Avatar billede ulfhedne Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tænd PC vha. tastetryk

Findes der et program, som gør man kan tænde sin PC'er via nogle tastatryk på tastaturet (eller mus)?

Eller er det kun hvis bios'en understøtter det?
Avatar billede bonedevil Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:22 #1
Kigger med
Avatar billede doek Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:26 #2
Kunne forestille mig det er lidt svært at have et program kørende mens computeren er slukket...
Avatar billede lund_dk Praktikant
06. oktober 2004 - 22:28 #3
Der skal du bruge stand-by funktionen.. er ikke rigtig muligt at køre et i slukket tilstand
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. oktober 2004 - 23:18 #4
BIOS skal vist understøtte det.. måske er det WakeOnLan..
En af mine venner har vist den funktion.. jeg har flere gange set har tryk på space, og computeren startede op..

Computeren har været helt slukket, da han tilføjede + fjernede en harddisk.. det er ikke en god ide, at gøre det mens den kører :-)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
06. oktober 2004 - 23:21 #5
De små Shuttle X har funktionen jeg skal bare trykke CTRL + F1 så starter computeren fra slukket, men mon ikke den ligger i dvale på en eller anden måde, men den starter op som om den har været slukket,

MC
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. oktober 2004 - 23:22 #6
Computeren skal jo være slukket, før man må tilføje/fjerne hardware (f.eks. harddisk)..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. oktober 2004 - 23:29 #7
Jeg har sms'et ham.. men han sover vist nu.. han svarer nok engang i morgen..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. oktober 2004 - 23:33 #8
Han skrev at det bare skal aktiveres i BIOS'en..
Avatar billede ulfhedne Nybegynder
07. oktober 2004 - 18:23 #9
Ja, på min stationære kan jeg sætte space til opstartstast i bios, men ikke på den bærbare. Så der er ingen mulighed?
Avatar billede ulfhedne Nybegynder
22. oktober 2004 - 07:00 #10
Lukker - nogle der vil have del i de mange point?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. oktober 2004 - 00:43 #11
ikke her.. så vent ikke på svar :-)
måske de andre...