Avatar billede jweber Nybegynder
04. oktober 2004 - 20:47 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kom med din vurdering af nyt design

Jeg er nu godt igang med et nyt design, hvilket vil sige at skabelonen til siderne er opbygget. Inden jeg så begynder at lægge indhold ind på siderne vil jeg gerne have lidt kritik, både positivt og negativt. det kunne blandt andet være farvekombination, generalt om opbygningen osv.

Det nye design kan ses her: www.jweber.dk/ny_startside.htm

På forhånd tak

www.Jweber.dk
Avatar billede weblex Nybegynder
04. oktober 2004 - 21:08 #1
Der er en fejl i dit banner. Dine tern brydes omkring banneret. Ellers nydelig side :o)
Avatar billede vistodk Nybegynder
04. oktober 2004 - 21:33 #2
Den er lidt kedelig syntes jeg, og menu'erne bliver ikke fanget af øjene som de skal.. og så fylder de også for meget.
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. oktober 2004 - 23:00 #3
Lav ordentlig kontrast.

På en skærm med farveindstillinger præcist ligesom din egen er det sikkert nemt at læse den sorte tekst på blå baggrund og den grå tekst på hvid baggrund, men hvis brugerens skærm er bare en smule anderledes indstillet vil det ene eller det andet blive sløret og ulæseligt.

Boo hiss: "Optimeret for 1024 x 768"
Det du skal optimere til er "mine besøgendes vindue", Hvis de kommer med et vindue på 573*490 bør siden se godt ud der. Hvis de kommer med et vindue på 2400*1800 må siden også meget gerne se godt ud der. Det er ikke nødvendigvis let, men med et tabelopsat design som dit er det faktisk ikke noget vældig stort problem.
  Har du ikke også selv bandet over de (ofte professionelle) websteder der insisterer på at du ikke ønsker mere end 640 i bredden ? Den slags web-design til fast pixelstørrelse er noget bæ.

mvh JakobA
Avatar billede or.han Nybegynder
12. oktober 2004 - 22:21 #4
Det er tydeligt at se at det er en skabelon. Der er nogle fejl som de andre også har sagt. Du kunne lave det gennemsigtigt (transparent) altså det rundt om JWEBER.dk osv...
Ellers synes jeg der er for mange rundt kanter. Det ser ik alt for godt ud. Den er overskuelig, men det er lidt svært at se teksten i menuerne, der hvor det er sort tekst på blå. Du kunne lave teksten hvid og fed måske i stedet.
Nederst ser det også ud som om der er en fejl, men hvis det er en effekt er den ikke speciel køn. Ellers er den fin nok ;)
Avatar billede jweber Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:50 #5
jeg har også prøvet at lave toppen og bunden transparent men når jeg gør det bliver teksten grim www.jweber.dk/ny_startside1.htm. Så kommer til at se sådan ud, hvordan for jeg det lavet ordentligt? Er det fordi der er skygger på teksten?
Avatar billede weblex Nybegynder
13. oktober 2004 - 19:00 #6
Jep - gif kan ikke håndtere halvtransparente områder (som en skygge).
Avatar billede jweber Nybegynder
15. oktober 2004 - 11:24 #7
Så hvordan for jeg det så lavet ordentligt???
Avatar billede weblex Nybegynder
15. oktober 2004 - 11:56 #8
Hvad med at droppe den ternede baggrund?