Avatar billede jondmac Nybegynder
28. september 2004 - 00:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grafik kort fryser windows. Tænker på at købe nyt

Jeg har et GeForce 2 Ti ( http://www.asus.com.tw/vga/agpv7700ti/overview.htm )  som efterhånden er en gammel fætter...
Det har kørt alt indtil videre (hitman contracts osv.) sofware overclocket med Smartdoctor programmet fra Asus, og min Xp 1600+ på 1559Mhz. Men nu er det også ved at være helt slut med at kunne køre de nyeste spil, og kortet er også ubrugligt iøje blikket da det fryser windows xp når pcen kommer ind i windows.
Jeg har installeret de nyeste drivere fra nvidia.com, men det hjapl ikke. Jeg tror måske at blæseren på kortet kører noget ustabilt, og det kunne være et varme problem, men jeg har aldrig set kortet over 65 grader efter at have spillet.
Jeg har godt nok et gammelt tnt2 kort, men det kan jeg ikke spille nogen af mine spil med...

Så jeg ville gerne høre jeres bud på om mit geforce 2 ti kort bare skal skrottes (jeg har ikke så mange penge iøjeblikket), eller om jeg kan redde det???

Hvis det ikke kan reddes så det kan bruges noget tid endnu, vil jeg gerne købe mig et nyt. Det skal være et billigt kort som kan klare de nyeste spil i en god opløsning (omkring 1024x768 @ 75Hz) hvis det er muligt til under 800 kr.
Det skal selvfølgelig yde bedre end mit gamle grforce!

Hvis i kan give nogle gode svar på disse to spørgsmål vil jeg være meget glad! - Helst med begrundelser da jeg ikke ved så vildt meget om GPUer.

(Wow det blev squ lidt langt det "spørgsmål)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
28. september 2004 - 02:04 #1
kig efter noget 9600 så...
Avatar billede dragox Nybegynder
28. september 2004 - 08:34 #2
Det behøver jo ikke være dit grafikkort der er stået af selvom det er gammelt :)
Prøv at sætte dit gamle tnt i som du siger og se om windows stadig fryser.

Test hellere om grafikkortet fejler noget først inden du køber nyt.

Ellers om grafikkort kan jeg anbefalde geforce 5900xt fra point of view
eller radion sappiere 9800 pro

Der er 200kr forskeld på prisen. Hvis det selvf. er for dyrt for dig anbefalder jeg at du kigger forbi
www.3dkort.dk og sammenligner dit geforce2 og det kort du gerne vil have. En god ide at have edbpriser.dk åben ved siden af :)

held og lykke
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. september 2004 - 11:16 #3
Nu behøver det jo ikke at være Grafikkortet/driver skyld at spanden fryser. Virus, spyware, bla bla bla ka' jo også lave ballade i den retning !!!
Tænk lige over det FØR du ryster papkassen (-penge)...
Avatar billede jondmac Nybegynder
28. september 2004 - 12:20 #4
Jeg kører netop nu med mit gamle TNT2 kort! - Computeren kører fint nok med det... Men det behøves ikke at siges at man ikke kan spille nogen spil med det!
Jeg har haft virus (cool web search trojan som kommer ind via Java VM) før det gik istykker, men nu er min pc 100% virus fri!
Der er een mulighed for at det kan være varme, men jeg tror desværre at kortet er blevet brændt af et sted i kortet da det har kørt overclockket i lang tid!

dragox <-- Tak for linket!
Avatar billede dragox Nybegynder
28. september 2004 - 14:30 #5
ingen årsag :)
bruger selv siden dagligt ;)
Avatar billede jondmac Nybegynder
29. december 2004 - 12:05 #6
lukker