er 6 kommentarer

problemer med trådløst

Hej,

Jeg har et trådløst netværk, hvor den ene maskine (med win98 og win2000) er koblet til med et Sitecom PCI kort. Af en eller anden grund, kan jeg ikke længere logge på min router - jeg har endda prøvet at flytte kortet over i min XP maskine, uden at det hjalp.

Det lykkedes mig meget sjældent at komme på i +/- 10 sek (én ping af 4 retuneres positivt) - jeg har endda prøvet at slå WEP og MAC fra, uden at det hjalp. Har prøvet både at opnå IP automatiske - og at konfigurere den med 129.168.1.7

Kan kortet "bare" været stået af, sådan uden videre (!) eller hvordan skal jeg få løst problemet (drivere etc. er OK) - hvor går det galt ?
Avatar billede tofferman Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:55 #1
Gad vide om det er de Sitecom kort der skodder. Har mange problemer med mit trådløse netværk, og mine kort er Sitecom Wireless LAN 100M.

http://www.eksperten.dk/spm/548690
Avatar billede kenp Novice
10. oktober 2004 - 18:12 #2
ja det kan sagtens være en dårlig serie de har fået lavet!
Avatar billede running_fast Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:13 #3
For mit vedkommende kan jeg sige, at det har kørt fint i 3 måneder.... indtil denne weekend!
Avatar billede kenp Novice
10. oktober 2004 - 18:47 #4
ja et netkort kan sagtesn stå af lige som ethvert andet stykke hardware, du ahr vel naturligvis prøvet at genstarte din router?
Avatar billede running_fast Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:53 #5
jeps,
genstartet, re-installeret til fabriksindstillingen og endda fået det byttet :)

.... må se om jeg kan finde kviterringen på netkortet.
Avatar billede kenp Novice
10. oktober 2004 - 19:20 #6
Så må det være dit netkort :) (efter min overbevisning)