Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
09. oktober 2004 - 12:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Simpelt brugersystem/loginscript

Er der en venlig sjæl der har tid til at hjælpe mig med mit lille projekt?
Det består af 2 dele:

1: Selve "brugersystemet". Det skal fungere ved at nye brugere indtaster ønsket brugernavn (evt. e-mailadresse) samt kodeord. Derudover en enkelt tekstlinie (f.eks. svigermors fødselsdag) som gemmes i en MySQL-database.

Det skal så efterfølgende være muligt at "logge ind" med brugernavn og kodeord og herefter få oplyst tekstlinien (svigermors fødselsdag, i tilfælde af man skulle have glemt det).

En fuktion med "glemt password" ville være rart, men er intet krav.
2: En funktion hvor brugere kan indtaste 3 datalinier:

F.eks.:

Navn
Skostørrelse
Svigermors telefonnummer

Andre brugere skal kunne søge i databasen på f.eks. "svigermors telefonnummer" og så få oplyst "Skostørrelse"...

Hvis i forstår...:)
Hvis en af jer har noget til at ligge der kan bruges til ovenstående hører jeg meget gerne herom.

Jeg er selv "noob" i PHP-forstand, men pkt. 1 har en bruger her på eksperten forsøgt at guide mig igennem.
Det lykkedes dog ikke helt.

Eksempel uploadet på http://michaelstest.frac.dk/tilmeld.htm
Filer på http://hjem.tele2adsl.dk/gsmlrold/brugersystem.zip

Hvis der evt. er en der kan rette dette til så det virker vil det også være super.

Der skal intet design på siderne, blot "systemet" virker er jeg en meget glad mand.

Jeg har desværre ikke det store budget for opgaven, men sætter min lid til at der sidder en og "keder sig" (eller noget..hehe..) som vil hjælpe mig mod at få et par flasker vin, en æske chokolade el. lign. for ulejligheden (pkt. 1 har første prioritet, pkt. 2 _kan_ jeg godt undvære hvis det er..)

Skriv gerne lige en post herunder hvis du "byder ind" på opgaven, der er jo ingen grund til at flere sidder og roder med det samme.

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede Kengun Praktikant
09. oktober 2004 - 13:13 #1
Måske PHP-Fusion er noget for dig? http://www.php-fusion.co.uk/ Der er også en dansk søster side; www.php-fusion.dk - Men PHP-Fusion er et stort "system" og ik kun det login og database som du spørger efter. Men måske du vil kigge på det? Jeg bruger det selv på min www.kn7000.net side og jeg synes det fungere ret godt.
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
09. oktober 2004 - 13:27 #2
Jamen det er da utvivlsomt et meget brugbart og funktionelt system - men - som du selv er inde på... Så vil det nok lidt være at "skyde gråspurve med kanoner" til mit brug...

Så jeg håber stadig på at en "ekspert" kigger forbi :)
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2004 - 13:52 #3
SKAL det laves i PHP?
Hvis du kan bruge java (jsp) så kan jeg godt lave det for dig, jeg sidder alligevel og keder mig :-)
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
10. oktober 2004 - 15:02 #4
Det er intet krav det er PHP, gik bare ud fra det var det "folk" nemmelst kunne lave det i... Men er der ikke noget med at jsp ikke nødvendigvis er understøttet på webhoteller som standard? Eller har jeg fået galt fat i et eller andet?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2004 - 15:51 #5
Nej, det er rigtigt nok, men du kan få en plads på min server, free of charge
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
10. oktober 2004 - 15:59 #6
Det er pænt af dig, men jeg er desværre nødt til at takke nej så. Det skal helst kunne køre på "standardopsætning"... Men i hvert fald mange tak for dit tilbud ellers...
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2004 - 16:26 #7
Ok, det er op til dig selv
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:53 #8
besat til anden side