Avatar billede gchris5 Praktikant
01. oktober 2004 - 19:54 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

CMS og billeder til SAFE MODE Webhotel.

Jeg er på jagt efter et CMS, der kan hjælpe mig med lidt nyheder, lidt billeder af familien og den lille ny.....samt måske et par andre småting.

Det der er det ALT AFGØRENDE er at CMS og/eller billede galleriet kan køre i SAFE MODE (B-One)....

Ingen gratis point......så der skal være kød og begrundelse for evt. links....
Avatar billede expnet Seniormester
01. oktober 2004 - 20:00 #1
:o) havd vil du give?
Avatar billede googolplex Novice
01. oktober 2004 - 20:16 #2
Hvilke galleri-funktionerne skal CMS'et indeholde ?

Det er som regel dem der ikke har det så godt med safe_mode On ...
Avatar billede dennismp Nybegynder
01. oktober 2004 - 21:07 #3
Jeg har ikke oplevet problemer med mambo - men det betyder jo ikke at de komponenter du finder, virker under safe_mode. Men er det ikke bare at prøve  og se?

>Ingen gratis point.

Havde heller ikke tænkt mig at betale for dem :-)
Avatar billede googolplex Novice
01. oktober 2004 - 21:14 #4
Mambo virker ikke med safe_mode On. Men der findes en 'safe_mode - patch' til Mambo som kan få det til at køre med safe_mode On.
Avatar billede morteeart Nybegynder
01. oktober 2004 - 21:18 #5
tjaa, Billedupload med GBLIB virker da fint på B-one's servere :)
Avatar billede googolplex Novice
01. oktober 2004 - 23:04 #6
safe_mode On har ikke nødvendigvis nogen betydning for et standard upload script, men i det lange løb er det umuligt at undgå problemer med safe_mode On.

Jeg kender ikke et eneste hotel med safe_mode Off, så egen (virtuelle) server er den eneste løsning tror jeg :(
Avatar billede dennismp Nybegynder
02. oktober 2004 - 01:29 #7
Er det ikke bare et spørgsmål om at systemet er programmeret med safe_mode i tankerne. Det burde da ikke være umuligt.

Jeg aner ikke hvilke dele af mambo der kræver en patch, men den version jeg installerede (uden patch) virker fint (forventede ellers problemer, men måske har de merge patch'en ind i deres release).
Avatar billede kanyle Nybegynder
02. oktober 2004 - 17:01 #8
googolplex: Så vidt jeg ved har www.ipowerweb.com ikke SafeMode = ON

Mambo er et helt fantastisk open source CMS og simpelt "portal" framework. Meget let at komme igang med, masser af support fra en dedikeret skare af udviklere og brugere og bedst af alt er der masser af indbygget funktionalitet som standard...

/ kanyle
Avatar billede gchris5 Praktikant
04. oktober 2004 - 18:27 #9
Der behøves ikke være så mange funktioner. Gerne upload, så konen kan lege med nemt, men eller kan jeg sagtens selv upload vha. ftp. Men den må gerne selv kunne lave thumpnails......
Der skal kunne knyttes lidt tekst til hvert billede.

Og jeg vil ikke give noget udover pointene ;D
Avatar billede dennismp Nybegynder
04. oktober 2004 - 18:47 #10
Har du set på CMSimple? http://www.cmsimple.dk/
Avatar billede kanyle Nybegynder
04. oktober 2004 - 20:06 #11
http://www.opensourcecms.com/  kan du teste forskellige CMSer før du vælger det, der passer til dig.

http://www.cmsmatrix.org/ kan du sammenligne en masse forskellige CMSer, både gratis og nogle *ret* dyre nogle...
Avatar billede morteeart Nybegynder
07. oktober 2004 - 10:45 #12
de fleste webhoteller kører safe_mode , men det er ikke noget probleme.

Du kan jo altid lave en phpinfo() fil, og så kigge på hvad der er dissablet, og så se om dit cms kan bruge det :)
Avatar billede googolplex Novice
07. oktober 2004 - 14:26 #13
Morteart: Kender du nogle hoteller der IKKE kører i safe_mode ?!
Avatar billede morteeart Nybegynder
08. oktober 2004 - 11:38 #14
nej :)

men det kunne jo være at der var nogle enkelte nogle :P
Avatar billede googolplex Novice
08. oktober 2004 - 13:41 #15
Det er aldrig lykkedes mig at finde et og jeg har virkelig ledt længe!!

Der er enkelte steder hvor de har en server der ikke kører i safe_mode, men der er altid en del forbehold man skal tage højde for, så det er ikke relevante løsninger.

Glæder mig stadig til den jeg finder et ;)
Avatar billede dennismp Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:42 #16
Du er da rimelig ferm til at kode - så må du jo bare bruge tid på at lave et patch til dit system, så du ikke behøver safe_mode :-)
Avatar billede googolplex Novice
08. oktober 2004 - 15:50 #17
Ja, det drejer sig heller ikke om min egen kode :P

Men en lang række scripts jeg gerne vil installere virker ikke med safe_mode On :(
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. oktober 2004 - 10:55 #18
http://hosting.serverguider.dk/

Fra deres nyheder:
26 august 2004: Nu tilbyder vi mulighed for at få PHP kørt uden safe-mode (safe-mode off)

.. måske skulle man lave et webhotel med php-folk som målgruppe :)
Avatar billede gchris5 Praktikant
18. oktober 2004 - 08:36 #19
Nogen der vil have point?
Avatar billede googolplex Novice
18. oktober 2004 - 10:47 #20
dennismp:

http://hosting.serverguider.dk/ har bestemt PHP-folk som målgruppe, de har stort set alt hvad der ønskes, bortset fra PHP5 (kommer snart), PEAR (det overvejer de) samt SSL (kommer måske) og egen smtp-server.

De kører også de nyeste versioner så vidt jeg kan se, det er faktisk sjældent!!!

Desværre mangler der 2 ting:

1. Fast trafik - jeg vil gerne have en grænse jeg kan forholde mig til, det er meget kryptisk formuleret i deres betingelser. Jeg har spurgt, og der ER en grænse...de ville bare ikke sige hvor meget (mellem 5GB-50GB, det er jo et vidt begreb)

2. Noget mere plads til en rimelig pris (14kr/100mb er for dyrt).
Avatar billede dennismp Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:17 #21
googolplex; ah, du lyver altså :-)

Du skrev nemlig: "Det er aldrig lykkedes mig at finde et og jeg har virkelig ledt længe!!".. Det var det jeg tog udgangspunk i :).. Anyway, jeg har selv server - så jeg kan bide administratoren i tungen hvis han ikke makker ret. Så jeg kender ikke rigtigt dit problem.

Det med trafik er latterligt. Jeg syntes det ses typisk hos lavpris hoteller. Men ok, mange vel jo heller ikke betale for et ordenlitg produkt, så alle kneb gælder vel..

gchris5; det vel vi alle vel? :)
Avatar billede googolplex Novice
18. oktober 2004 - 17:28 #22
Jeg lyver skam aldrig, da jeg skrev det, kendte jeg ikke nogen hoteller med safe_mode Off. Så det... ;)
Avatar billede gchris5 Praktikant
18. oktober 2004 - 17:34 #23
Hvis ALLE vil have point, så er det bare mærkeligt at der kun er to der har lagt et svar...... ;)
Avatar billede gchris5 Praktikant
25. oktober 2004 - 10:36 #24
Sidste chance for point......
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
23. februar 2005 - 16:48 #25
Jeg har installeret MAMBO hos surftown - de kører også med safe-mode on. Det betød bare at jeg manuelt skulle ind og give rettigheder på de enkelte mapper, men det var hurtigt gjordt. Jeg har hverken arbejdet med PHP eller MySQL før men det tog ca. 20 minutter at få en MAMBO 4.5.2 + nyeste patches + dansk front-end op at køre.
Surftown's kontrolpanel er rimeligt godt og MySQL databasen blev oprettet med Surftown's wizzard - deres filmanager er lidt dum når man skal give rettigheder på mapper, men det gik.

//Tommy
Avatar billede noob2003 Nybegynder
27. februar 2005 - 14:47 #26
googolplex >> Mambo 4.5.1 og op efter kør fint med safe_mode=On  for mine kunder.