Avatar billede bahando Nybegynder
09. oktober 2004 - 16:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Comp. kan ikke fuldføre opstart!!

Hejsa jeg står med et pænt stort problem. Min computer vil ikke starte op!! Windows XP logoet når lige og komme frem, men så går den i stå og skærmen bliver helt sort... Computeren kører dog stadig men der sker ingenting.
For et par dage siden fik jeg ellers løst et andet problem omkring en fejlkode/beep code(http://www.eksperten.dk/spm/547249) på computeren hvilket åbenbart skyldes nogle ledninger der ikke sad ordentlig fast, men nu er det simpelthen umuligt at starte computeren op.
Jeg har forsøgt at boote den med XP cd´en men den kan slet ikke finde noget på drev C men kun på drev D og E. Mit eneste alternativ på nuværende tidspunkt er altså at geninstallere XP på computeren hvormed jeg så mister alt min data.... Det vil jeg som i jo nok kan forstå meget nødigt så jeg håber der er nogen derude der har en bedre løsning...
MVH. Morten
Computeren er en Medion 2 ghz fra Aldi købt for et par år siden og den har som sagt XP installeret.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2004 - 16:15 #1
Nu ved jeg ikke hvilken PC du skriver fra når du skriver dette spm. men du kan evt. tage harddisken over i en anden maskine og hive alt data ud som du skal gemme.

Derefter kan du geninstallerer windows XP og hente data over igen.

Men det lyder som om der måske er gået noget andet galt, evt. da du ordnede det andet problem.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2004 - 16:18 #2
Hov, for tidlig tryk på send knappen.

Du kan prøve at tjekke om alle kabler sidder ordenligt fast, men det lyder mærkeligt at den kan komme noget af vejen i opstraten og så bare gå over til sort skærm.

Det kan evt. være at dine Ram er beskadiget, eller bare den ene blok hvis du har flere i.

Held & Lykke med at få den til at funke.
Avatar billede bahando Nybegynder
09. oktober 2004 - 16:43 #3
Desværre skriver jeg fra min bærbar så jeg har ikke rigtig mulighed for at flytte rundt på komponenterne... men det mærkelige er at ca. en halv time før havde jeg den tændt og da fungerede den fint!!... Har prøvet at rykke i alle kablerne og de sidder som de skal!! Inden jeg slukkede den "for sidste gang" så satte jeg den til at køre scandisc på drev c og d og slukkede så. kan det være grunden til det!!
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2004 - 21:54 #4
Nej det skulle ikke gøre at du fik problemer med det, altså hvis du bor i nærheden af københavn kan vi måske finde ud af noget med at du tager disken under armen eller computeren og så kan vi se på den.

Dog tager jeg på ferie i morgen til fredag, så hvis det kan vente så længe kan vi godt finde ud af noget.

Du kan skrive til mig på osj@device.dk
Avatar billede bahando Nybegynder
10. oktober 2004 - 11:48 #5
jeg bor i København så hvis du har tid til at kigge på den ville det være super....
Du kan skrive en adresse på: thaning@ruc.dk
Go ferie.
MVH. Morten
Avatar billede bahando Nybegynder
13. oktober 2004 - 09:15 #6
Fik en kammerat til at kigge på den og efter at vi havde harddisken ude osv. så funker den igen. men ellers mange tak for hjælpen - håber det var en go ferie