Avatar billede olekristensen.com Nybegynder
27. september 2004 - 22:35 Der er 9 kommentarer

Dual TV-Out

Hej

Jeg skal bruge en s-vhs- og en compositudgang fra min computer, på samme tid. De skal begge spytte et videosignal ud, der kan ses på 2 forskellige fjernsyn.

Findes sådan et grafikkort?

Jeg har allerede et kort med de to udgange, men de vil ikke virke samtidig. Kan det evt. ændres?

Kan man få et "ekstra" tvkort der kan vise signalet i composit eller s-vhs, der kan vise et signal samtidig med et agp-kort?

På forhånd mange tak!

-Ole
Avatar billede c-holst Novice
28. september 2004 - 17:28 #1
http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=502-63
kan skifte mellem to tv apperater

http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=502-75
skulle vel klare sagen for dig.
kan dit ene tv kun klare composite skal du så igennem en såkaldt colorfix, som jeg lige finder til dig om lidt

du kan sikkert finde delene billigere andre steder, men her har du i hvertfald delene, der skulle klare sagen for dig, også sammen med en vgaskærm
Avatar billede olekristensen.com Nybegynder
29. september 2004 - 09:07 #2
Hej c-holst

Ja, det er en løsning jeg også har overvejet, men i mit setup er mit 'hovedfjernsyn' den primære skærm til computeren. Derfor vil jeg meget nødigt have bare det mindste kvalitetstab, og mine erfaringer viser at det sjældent bliver særlig pænt når man splitter et s-vhs.

Derfor ville jeg gerne have det gjort i computeren, digitalt, så der allerede der er to udgange. Optimalt skal udgang nummer to være en composit, men der er kvaliteten ikke helt så vigtig, så man kan leve med et s-vhs der så kan konverteres til en composit.

Setuppet består af en computer, et fjernsyn (primær skærm) og en fm-sender der sender videosignalet ud til de andre fjernsyn i huset. Sidstnævnte har en composit-indgang.
Avatar billede c-holst Novice
29. september 2004 - 09:38 #3
andre muligheder i mit hoved.

et ekstra grafikkort i pciporten, med tv out?

da du ikke bruger din vgaport. en vga til composite converter, mener de fåes?

hvilket kort er der tale om, måske kan vi kigge i manual og faq
Avatar billede olekristensen.com Nybegynder
29. september 2004 - 09:49 #4
Jajajajaja :)

Nu nærmer vi os noget ret smart.. Havde slet ikke tænkt på at man kunne gå gennem vga'en.. Eksisterer sådanne vidundere?

Det ekstra grafikkort har jeg også overvejet, men kan en sådan køre sideløbende med et agp-kort?
Avatar billede c-holst Novice
29. september 2004 - 11:56 #5
ja, det kører uden problemer. kørte selv med det en overgang, men havde ikke rigtigt behov for 2 skærme.
find et kort med tv-out(helst et geforce eller radeon), sæt det i og installer driveren og følg anvisningerne på skærmen.
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43854 et ekspempel
hvad med et brugt:-)

så er der jo vga til tv lidt inspiration
http://www.danbit.dk/produkter/1508.phtml
http://www.edbpriser.dk/community/forum/Thread.asp?ID=37093

tror løsningen med ekstra grafikkort er billigst, da man nok ikke kan få "en lille dims" til formålet

Der findes sikkert flere slags convertere, så spørg i din favoritbiks

så er det jo usbporten
http://www.eksperten.dk/spm/528154
men det giver nok ikke et bedre resultat.

jeg ville gå efter et brugt/billigt pcikort med tv-out, men døm selv, jeg tror vi har fundet de muligheder der er
Avatar billede olekristensen.com Nybegynder
29. september 2004 - 12:12 #6
Jeg har snakket med flere forhandlere af VGA-til-TV, gadgets, men de er ret dyre, og de er bestemt ikke "en lille dims".

Du siger med andre ord at man kan handle et pci-grafikkort og sætte i ved siden af sit agp, og så få det samme signal ud af begge kort? Den skal f.eks. også vise video på begge skærme..
Avatar billede c-holst Novice
29. september 2004 - 13:32 #7
nej ved du hvad, det har jeg slet ikke tænkt på. Det må vel nærmest komme an på en prøve. Det kommer i hvert fald an på opsætning, fx om det er dualview eller udvidelse af skrivebordet. Jeg havde kun mit som udvidet skrivebord, og da lukkede den for skærm 2 i spil, men det kunne skyldes, at der ikke var 3d på kort 2. Kan ikke sige om jeg kørte film på den tid.

undskylder hvis jeg har vildledt dig...håber vi finder en løsning:-)
Avatar billede olekristensen.com Nybegynder
29. september 2004 - 13:52 #8
Ja, jeg begynder efterhånden at tvivle på om det kan lade sig gøre.. De eneste options jeg lige umiddelbart kan komme på, er enten at få mit kort til at spytte signalet ud gennem begge udgange, eller at finde et kort der kan..

Jeg kan ikke lige huske hvad mit grafikkort hedder, men det finder jeg lige ud af i aften.
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:42 #9
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten