Avatar billede nicolai_johannesen Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:13 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Avanceret søg og erstat

Findes der et værktøj i Dreamweaver, som kan søge efter en bestemt tekst-streng i flere mapper på en gang?

Jeg skal bruge funktionen til "Find" og "Replace" et stort antal billedfiler, som er blevet omdøbt på et større website.

Søgefunktionen skal effektiv kunne finde den pågældende tekststreng i mellem Javascript-kode og HTML, PHP- og CSS-filer.
Avatar billede avlund Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:14 #1
Kan du ikke bare vælge find in source code, site-wide?
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:16 #2
Åbn et dokument i DW (virker i DW MX 2004, i hvert fald) og klik ctrl + f - her kan du vælge at søge på alt muligt i både enkelte filer eller en hele mappe.
Avatar billede nicolai_johannesen Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:18 #3
Smid et svar, så ka I begge få point! Tak for hjælpen!
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:20 #4
Svar ;-)
Avatar billede avlund Nybegynder
01. oktober 2004 - 15:25 #5
OK - glad for at du kunne bruge det til noget.
Avatar billede nicolai_johannesen Nybegynder
01. oktober 2004 - 17:11 #6
Jeg bruger selv søgefunktionen på de enkelte undersider, men havde ik lige tænkt på, at man kunne udvide søgningen på den måde. Så det var nok lidt dovenskab fra min side. Men tak for de hurtige svar :-D