Avatar billede bahando Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Beep kode - skærmen vil ikke tænde!!

Hey derude. Jeg kom hjem fra arbejde og forsøgte at tænde computeren, men fik i stedet for den normale opstart en lang række beep lyde!! De er konstante og lange - bliver ved!!
Har prøvet at hive grafikkortet og ram-blokken ud og sætte dem i igen, men der sker sku ikke rigtig noget!
Skærmen tænder i ca. 2 sek. dog uden billede men det er så også det eneste der kommer ud af den.
Computeren er en:
Aldi Medion 2 ghtz købt for 2-3 år siden
256 kb ram
geforce grafikkort.
I kan spørge mig om detaljer, men jeg kan melde klart ud at computere ikke er min stærke side, så jeg skal ha lidt hjælp!!
Har tjekket de andre spørgsmål og svar omkring beep coder og fejlmeldeinger men kan ikke rigtig finde noget svar i dem!
Håber der er en eller anden enkel løsning....
Kan bare ikke forståp at den virker inden jeg tager hjemme fra og så er den død når jeg kommer hjem fra arbejde! og jeg har ikke pillet ved noget i mellemtiden!
M.V.H. Morten
Avatar billede fromsej Praktikant
05. oktober 2004 - 22:14 #1
Beep-beep-beep i en uendelighed?
Eller er der en pause, så tæl dem lige igen.

http://www.helpwithpcs.com/upgrading/post-beep-codes.htm
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. oktober 2004 - 23:30 #2
nu du alligevel er inde og rode, så prøv at hive det store strømstik ud på bundkortet og sæt de i 5 min senere.

Jeg kan ikke give dig den tekniske forklaring på hvorfor det kan virke, men har virket for mig.
Avatar billede bahando Nybegynder
06. oktober 2004 - 01:18 #3
Hey triple-x. hev samtlige stik ud fra de forskellige komponenter der muligvis kunne skabe problemet og et af dem løste ihvertfald problemet da min computer nu er up and running igen! Mærkeligt nok er den dog nu blevet en del sløvere i optrækket ved opstarten!! lidt mærkeligt synes jeg, men under alle omstændigheder er jeg nu en glad mand igen da computeren i det mindste kan startes. Så problemet havde heldigvis en let udvej. Tak for det enkle men gevinstgivende svar - de 200 point er dine for det hurtige svar. Hvis du evt. har et bud på hvorfor at min computer pludselig er blevet en smule langsommere i opstarten må du meget gerne vedlægge det.
M.V.H. Morten
Avatar billede bahando Nybegynder
06. oktober 2004 - 01:21 #4
mmmmh.. kan ikke lige finde ud af om jeg lige har givet mig selv 200 point eller om du rent faktisk har fået dem!!
Hvis jeg har givet dem til mig selv hvordan fixer jeg så den!??
Avatar billede kenp Novice
06. oktober 2004 - 10:10 #5
bahando -> du gav point til dig selv? hvem skulle have haft dem, for så kan du oprette et nyt spøgsmål med point til brugernavn også huske at ligge en ref i begge spøgsmål.
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. oktober 2004 - 13:05 #6
vent vent vent :) du beholder bare selv point hvis du ikke mener fromsej gav dig hjælp.
Da jeg ik ønsker point.

Jeg har svært ved at tro at det er af hardware mæssige årsager din computer er blevet langsomere. det kan sagtens være noget spyware der er smuttet ind samme tid som du har haft problemer med den ikke ville tænde, men da kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Der er dog en artikel her på eksperten om hvad du kan gøre og så kan fromsej eller en anden tage sig af din hijackthis logfil.

Næste gang du opretter et spørgsmål er der ingen grund til at smide 200 point i ;) 40-60 stykker havde været fin.

artiklen om spybot og hijackthis ligger her : http://www.eksperten.dk/artikler/127
Avatar billede bahando Nybegynder
06. oktober 2004 - 14:03 #7
jamen okay.... er lidt ny i dette forum så det var egentlig bare en fejl at jeg kom til at kreditere mig selv for svaret og hvad angår puljens størrelse(200) så var det fordi jeg følte mig pænt desperat! Computeren ville jo slet ikke starte og jeg har en masse data på den som jeg ikke lige kan undvære.... Det er vist tid til at gøre alvor af de back-ups som jeg så længe har overvejet at få lavet!
Hvis du ønsker det kan jeg jo oprette et spørgsmål med en mindre pulje og kreditere det til dig eftersom at jeg synes det var dig(triple-x) som fik mig på rette vej.
Under alle omstændigheder - tak for hjælpen - og tak for linket.... er i fuld gang med at fuldføre manualen...
MVH. Morten
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. oktober 2004 - 14:09 #8
helt iorden, jeg ønsker ingen point, har alt for mange i forvejen :)