Avatar billede staz Nybegynder
06. oktober 2004 - 14:18 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Urban/retro design

Jeg har prøvet at lave et design i en stil som jeg slet ikke har dyrket før og ville da lige høre hvad folk syntes. Sitet skal forstille at være mit eget personlige site med mit portfolio osv.

Det skal siges at det kun er en "ide" endnu. Der mangler stadig lidt "tema" over det og mange flere detaljer, men prøv at tjekke det ud og giv mig lidt feedback igen =)

Se her: http://www.pixelstudios.dk/design.jpg
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 14:25 #1
Teknologien må da siges at være i orden:o)

Det er et flot stykke arbejde, som jeg ikke har så mange indvendinger imod, bortset fra dine 3 meget kulørte billeder på midten af siden. De stikker næsten for meget af i forhold til resten af dine farver. Og jo, noget af din tekst forsvinder næsten med baggrunden. Prøv at vælge en lidt lysere tekst (soren@comigang.dk, 28/05/2004, 19/05/2004 etc.) Men ellers flot, synes jeg! :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 14:26 #2
Nej, glem det med de stærke farver på de 3 billeder, det er meget fint. Det eneste: Vælg en lidt lysere farve til den tekst, jeg har påpeget. Så vil jeg synes det er flot :o)
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. oktober 2004 - 14:28 #3
synes den er for mørk, genbrug noget af toppen andre steder på siden, så resten af siden ikke bliver helt sort, med nogle få brune streger i.

Det ser rigtig godt ud ellers, og glæder mig da til at se resten af detaljerne
Avatar billede overchord Nybegynder
06. oktober 2004 - 14:51 #4
kanon design!

eneste glitch er den moerkeste af dine to farvetoner til tekst har ikke kontrast nok - den bliver meget svaer at laese og nogle stedere overser med den nemt.
Avatar billede staz Nybegynder
06. oktober 2004 - 15:02 #5
Jamen tak. Jeg vil prøve at lave det hele lidt lysere, tekst og baggrund =)
Avatar billede 7th Praktikant
09. oktober 2004 - 08:18 #6
Jeg kan godt lide de mørke farver :) En overgang var det meget trendy med rigtig lyse farver, og nu er alting næsten lyst på nettet, så jeg synes det giver en god afveksling, og skaber denne urban/grunge/retro effekt du efterlyser.

Det eneste jeg dog ikke er så vild med, og som de andre også har påpeget, er din font farve. Den falder for godt i hak, og er med til at skabe en stemning der snærtere lidt af bæ-brun :)

Måske kunne man også flytte top menu punkterne lidt til venstre, da de sidder meget yderligt angående brugervenligheden.
Avatar billede or.han Nybegynder
12. oktober 2004 - 22:17 #7
Det ser meget godt... Det er et bevis på at gode designere ved første forsøg kan lave noget godt ;) Hvis du ikke havde sagt at det var første gang du lavede sådan noget urban-style ville jeg ikke havde troet det.
  Farverne er som de skal være (sådan lidt brune, mystiske) og jeg synes selv at det er en overskuelig opsætning.
Avatar billede staz Nybegynder
12. oktober 2004 - 22:49 #8
Jamen tak for rosen =)

Jeg håber snart at kunne smide et op med lidt flere detaljer, men det er lige med at finde tiden til at lave det.
Avatar billede steen_hansen Forsker
13. oktober 2004 - 07:59 #9
Du er også grafikker på comigang.dk? Så er det ikke så mærkeligt, flot side, fede tutorials :o)
Avatar billede staz Nybegynder
13. oktober 2004 - 17:22 #10
Tak =)
Avatar billede staz Nybegynder
18. oktober 2004 - 11:51 #11
Jeg har fået opdateret lidt mere på designet: http://www.pixelstudios.dk/design1.jpg

Jeg har lyttet til jer og lavet det hele lidt lysere, både baggrunden og skriftypen. Så har jeg skiftet topbilledet ud og lavet skrifttypen om til en knapt så firkantet men stadig "ødelagt". Jeg syntes også det hele er lavet lidt mere i sektioner nu. Hvad siger eksperterne? =)

http://www.pixelstudios.dk/design1.jpg
Avatar billede staz Nybegynder
18. oktober 2004 - 11:52 #12
Hov den kom hvis med 2 gange. Men så overser i det da ikke =)
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. oktober 2004 - 12:03 #13
Det er flot, men der hvor du angiver datoerne, det er stadig ved at flyde sammen med baggrunden. Jeg vil dog lige skynde mig at sige, at farven på den øvrige tekst på http://www.pixelstudios.dk/design.jpg virker for mig mere rolig og afbalanceret, end på http://www.pixelstudios.dk/design1.jpg (ikke nemt at stille alle tilfreds :)

Nederst er der en lille tyrkfejl, medmindre du har lavet det med vilje:

Respect to thees guys

skulle vel have været

Respect to these guys (bare lidt fluekn....ri)
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. oktober 2004 - 12:06 #14
Hov, under "the Art"

Du har engelsk tekst, og så en drop-down med det danske ord "Vælg". Burde den ikke hedde Choose? Desuden er det en speciel stavemåde du benytter, men den er vel tilsigtet? :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
18. oktober 2004 - 13:32 #15
Staz - det er blevet langt bedr, og er især vild med dit nye billede i toppen, det passer lidt bedre ind.

kan ik lige komme med flere fejl.

Jeg er ikke enig med at den nye skrifttype ikke er så rolig som den anden.
Avatar billede staz Nybegynder
18. oktober 2004 - 13:47 #16
steen > Yes der er stavefejl. Når jeg designer har jeg ikke tid til at gå op i stavningen, jeg lave blot noget ca. tekst for at se helhedsindtrykket. Kommer til det hele når jeg skal finpudse designet. Men tak fordi du er opmærksom på det =)

triple-x > yes, jeg syntes også toppen er blevet klart bedre.

Jeg må lige tage en beslutning med den farve på skriften. Men lad os nu se om jeg overhovedet kommer til at bruge dette design. Var blot for at teste mig selv jeg lavede det =)
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. oktober 2004 - 13:51 #17
Man lærer jo ved at øve sig :)
Avatar billede staz Nybegynder
18. april 2005 - 14:03 #18
Takker for kommentarer =)