Avatar billede bstrandbygaard Nybegynder
28. september 2004 - 11:38 Der er 4 kommentarer

Visning af mappe indholden (filliste) på et wewbsted

Hej,
I forbindelse med arbejde på et web-sted gemmer jeg gamle filer, sorteret i mapper på et underliggende "arkiv"-websted  (f.ex. "filnavn"v1.html - næste gang jeg opdaterer "filnavn"v2.html osv - det er et spørgsmål om dokumentstyring).

Nu vil jeg gerne have en side hvor jeg viser hvilke filer som jeg har liggende i den enkelte mappe - vist med filnavn, og med hyperlink. Jeg forestiller mig en eller anden asp-side tilknyttet hver mappe, men ???

Jeg arbejder i FP2002 - og kan ikke bruge dennes Indholdsfortegnelse.
Avatar billede bstrandbygaard Nybegynder
28. september 2004 - 11:40 #1
Det gik vist lidt stærkt - der skulle have stået:
Visning af mappe-indhold (filliste) på et websted :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2004 - 11:44 #2
Er det et krav at det skal være i ASP? (Nu har du oprettet spørgsmålet i Programmer-kategorien nemlig!)

Hvis ikke, har jeg lavet en artikel om dirlisting i PHP som du måske kunne få hjælp af: (Kun sidste halvdel er så relevant i dette sammenhæng)
http://www.eksperten.dk/artikler/266

--
pacroon
Avatar billede bstrandbygaard Nybegynder
28. september 2004 - 12:17 #3
Til pacr00n: Tja..... Jeg kender noget til FP2002, mindre til html, endnu mindre til asp - og intet til resten.

Jeg har kigget på/prøvet det du skriver i artiklen men får:
read()) if ($file != '.' && $file != '..') echo $file . "
"; $dir->close; ?>
når jeg prøver den "nemme"
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2004 - 17:47 #4
Som output? Gemmer du filen som .php? :) - og understøtter din server det overhovedet?