Avatar billede izecube Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

bat fil som starter program

Hej ....
Jeg har tænkt på at lave en bat fil der starter fx lommeregner når windows startes. men for det første ved jeg ikke hvordan man laver en bat fil og for dat andet vad jeg heller ikke hvordan man får den til at starte når windows startes.
er der ikke en expert der vil hjælpe mig???
Avatar billede hmortensen Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:37 #1
Du behøver ikke en bat fil det.

Du kan bare placere en genvej til programmet i \Menuen Start\Programmer\Start
Avatar billede izecube Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:39 #2
kan i så ikke fortælle lidt om bat filer og hvordan man kunne gøre det???
Avatar billede hmortensen Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:39 #3
call c:\mappe\fil.exe
Avatar billede izecube Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:41 #4
hvordan laver man en bat fil
Avatar billede bertelbrander Praktikant
07. oktober 2004 - 22:44 #5
Du laver en bat file i f.ex. notepad. Du gemmer blot filen som en .bat og ikke .txt.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:45 #6
Bare lav en fil, om omdåb den til etllerandet.bat
Avatar billede izecube Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:45 #7
hvordan laver man en fil???? ps jeg er en ultra newbie
Avatar billede izecube Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:46 #8
ok jeg har forstået det.
Avatar billede duck35 Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:52 #9
vælg startmeny og vælg kør, skriv regedit, og dig registringseditor åbner
vælg hkey_local_maschine / software / microsoft / windows / current version / run,    her kan du se hvad der starter op med din pc
højreklik i vinduet og vælg "ny strengværdi"    højreklik på den nye strengværdi og vælg "rediger" og skriv stien på det program du vil have til at starte sammen med windows    c",)
Avatar billede gratis Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:54 #10
Avatar billede halifax Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:58 #11
duck35, læs lige spørgsmålet. Der spørges om hvordan man laver en .bat-fil og hvordan man får den (bat-filen) til at køre sammen med Windows start.

Læs evt. Eksp. FAQ http://expfaq.1go.dk/ - især
"Jeg vil gerne deltage i et spørgsmål, hvordan gør jeg?
Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.
Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar."
Avatar billede hmortensen Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:02 #12
Man kan godt undre sig over at det svar blev accepteret til det spørgsmål.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. oktober 2004 - 00:08 #13
At begynde at rode med reg.db, når man betegner sig som ultra newbie .... !
Man kan undres over meget ved izecubes adfærd. Se blot andre spm. oprettet af samme.