Avatar billede klyde_snot Nybegynder
05. oktober 2004 - 16:34 Der er 8 kommentarer

Ændring af Computernavn via C#

Tjaa mit spørgsmål går egentlig på hvordan man via et c# program kan ændre computernavnet.. Jeg har prøvet at gøre det ved at ændre i registrerings databasen. Men det ser ikke ud til at hjælpe, desuden  er der rimelig mange nøgler der indeholder ens computernavn, og jeg har ikke helt lyst til at skulle ændre dem alle sammen.
Nogen forslag?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
06. oktober 2004 - 10:45 #1
Lad være. Du gør det normalt i Systemegenskaberne under netværksidentifikation.

Hvad vil du i øvrigt ændre på computernavnet for?
Avatar billede klyde_snot Nybegynder
06. oktober 2004 - 10:50 #2
Okay... Jeg ved godt hvor man kan ændre computer navnet..
he he så dum er jeg heller ikke!
Det skal bruges på mit arbejde hvor vi tit spejler maskiner (Ghost) og efter skal vi ændre computernavn og nogle andre indstillinger, og det vil jeg så gøre lidt nemmere tilgængeligt!
Avatar billede Syska Mester
06. oktober 2004 - 13:42 #3
kig på sysprep.exe, det fjerner jo navnet og andre ting

Hvad bruger i til at ghoste med siden i har det her problem?

Tror det skal løses i det program i ghoster med...
Avatar billede burningice Nybegynder
06. oktober 2004 - 17:05 #4
mon ikke det kan findes igennem WMI... ville undre mig hvis at der ikke er en metode der, der kan gøre det
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2004 - 23:13 #5
Avatar billede arne_v Ekspert
17. oktober 2004 - 17:44 #6
??
Avatar billede arne_v Ekspert
17. oktober 2004 - 17:44 #7
Og et svar fra mig såfremt linket kunne bruges
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2004 - 21:37 #8
????