Avatar billede tbs120 Nybegynder
05. marts 2001 - 20:17 Der er 19 kommentarer

Pasv mode i G6 FTP?

Hej!
Jeg har lidt problemer med min Pasv. mode i g6 ftp server, det lader til at lige så snart en client connector med pasv. mode disconnecter serveren ham automatisk... Hvor kan jeg ændre dette, og evt. hvad er grunden til dette...?
Avatar billede cldu Nybegynder
05. marts 2001 - 20:34 #1
du har slået \"block bounce attacks / server to server transfers\" fra... så tillader serveren ikke brug af de passive porte, der normalt bruges til FXP (server-to-server).
Avatar billede tbs120 Nybegynder
05. marts 2001 - 20:47 #2
Er der ikke andre steder hvor jeg kan indstille det?, for jeg er næsten sikker på at \"block bounce attacks / server to server transfers\" er slået fra!
Avatar billede cldu Nybegynder
06. marts 2001 - 08:37 #3
jeg har desværre ikke min G6 ved hånden da jeg kører linux lige nu. Men der er ikke andre steder du kan sætte det op.

Sidder din FTP bag en router eller en firewall? Som sagt bruger passive mode nogle port-kommandoer, der tvinger FTP-serveren til at kontakte klienten (grovt sagt) for at tilføre den data.
Avatar billede tbs120 Nybegynder
06. marts 2001 - 13:51 #4
Jeg sidder bag en router!
Skal der også indstilles noget i routeren, for at det vil lykkes?
Avatar billede cldu Nybegynder
06. marts 2001 - 22:56 #5
hmmm... det kan være NAT delen, der ikke opfører sig som den skal. Hvilken router drejer det sig om, og har du en eller anden form for support på den?
Avatar billede tbs120 Nybegynder
07. marts 2001 - 09:43 #6
Det er en Eicon Diva Lan ISDN Modem!
Jeg har tilføjet nogle NAT-\"adresser\" til den!
Ja, der er support på den, man kan ringe til et tlf. nummer! Men det har jeg desværre ikke muligt for, før næste weekend igen!
Avatar billede cldu Nybegynder
07. marts 2001 - 19:05 #7
surt.
Prøv at fedte med NAT indstillingerne. Nu ved jeg ikke lige om der er portmapping i en Diva LAN, men ellers - ja du ved hvad du skal gøre ;)

hvis det ender med supportnummeret, så let me know hvad der løse det.
Avatar billede tbs120 Nybegynder
07. marts 2001 - 21:11 #8
cldu-> Ja, jeg skal nok give besked hvis jeg finder ud af noget, ved hjælp af supporten, men som sagt går der et stykke tid inden jeg får mulighed for at kontakte dem!

Men det kunne være der var andre på eksperten der havde en løsning på problemet?
Avatar billede ravn1 Nybegynder
11. marts 2001 - 21:57 #9
Jeg har 2 gange haft lingnende problemer, den ene gang var det pga net instillingerne, den anden var min firewall(jeg kunne godt se folg prøvede at komme ind men blev smidt ud).
Avatar billede tbs120 Nybegynder
12. marts 2001 - 09:48 #10
ravn1-> Jeg har ikke nogen firewall.
Hvad mener du med net indstillinger? - Indstillinger i routeren eller hvad?
Avatar billede ravn1 Nybegynder
12. marts 2001 - 21:32 #11
Det var fordi jeg skulle indstille(programere) min Adsl router til at sende videre på port 21. Efter jeg havde gjordt det virkede det...
Avatar billede ravn1 Nybegynder
12. marts 2001 - 21:36 #12
Jeg skulle skrie følgende linier i min Cisco router, jeg ved ikke om din router fungerer på samme måde...
set nat entry add 10.0.0.2 20 din.wan.ip.adresse 20 tcp
set nat entry add 10.0.0.2 21 din.wan.ip.adresse 21 tcp
Avatar billede tbs120 Nybegynder
14. marts 2001 - 15:56 #13
ravn1-> Jeg har indstillet \"NAT\'en\" på min router, Eicon Diva LAN ISDN modem, på 2 porte som du skriver og det virker også fint, men folk kan bare ikke komme igennem med pasv. mode!
Avatar billede ravn1 Nybegynder
14. marts 2001 - 16:44 #14
Der hvor du oprettede brugeren(under \"user Accounts\") Har du så husket at indstille hvad brugeren har adgang til,(Under \"Acces Rights\") og om han både må skrive og slette osv.??? Hvis der ikke står noget under acces rights  er det derfor...
Avatar billede cldu Nybegynder
14. marts 2001 - 17:12 #15
forkert, ravn1. Hvis der ikke er angivet noget homedir, som du skriver, hænger brugeren blot fast - han bliver ikke smidt af.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
14. marts 2001 - 17:38 #16
Det gør de på min G6!
Avatar billede tbs120 Nybegynder
16. marts 2001 - 21:10 #17
ravn1-> jeg har angivet at han har lov til alt i nogle biblioteker og andre har han ikke lov til alt!

Der er også angivet et homedir!
Avatar billede ravn1 Nybegynder
16. marts 2001 - 21:13 #18
Nå, så aner eg ikke hvad der er galt, Desværre.
Avatar billede tbs120 Nybegynder
13. maj 2001 - 14:27 #19
Da problemet ikke er aktuelt mere, søger jeg ikke mere et svar!
Men hvis der er nogen der har et er de da altid velkommen til at skrive det her, så andre evt. kan få gavn af det!
Men ellers tak for Jeres opmærksomhed! :-)