Avatar billede ajh87 Nybegynder
03. oktober 2004 - 15:22 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Design til en udviklings gruppe

Jeg skal bruge et design til min udviklings gruppe
3 Point Systems
med tilhørende logo...

Dvs.: Et website design med logo og en seperat fil med logo'et til brug i splash screens, præsentationer m.m.

Designeren får naturligvis credit for det på vores .dk domæne og han kan få et banner på vores side under et special link "Sponsore" fx...

Jeg er villig til også at betale lidt oven i... Men da dette er et sprøgsmål er det kun den accepterede selvfølgelig...

Grunden til jeg ikke har set dette spørgsmål på Sharksforum er at jeg har dårlige erfaringer med det - for lang tid før spørgsmålet bliver besvaret også fik jeg dette anbefalet...

Mvh
Anders
Projektleder / Administrator
3 Point Systems

Projektleder / Administrator / Chefredaktør
3PS Programming Magazine
Avatar billede ajh87 Nybegynder
03. oktober 2004 - 15:24 #1
P.S.: jeg har ingen rigtig ide til hvordan det skal se ud så i bedes bruge jeres egen fantasi og hvordan i selv ville have en firma / gruppes hjemmeside skal se ud...

Mvh
Anders
Avatar billede weblex Nybegynder
03. oktober 2004 - 15:59 #2
Skal logoet herfra bruges, eller...?

http://www.eksperten.dk/spm/536481
Avatar billede ajh87 Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:04 #3
kan du poste det igen?
jeg kan ikke se eller huske det...

Mvh
Anders
Avatar billede weblex Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:24 #4
Jeg tror ikke, at det var mit logo du foretrak. Så vidt jeg husker det var det 3 kugler sat sammen i en ring...

I øvrigt - jeg tror du vil spare alle for en masse arbejde, hvis du kunne være lidt mere specifik. Kunne du ikke finde et par designs på Templatemonster, som du kan lide. Så har vi noget at gå efter.
Avatar billede ajh87 Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:32 #5
jo da god ide... undskylder mange gange :o)
Avatar billede weblex Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:34 #6
Der er ikke noget at undskylde :o) Men det er det her logo jeg taler om:

http://www.codepushers.com/clients/vario/3ps2.jpg
Avatar billede weblex Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:39 #7
Og her var mit logo i øvrigt - havde slettet det i mellemtiden...

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10233
Avatar billede ajh87 Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:58 #8
http://www.templatemonster.com/website-templates/2036.html

denne taler mig meget pga. logo'et (3 punkter) og den animeret
header (flash)... Sådan et design var noget i retningen af hvad
jeg tænkte på...

- Login
- Animaeret header
- sidebar til nyheder, opdateringer m.m.
- top menu

var det sådan noget inspiration jeg skulle komme med?
:o)

Mvh
Anders
Avatar billede ajh87 Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:00 #9
den computer der står ude til siden i headeren er nok ikke
så idelt men et eller andet, andet... he

Mvh
Anders
Avatar billede weblex Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:02 #10
Jep :o) Det kan være, at jeg kigger på, om jeg kan lave noget lignende. Designet tiltaler også mig.
Avatar billede weblex Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:05 #11
Hvad skal der så stå ude i siden - eller hvad beskæftiger 3 Point System sig med?
Avatar billede ajh87 Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:26 #12
3 Point Systems er en software udviklings gruppe - eller kald det er software firma... Vi er bare ikke registreret - derfor er vi en gruppe - som indtil videre ikke tager penge for hvad vi laver nemlig pga. vi ikke er registreret...
Avatar billede ajh87 Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:41 #13
weblex >>> hvornår kan jeg forvente det første visuelle?

Mvh
Anders
Avatar billede weblex Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:46 #14
Inden jeg går i gang skal vi lige have et par ting på det rene:

Grafik er min hobby, så nogen gange er jeg lidt sløv og tingene tager tid.
Jeg laver kun grafik - jeg kan ikke kode en hjemmeside (i hvert fald ikke godt nok).
Flash har jeg kun begrænset kendskab til - hvis det er et must, må du finde en anden.
Avatar billede ajh87 Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:51 #15
det er ikke et must med flash og jeg tænkte kun på grafik

Mvh
Anders
Avatar billede weblex Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:55 #16
Ok - jeg kigger på det. Måske kan vi finde ud af noget...
Avatar billede ajh87 Nybegynder
03. oktober 2004 - 21:27 #17
weblex >>> jeg mente (med hensyn til logo) de tre punkter fra det template jeg linkede til - ikke i steam logo stil men måske i stil med det jeg foretrak fra det andet spørgsmål

anyways: jeg kunne godt tænke mig et i stil med det fra det template

Mvh
Anders
Avatar billede weblex Nybegynder
05. oktober 2004 - 19:31 #18
Ja, så er jeg ved at være der. Jeg har fyldt lidt gejl på designet, så du bedre kan vurdere, hvordan det virker. Der er selvfølgelig stadig plads til justeringer/forbedringer.

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10237

Hvad siger du til det?
Avatar billede ajh87 Nybegynder
05. oktober 2004 - 20:24 #19
weblex >>> takker - det ser kanon ud...
men kan du rette nogle ting... og hvis du vil OPRET knappen?

får jeg PSD filerne med så jeg kan rette navne på knapper osv. ?

Mvh
Anders
Avatar billede ajh87 Nybegynder
05. oktober 2004 - 20:25 #20
hvis ja til PSD filerne så det sidste jeg har jeg godt ville have rettet kan jeg selv rette...

Mvh
Anders

takker for din hjælp indtil videre weblex
Avatar billede ajh87 Nybegynder
05. oktober 2004 - 20:29 #21
undskylder for det men min co-administrator vil godt have en OPRET knap så bare lad den være....

så er det kanon som det er nu - pakker du filerne (PSD, Fonts, m.m.) i en ZIP fil og sender til min email?

ajh@lima.dyndns.dk

Mvh
Anders
Avatar billede ajh87 Nybegynder
05. oktober 2004 - 20:30 #22
eller...du må undskylde mig meget at jeg poster så mange gange men...

tænkte på om du kunne lave noget andet end det der METAL som texture på selve "skellettet"???

Mvh
Anders
Avatar billede weblex Nybegynder
05. oktober 2004 - 20:48 #23
Det der børstede stållook er kun på "panelerne" ved knapper og i bund. Og det kan fjernes uden videre. Der er vel ikke så meget metallook over resten? Det er bare gråt. Men det kan også rettes. Vil du selv rette, eller skal jeg sende filer nu?
Avatar billede ajh87 Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:55 #24
du må meget gerne sende mig de nuværende filer og prøve at lave noget lidt andet i stedet for det grå / metal look (anden farve måske) - derefter vise mig også ser vi der?

Er det ok?

Mvh
Anders

P.S.: Det med at sende filerne nu er kun nusgerrighed for headeren (ded blå bølge streger)
Avatar billede ajh87 Nybegynder
06. oktober 2004 - 06:38 #25
nusgerrighed = nysgerrighed
Avatar billede weblex Nybegynder
06. oktober 2004 - 06:39 #26
:o)
Avatar billede weblex Nybegynder
06. oktober 2004 - 06:44 #27
Mail på vej :o)
Avatar billede ajh87 Nybegynder
06. oktober 2004 - 13:47 #28
du skriver at der er 4 bannere med... jeg kan ikke lige se dem?
Ville du lave det grå om til noget andet eller...?

Ellers ser det fedt ud :o)

Mvh
Anders
Avatar billede weblex Nybegynder
06. oktober 2004 - 16:30 #29
At se de 4 bannere kræver lidt kendskab til Photoshop. Her en opskrift:

I layerpaletten åbner du mappen "Banner". Her finder du 4 layers med titlen banner. De ligger ovenpå hinanden, og ved at gøre det øverste usynligt (trykke på øje-ikonet), kan du se det næste i rækken. Jeg har hjulpet dig lidt på vej:

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10242

Jeg er naturligvis med på at ændre farve. Bare nævn en og vi fixer det i løbet af 15 sekunder (ca.). Der er et par farveeksempler i filen - følg opskriften ovenfor. Og her også et eksempel:

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10243

Jeg kan naturligvis bedst lide den grå :o)
Avatar billede ajh87 Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:33 #30
jeg undskylder for det sene svar (HF skole og arbejde)
jeg tænkte på om du selv ville finde en farve

Jeg tænkte på en blå nuance men bliver det så ikke for meget blåt?
kunne du evt skære det op så jeg kan sige "SAVE TO WEB"?

Mvh
Anders
Avatar billede weblex Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:36 #31
Som sagt kan jeg godt lide den grå, så det er dumt at spørge mig om farven. Hvad siger du til den blå i det uploadede?
Avatar billede ajh87 Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:40 #32
jeg tænkte på om du ville beholde den grå farve og fjerne det børstede stål?
eller omvendt: lave det hele børstet stål?

vil du lave nogle eksempler på dette
plus et eksempel med en eller anden farve du finde passende?

Mvh
Anders
Avatar billede weblex Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:45 #33
Jeg ser på stål, børstet stål og farve i morgen. Du har stadig ikke svaret mig på, om du kunne lide den uploadede blå?

Til i morgen kan du tænke over, hvordan du vil have det slicet op:

Jeg plejer at slice op i følgende dele:
- knapper i hvert sit slice
- felter til tekst i hvert sit slice

...og resten af slicene afhænger så af ovenstående.

Men jeg er ikke ekspert på det område, så metoden er måske helt håbløs :o)
Avatar billede weblex Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:50 #34
I øvrigt skulle du også lige bøvle lidt på med den Photoshop fil jeg sendte til dig. Den indeholder faktisk alt det ønskede. Du skal ind i mapperne Tekstfelter, Knappanel og Bund: der har du mulighed for at pille børstet stållook af eller på, ligesom der er et par yderligere farver.

Det er kun et spørgsmål om at klikke på øjeikonerne på layer-paletten, men jeg fornemmer, at det ikke lige er programmet for dig ;o)
Avatar billede ajh87 Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:04 #35
jeg er ikke alt for kendt i Photoshop (eh..jeg kan tegne en streg)
den blå synes jeg bliver for meget blå....

Mvh
Anders
Avatar billede ajh87 Nybegynder
07. oktober 2004 - 07:14 #37
hvor er det fedt du gider gøre så meget ud af det :o)
den med bare grå (uden børstet stål look) er den jeg godt vil have :o)

Et sidste spørgsmål... kan du lave en HTML fil med det?
tror nok Photoshop har en funktion til det men jeg er ikke sikker (som sagt er jeg ikke lige så godt inde i photoshop... plus det med at skære detop...

Mvh
Anders
Avatar billede weblex Nybegynder
07. oktober 2004 - 10:25 #38
Mail sendt...
Avatar billede ajh87 Nybegynder
08. oktober 2004 - 16:59 #39
kan du sende den igen?
jeg har haft problemer med min mail client så alle mails og instillinger er blevet slettet...

Mvh
Anders
Avatar billede weblex Nybegynder
08. oktober 2004 - 19:41 #40
Det kan jeg godt men først på søndag. Jeg er på tur med familien til københavn, så du må væbne dig med tålmodighed :o)
Avatar billede weblex Nybegynder
11. oktober 2004 - 12:54 #41
Jeg sendte mailen i går - gik det bedre?
Avatar billede ajh87 Nybegynder
11. oktober 2004 - 18:54 #42
ja jeg har det og det ser godt ud... Takker mange gange
200 Point til dig :o)
Takker endnu en gang...

Mvh
Anders
Avatar billede weblex Nybegynder
11. oktober 2004 - 19:30 #43
Ok - og jeg ville sætte pris på et link, når I en gang kommer op. Det er altid sjovt at se, hvad det er blevet til...