Avatar billede michartmann Nybegynder
07. oktober 2004 - 21:02 Der er 7 kommentarer

Ftp server på dynamisk ip-adresse

Hej eksperter,
Jeg ville høre om det er muligt at opsætte en ftp server, der kan tilgås fra nettet ved følgende netværkskonfiguration.

ADSL linie med dynamisk ip går igennem den typiske router -> dernæst til en switch og direkte til min pc.

Jeg har prøvet at søge om muligheden for det via programmer eller speciel opsætning men har endnu ikke haft held med det.

Har I en ide - der må være mange derude med ADSL som har ligende problem.

Mvh.
Michael
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. oktober 2004 - 21:04 #1
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. oktober 2004 - 21:06 #2
Bruger det selv, eller brugte för min server gik ned, og det fungerer perfekt. Så slipper man også for at henvise til en ip-adresse.
Avatar billede michartmann Nybegynder
07. oktober 2004 - 21:10 #3
har kigget på noget ligende før men jeg har problemer med at regne ud hvordan jeg med min interne (switch) ip kommer ud igennem netværket. Ud ad til er det jo router (der så går igennem switchen og til min pc) som har IP adressen.
any idea?
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. oktober 2004 - 21:13 #4
Det er vel din router der har ip-adressen, som så deler interne ip-adresser ud til de andre computere, eller?
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. oktober 2004 - 21:14 #5
Ups det skrev du også ;O)
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. oktober 2004 - 21:16 #6
Netvärk er ikke min stärke side, men jeg er en million procent sikker på at andre har haft det problem för. Så mon ikke der er noget her på eksperten.
Avatar billede michartmann Nybegynder
07. oktober 2004 - 21:19 #7
ja det kunne være dejligt hvis der var nogen der vidste det :0) tak for hjælpen indtil videre