Avatar billede skadedyr Nybegynder
06. marts 2001 - 19:28 Der er 21 kommentarer og
5 løsninger

Lidt konstruktiv kritik igen.

Vi har nu rettet nogle af de ting vi fik kritik for sidst,bla. screen dect m.m.

Vi ved godt at siden stadig åbner i full screen, men sådan vil vi altså have det, vi har prøvet det andet, det brød brugerne sig ikke om.

www.dkss.dk

Avatar billede syserror Nybegynder
06. marts 2001 - 19:36 #1
Meget flot side, men der er desværre 2 minuser ved den.

1. Det er irreterende at websites åbner i fuld skærm. Jeg hader når man skal bruge alt+tab for at skifte til et andet program samtidig.

2. Jeeg kører i 1152x864 og siden hænger oppe i venstre hjørne. Jeg tror de ville hjælpe at centrere siden.

Den får: 9@13 (Ville mok have givet den 10 hvis ikke side åbnede i fuld skærm)

\' SysError \'
Avatar billede krusell Nybegynder
06. marts 2001 - 19:39 #2
Nu ved jeg godt at u har kommenteret det, men jeg HADER full screen, så derfor bliver mine kommentare ganske korte...
Billedet på forsiden, til at komme videre mangler (ihvertfald hos mig).
Og hvad med at links\'ne skifter farve når man er over dem, så man tydeligt kan se at det er et link?
Avatar billede krusell Nybegynder
06. marts 2001 - 19:40 #3
Og menuen er ret irriterende at se på.
Alle de striber...
Avatar billede skadedyr Nybegynder
06. marts 2001 - 19:56 #4
Ja ja den med fuld skærm er kun noget der irretere dem der virkelig kan bruge sin computer og de findes kun her på eksperten.

Krusell, hvad mener du med billedet mangler der er da en Enterknap ??? de hvide striber nede under menuerne er det dem du mener ???

Siden detectere kun 800x600 og 1024x768

Den med linksene skifter farve er noteret.

Avatar billede zenile Nybegynder
06. marts 2001 - 20:07 #5
Jeg vil give de andre ret i at det er for irriterende at siden åbner i fullscreen.

\"Ja ja den med fuld skærm er kun noget der irretere dem der virkelig kan bruge sin computer...\"

øøøhhhhhh, det er da vist en misforståelse... de uerfarne brugere vil nok finde det temmeligt irriterende da de har sværere ved at komme tilbage. (ja, jeg har set luk knappen, men den skal findes først.) Du overtager praktisk talt kontrollen af deres skærm, og det er ikke noget de forventer med mindre de putter en cd i maskinen.

Der er lavet mange undersøgelser af dette i tidernes morgen, og alle viste at det er måske den allermest irriterende ting du kan udsætte brugeren for... Det er, for at sige det mildt, - et uddebateret emne.

Desuden så ser det altså latterligt ud når siden hænger oppe i venstre hjørne...
(1600x1200)

Det kan ikke være SÅ vigtigt...
Avatar billede krusell Nybegynder
06. marts 2001 - 20:09 #6
Ja ok, det var også bare min mening det med full screen :-)
Der var vist det ikon, som explorer kommer med, når der mangler et billede, som ellers burde være der. Og da jeg prøvede at højreklikke og sige \"vis billede\" som nogle gange hjælper, kom der bare et eller andet copyright frem.
ja det er striberne under menuerne jeg mener, men også lidt selve menuen.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
06. marts 2001 - 20:19 #7
Siden detectere stadig kun de to mest brugte skærm indstillinger. 1600x1200 er der ikke mange sider der bruger vel ??? eller er der ???

Menuerne er taget til efterretning.

Okay det med fullscreen, er måske nok lidt irreterende, men det ser vel meget godt ud, nu det skal være ikkk ??? Jeg vidste da ikke at der ligefrem var lavet undersøgelser vedr. fuld skærm.

Hvad med om laveede luk siden kanppen mere synligt, ville det hjælpe.
Avatar billede smms Nybegynder
06. marts 2001 - 20:24 #8
lav en option hvor man kan vælge om man vil have fullscreen eller ej
Avatar billede zenile Nybegynder
06. marts 2001 - 20:31 #9
Nej det er selvfølgelig rigtigt at man ikke skal lave sider til 1600x1200 men pointen er bare at det virker enormt irriterende... Det ser pænt ud i 800x600 og 1024x768, men jeg mener ikke det er nødvendigt, og det man taber ved at brugeren måske lukker hurtigt eller bliver utryg ved siden, er ikke det værd.

Jeg skal selvfølgelig ikke diktere din beslutning, og det var da også bare min mening.
Det længste jeg ville gå mht. full-screen ville være at beholde rammen og windows-lukknappen i øverste højre hjørne.

At lave lukknappen mere tydelig, advare på forhånd om fullscreen, eller ultimativt lade brugeren vælge selv ville være store forbedringer.

/zenile/
Avatar billede skadedyr Nybegynder
06. marts 2001 - 20:32 #10
smms det var da en skide god ide\'
Avatar billede skadedyr Nybegynder
06. marts 2001 - 20:47 #11
zenile, det var slet ikke sådan ment, baggrunden for at vi sætter siden til kritik hos eksperten, er jo at i alle ved hvad det drejer sig og det gør jeg jo ikke, så din kritik er ganske god og jeg er glad for at du skriver din mening.
Avatar billede mmp Nybegynder
06. marts 2001 - 22:01 #12
Generelt en meget flot side - men menubaren i venstreside er svært læselig og lidt uoverskuelig.
Jeg synes, der er for mange links alt i alt.
Og jeg kan ikke lide idéen med full-screen - jeg kan ikke komme af med vinduet uden videre. Enig i at lave en advarsel om, at der nu kommer en full-screen - og muligheden for at lukke siden skal være meget tydeligere, for det er ikke alle, der ellers kan finde ud af at få den væk igen.
Hvorfor lave en side, hvor man skal trykke \"enter\" for at komme videre. Jeg synes, det ville være mere passende at lave en præsentation, der når, den er kørt færdig selv kører videre til det essentielle. Måske ville en lille flash-film være en idé, hvis der er brug for en præsentation.
Ellers en meget oplysende side - men der er for meget at finde rundt i på een gang.
Avatar billede microtec Nybegynder
06. marts 2001 - 23:52 #13
Jeg bryder mig heller ikke om den der \"full screen\". Jeg måtte lede efter et sted at få lukket \"skidtet\" igen. Det er ikke særligt brugervenligt.
Et browser-vindue skal se ud som browser-vinduer nu engang gør ;o)

Som firma, der skal sælge en ydelse til en kunde, kan jeg ikke se formålet med din into.
Det er spild af tid, da der ikke står noget af betydning.
Hop ind til det væsentlige med det samme, så kunden ikke surfer vidre til konkurenten.

Det er fint med den meget omfattende oversigt over forskellige skadedyr, men sælger I ikke noget *gg*.
Jo sørme, der er et lille menupunkt om \"Serviceaftaler\".
Dit skadedyrs-leksikon har en alt for fremtrædende rolle. Pak det sammen til et enkelt menu-punkt med undermenuer for hver skadedyr.
Derved vil du få bedre plads til menupunkter, hvor du kan sælge dit firma.
Forsiden bør også indeholde en kort tekst, i stor font, som beskriver hvad det er for et firma vi har med at gøre.

Det var vist alt det negative :o)

Selve designet syntes jeg er pænt, så hold fast i det.

Avatar billede microtec Nybegynder
06. marts 2001 - 23:54 #14
PS: Hvis du absolut vil bibeholde dit \"full screen\", så lav som minimum et \"Luk [X]\" oppe i venstre øverste hjørne, så man kan lukke siden der hvor man normalt gør.
Som det er nu skal man lede rundt på siden for at lukke vinduet.
Avatar billede microtec Nybegynder
06. marts 2001 - 23:57 #15
...i HØJRE øverste hjørne (selvfølgelig).
Zzzzz,zzzz *gg*
Avatar billede skadedyr Nybegynder
07. marts 2001 - 07:35 #16
Microtec, tak for god kritik, x i højre hjørne er en god ide\'.
Mht. til salg m.m. har det ikke været det primære i vores projekt, meningen er at folk bare et enkelt sted i dk. kan finde oplysninger om de skadedyr der findes i dk.prøv at kikke på nettet, der er ingen sider som vores, alle de andre har kun det primære at sælge.
Menuen indeholder rigtig mange oplysninger, men hvordan skal man ellers gøre det ????
Vi er iøvrigt ved at lave et logon system for boligselskaber med priser m.m.

En flash film, får det ikke bare folk til at miste lysten til at gå videre, hvis de har et langsomt modem ???
Avatar billede microtec Nybegynder
07. marts 2001 - 08:55 #17
skadedyr >> I er da et underligt firma, som ikke prøver at sælge mig noget *gg*

Jeg tror du kan få din menu til at se mindre, og dermed mere overskuelig, ud ved at fjerne de hvide streger under den. Rent optisk snyder de øjet til at se mange flere menu-punkter end der rent faktisk er.

Nu kender jeg ikke jeres branche, men henvender I jer primært til boligselvskaber? Som husejer har jeg da tidligere haft behov for at læse om skadedyr (fandt det hos Statens Skadedyrslabetorie).

Min ulyst til flash-intoér har ikke noget med langsomme modemer at gøre (har selv ADSL). Det iretere mig bare at sidde og vente på at den bliver færdig, så jeg kan komme ind til det jeg leder efter.
Flere undersøgelser har vist at tålmodigheden ikke er mere en 5-10 sekunder hos dem, der surfer på nettet. Har de ikke det de skal bruge inden denne tid, hopper de vidre til næste site.
Husk på at deres søgning i f.eks. en søgemaskine sikkert gav 50-100 hit´s
Avatar billede skadedyr Nybegynder
07. marts 2001 - 09:57 #18
Microtec du har ret i det med menuerne og du har ret i statens skadedyrslab, har en ganske god side, men ikke mange kender til den, vi har rent faktsik flere hits end de har, introen skal være så kort som mulig, tiden vores intro bruger, bruges lidt til at bestemme skærmstørrelse m.m. ligeledes har vi her i starten brug for at vide lidt om hvad folk har brugt af søgeord, hvorfra de kommer m.m. så vores reklame kan blive mere målrettet, alt sammen noget der tager lidt tid.

Det har vist sig at hvis vi skriver en masse om skadedyr, bekæmpelse m.m. uden at sætte os selv i et perspektiv, regnes vi for et mere seriøst firma og derfor får vi flere tilbagemelinger og derved flere penge i kassen.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
07. marts 2001 - 18:30 #19
drop det der med højre klik...(det er totalt nemt at gå uden om)

på forsiden er min umiddelbar tanke: sikke dog et rod! få styr på det. råd: mellem counteren og \"designet af...\" burde der være et mellemrum, så det giver mere overskuelighed.

totalt grafiktung. alle de navbar extensions er i overkanten af det tilladelige. det tager for langt tid at indlæse på langsomme forbindelser.+ at siden i default er \"full screen\".

farverne er grimme. mørkeblå er simpelt hen yt. brug en mere livlig farve.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
07. marts 2001 - 20:06 #20
ezzuk nej hvor er du altså en hård mand i din kritik, stille og rolig og måske lidt ros, så jeg kan sove i nat.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
07. marts 2001 - 20:51 #21
Tak for alt kritikken , vi arbejder på stadig at gøre siden bedre. Men der lang vej til den perfekte side.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
07. marts 2001 - 20:56 #22
skadedyr> nej, jeg er ikke hård. jeg kommer bare direkte ind på det som kunne rettes. du bad jo om vores mening. hvis du blev såret, så undskyld :-)

okay, siden er faktisk meget informativ og pæn i designet, bortset fra hvad jeg har kommenteret.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
07. marts 2001 - 21:14 #23
ezzuk tak det var tæt på at jeg slet ikke kunne falde i søv, nej det er vigtig at vi får noget god kritik, havde jeg bedt om ros, så havde jeg skrevet det.

Men endnu engang tak til alle.
Avatar billede parazite Nybegynder
07. marts 2001 - 21:24 #24
skadedyr : Nu har jeg 2 gange (i går og i dag) forsøgt at se Jeres side, og begge gange går det temmelig galt. Jeg kommer fint ind på forsiden, klikker på Enter, den detecter min skærmstørrelse, og så sker der ellers ikke mere - eller jo. Den åbner det nye vindue, men jeg kan se det andre steder end i start-baren. Kan heller ikke lukke det.

Kører IE 5.0, 1280 * 1024.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
07. marts 2001 - 21:33 #25
Parazite det er jeg da ikke glad for at høre, har du prøvet idag, vi havde nemlig lidt startvanskeligheder igår, men de skulle da gerne være rettet.

Jeg har selv prøvet siden i alle opløsninger og den virker selvfølgelig bedst i de to den er lavet til, men de andre går altså igennem, den er også lavet til ie 5.0, så det ved jeg ikke hvad der går galt, men tak for at du skriver det til mig.
Avatar billede parazite Nybegynder
07. marts 2001 - 21:38 #26
skadedyr : Det lykkedes mig lige at komme ind på Jeres side, men det SKAL ske mens det er det eneste åbne vindue - crazy.