Avatar billede razor Nybegynder
05. marts 2001 - 21:18 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Nogle ideer

Kære Jacob og Andreas

Tak for Jeres indsats med dette fremragende site. Jeg har dog lige et par kommentarer jeg vil høre Jeres svar på, og også alle jer andre! :)

Det sidste ½-1 år er Eksperten vokset meget og der kommer _mange_ indlæg. Jeg vil sige _for_ mange. Jeg skal ikke gøre mig klog, men jeg synes at mange brugere\'s attitude er forkert her. Jeg følger ikke aktivt med i mange kategorier her, men i PHP kategorien er det i hvertfald sådan; Folk gider ikke lave simple manual opslag. Man gider ikke gøre en indsats for selv at få noget til at virke. Man tænker sig ikke om. Man tror man kan starte med et kæmpe ecommerce-projekt efter man har arbejdet med PHP i 2 dage.

Geisten til at deltage aktivt i at finde en løsning mangler, og der bliver stillet alt for mange af de samme spørgsmål om og om igen! - Dette er med til, for mig, at gøre det lidt mindre sjovt at tilbringe min tid her, som jeg ved at en del er ret glade for at jeg gider :)

En løsning til dette kunne være at oprette en FAQ ( eller det gode danske ord: OSS) til at informere nye brugere omkring et givent emne. Dette vil selvfølgelig give en stor administrativ opgave. Jeg tror (no offense) ikke at I selv har styr på alt hvad der foregår her; derfor vil jeg synes det var en god idé måske at udnævne nogle co-admins til at være med til at vedligeholde disse FAQ\'er og sørge for at indholdet er 100% rigtigt og informativt.

Når en bruger så stiller et af de dumme spørgsmål kan man let henvise til FAQ\'en - hvis FAQ\'en ikke allerede har løst problemet.

En anden ting der irreterer mig voldsomt er disse \"Kan du ikke lige lave mig en X - du skal nok få Y points for det!\". Disse \"spørgsmål\" er ikke særlig relevante for interessegrupperne. Disse burde henvises til evt. en Freelance-kategori. Man kunne også lave en underkategori til alle kategorier der hed \"Opgaver\" hvor folk kunne få styret sine lyster.

Med Venlig Hilsen
Christian Jørgensen
(som allerede har opgivet notcoders, men gerne vil give eksperten endnu en chance :)
Avatar billede drean Nybegynder
05. marts 2001 - 21:23 #1
Kunne ikke sige det bedre selv :)
Helt enig...
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
05. marts 2001 - 21:25 #2
Kanont indlæg!
Avatar billede htx98i17 Professor
05. marts 2001 - 21:26 #3
Jeg er enig med razor,
Mange vil have færdigudviklede løsninger. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke selv går igang med at kode og hvis de så støder ind i et problem med en funktion eller lignende kan de spørge eksperterne...
Avatar billede jd Nybegynder
05. marts 2001 - 21:30 #4
Jeg kan ikke være mere enig...

En voksende nysgerrighed - som jeg mener det er - for fx. PHP, er selvfølgeligt altid positivt, men MANGE, rigtigt mange har en lidt for afslappet holdning til hvordan man lærer... som Christian siger, de gider ikke engang kigge i manualen.

Det eneste der egnetligt siger mig noget, er at hjælpe med et lille specifiks problem. Et problem med at regne ud hvordan man laver et-eller-andet, en sammensætning af forskellige funktioner, eller fx. lidt syntax til regular expressions.
Noget i den dur... :)

Det er en af grundede til af jeg længe ikke har villigt abonnere på nogen som helst kategorier...
Avatar billede fcs Novice
05. marts 2001 - 22:06 #5
Kanon godt indlæg, Razor! Støtter 100%
Avatar billede tommyf Nybegynder
05. marts 2001 - 22:27 #6
Er der så nogen af jer der kender en rigtig god side med alle asp-kommandoer?
Dem jeg kender indeholder kun færdige scripts, og tutorials, der aldrig kommer ind på det jeg ikke kan finde ud af.

www.eksperten.dk/spm/41998
Men nu er de jo blevet færdig med deres søgemaskine :o)
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
05. marts 2001 - 23:22 #7
Jeg bliver også nødt til at stemme i her. \"kan jeg få lidt kode, tak\" er blevet for ofte brugt. En vejledning, hvorefter man selv løser problemet er da langt mere tilfredsstillende..!?

Mikkel
Avatar billede pstric Nybegynder
06. marts 2001 - 07:52 #8
Jeg er næsten fuldstændig enig. Næsten, fordi jeg også nogen gange ser svar, hvor folk har snippet et eller andet fra et sted på nettet uden at lægge et link. Hvis brugere der ikke kan finde ud af at RTFM så hjælper man dem da i hvert fald ikke ved at holde skjult, hvor man har fundet svaret.

Men jeg er fuldstændig enig i at der er alt for mange der bruger stedet til at få lavet gratis freelance-arbejde.
Avatar billede parazite Nybegynder
06. marts 2001 - 07:59 #9
Uh yeah, er også med! =]
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
06. marts 2001 - 08:05 #10
Razor> Kanon indlæg......:-)
Avatar billede the-gnu.dk Nybegynder
06. marts 2001 - 09:40 #11
*GO RAZOR*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. marts 2001 - 11:04 #12
Way to go!
Razor har lige sagt hvad vi alle går og tænker og snakke om men ikke gider skrive ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. marts 2001 - 11:10 #13
Og for lige at bekræfte det razor siger med at der er for mange gengangere af det samme spørgsmål, så ved ALLE her på Eksperten hvor meget jeg deltog for bare 1½ måned siden og se nu .. jeg gider sku dårligt sidde her mere for det er det samme igen og igen. Og mange af de nyere brugere tror satme man vil smide alt hvad man har for at løse deres kæmpestore problem ... for 15 point! Eller 0 for den sags skyld ..

Niveauet her er sku ved at være for lavt ... ligesom tonen i mange spørgsmål.
Avatar billede pstric Nybegynder
06. marts 2001 - 12:22 #14
tdaugaard>> En af brugerne her på Eksperten (kært barn har mange navne - så behøver jeg vist ikke komme nærmere ind på, hvem det er *G* ) er blevet flyttet fra min hadeliste til min ignoreliste efter at han er begyndt at opføre sig bedre. Men det er f... svært at ignorere en bruger der opretter 27 0-points spørgsmål hver eneste dag.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. marts 2001 - 12:24 #15
Nemlig!
Magnus_tagnus kan jeg lige komme i tanke om ..som oprettet 0p spørgsmål for et godt ord .. og det ord behøver ikke engang være særligt godt!
Avatar billede pstric Nybegynder
06. marts 2001 - 12:30 #16
Du gættede det. Jeg skriver dig lige på min liste over folk der skal have 0 point når jeg har dem ;-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. marts 2001 - 12:40 #17
pstric:> who else could it be ?
jeg skriver dig lige på listen over brugere som \"arver\" fra mig når jeg \"afgår\" fra eksperten *låååååååååååååååååååål*
Avatar billede prodic Mester
06. marts 2001 - 15:59 #18
Jeg kan kun tilslutte mig den udbredte holdning som I kommer med.

Antallet af brugere er steget enormt i den sidste tid. Ved at en bruger med 20 point ligger ca. 18000.
Problemet med dette er, at alt for mange af dem hører til den yngre generation med hvad der til følger at sprog/holdninger/attituder.
Det var desværre den virkning, at det generelle niveau falder drastisk.
Dengang jeg trådte mine barneskridt herinde, havde man tid til at svare ordentligt på et spørgsmål, og dermed kunne man også formulere sig bedre.
Det sker ikke nu til dags, hvor der bliver refreshet +100 gange i minuttet hos nogle bruger, bare for at se om der kommer et spørgsmål som de kan svare på. Det bliver for det meste til nogle svar ala - Det kan du ikke!! bare fordi brugeren ikke ved bedre.
Har selv tænkt på noget med en tidsfaktor hvor der ikke kunne svares, men ved ikke om det ville gøre noget ved niveauet. Tror det selv.

Jeg kan godt tilslutte mig en OSS/FAQ, men kan ikke forestille mig hvordan det skulle udarbejdes i praksis.
Det handler i bund og grund om at få folk til at \"medvirke\" efter nogle retningslinier som alle kan tilslutte sig. Hvordan man skulle gøre det - No Idea(Yet)

Alt i alt ser jeg mange ting der kunne forbedres væsentligt, og det er vel en del af grunden til at jeg ikke deltager så aktivt som i starten.
Mange af de spørgsmål, der kommer gider man ikke svare på da det er elementær viden.
Men stadigvæk, så er det det forum hvor man kan få svar på sine spørgsmål(dog ikke alle), og det er styrken og primært grunden til at jeg personligt bliver hængende.
Men der kunne rettes op på meget, som ville gøre det et endnu bedre forum!

Jeg glæder mig til, at høre hvad Admins siger om deres faldende niveau!
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
09. marts 2001 - 20:01 #19
Tak for de meget brugbare holdninger. Jeg vil godt bede dem af jer som \"mener det alvorligt\" om at skrive til os direkte på info@, så lad os tage en snak. Jeg mener dog godt vi ved hvad der foregår, men det er vanskeligt at følge med :)

Ser frem til jeres mails..........
Avatar billede razor Nybegynder
09. marts 2001 - 20:03 #20
der er vel ingen grund til at skrive det samme ned igen ? :)