Avatar billede horny_j Nybegynder
08. oktober 2004 - 13:52 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Bios updatering kan ikke finde software

Hej jeg kan ikkke finde en bios updatering til mit bundkort.
jeg har et chaintech CT-9BJA mb... nogle der ved hvor jeg kan finde det?...

Jeg skal have updateret mit mb fordi jeg har fået en ny harddisk i (160gb maxtor) men vises kun som 133gb.. jeg har dog en 120gb i men viser den korrekt.. jeg har hørt det hjælper at updatere min bios, og vil derfor gerne prøve :)

mvh Jonas
Avatar billede izecube Nybegynder
08. oktober 2004 - 13:55 #1
hej jeg vil lige høre dig om noget..
jeg kan ikke finde min 80 gb maxtor harddisk i bios ...
jeg har prøvet alt... er det et problem du har været udefor..
og det der mb updatering hvad gør det ?????
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. oktober 2004 - 13:58 #2
Her er nyeste version til dit bundkort.
http://www.chaintechusa.com/tw/eng/Download/dl_desc.asp?DCSNo=4&PISNo=24

Jeg kan dog ikke lgie finde noget info om opdateringen, andet at den supporter celeron cpu
Avatar billede horny_j Nybegynder
08. oktober 2004 - 13:59 #3
nej det er første gang jeg har oplevet det, det er sikkert fordi mit mb er lidt for gammel til den nye hd..

men jeg har hørt det skulle hjælpe at updatere sit motherboard... derfor jeg vil prøve
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:04 #4
Jeg kan ikke få chaintech.com.tw til at svare, og det er der filen er lokaliseret, så det kan være du skal prøve at skrive en mail til dem
Avatar billede nva Praktikant
08. oktober 2004 - 14:05 #5
Maxtor har et program, der hedder noget i retning af 'Enable_big_disc' - Det skulle løse dit problem
Avatar billede nva Praktikant
08. oktober 2004 - 14:06 #6
Avatar billede izecube Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:07 #7
tak nva
kan jeg finde dette program på maxtors hjemmeside eller er det noget der ligger på de medfølgende diskettr og cder ???
Avatar billede izecube Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:07 #8
tak...
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:10 #9
nva, hjælper det også hvis bios ikke kan se hele disken ?
Avatar billede nva Praktikant
08. oktober 2004 - 14:10 #10
Du downloader det fra siden som Maxtor-linket åbner
Avatar billede izecube Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:11 #11
ja nva virker det hvis BIOS ikke ANER at der er en harddisk i..
den har simpelhen ikke fattet er der er en harddisk i computeren...
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:12 #12
Ellers der et link bios update her:
http://support.tangent.com/BIOS/9BJA0A12.EXE
Avatar billede nva Praktikant
08. oktober 2004 - 14:13 #13
hindu_skp =>> Jeg har aldrig selv haft brug for programmet, så jeg er ikke så velorienteret om det - beklager. Men der sker ikke noget ved at forsøge.
Avatar billede nva Praktikant
08. oktober 2004 - 14:15 #14
izecube =>> Nej, jeg er ret sikker på at det IKKE virker i det tilfælde.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:15 #15
Tror bare ikke det kan lade sig gøre, da bios er nødt til at kende harddisken størrelse for at bruge den fuldt ud. (Så vidt jeg ved)
Avatar billede izecube Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:18 #16
okay mange tak for jeres svar...
jeg prøver det der program når jeg kommer hjem + at jeg prøver at updatere BIOS...
jeg har prøvet alt nu og er lidt træt af det..
så jeg er villig til at prøve alt
Avatar billede nva Praktikant
12. oktober 2004 - 09:01 #17
Hvordan går det ?
Avatar billede horny_j Nybegynder
31. august 2015 - 21:39 #18
Problemet er løst :o)