Avatar billede pip3 Nybegynder
27. september 2004 - 12:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde min anden XP

Jeg har 2 XP indstalleret på 2 forskellige diske.....men desværre
kommer der kun den ene af XP frem når jeg booter, altså ingen dual boot muligheder.....hvorfor nu det???
Kører XP-pro.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2004 - 12:27 #1
Det er svært at svare på uden du kan fortælle lidt om hvad du har gjort.

Hvis installationen er foretaget på to forskellige diske, kunne du evt. prøve at deaktivere den ene af dem i BIOS, så den booter på den anden disk istedet.

--
pacroon
Avatar billede pip3 Nybegynder
27. september 2004 - 12:33 #2
Jamen jeg har bare indstalleret xp på en ny disk..boot.ini ligger stadig på det gamle drev, så den burde da ihvertilfælde vise at den er der.  Nå jeg er inde i den "nye" XP, kan jeg sagtens se den "gamle"......hmm. Boot.ini er den samme på begge drev.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. september 2004 - 13:11 #3
Hvad siger denne computers egenskaber og START OG INDSTILLINGER? Får du vist de 2 styresystemer der?
Avatar billede pip3 Nybegynder
27. september 2004 - 13:30 #4
Indstillinger??.hvor finder du den?
Avatar billede cyberz Nybegynder
27. september 2004 - 13:33 #5
start>settings>
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. september 2004 - 13:34 #6
undskyld! skulle hedde: denne computer - egenskaber - avanceret - start og genoprettelse - indstillinger - og så skal du kunne se de operativsystemer du har installeret under STANDARDOPERATIVSYSTEMER.
Benytter du NTFS filformatet på begge de drev du har installeret xp`erne?
Avatar billede pip3 Nybegynder
27. september 2004 - 13:39 #7
Der kommer kun et operativsystem frem..Nej jeg kører Ntfs på den nye og Fat32 på den gamle
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. september 2004 - 14:10 #8
Jeg kan ikke lige finde den direkte årsag til fejlen, men jeg vil da råde dig til at benytte ntfs til xp`eren. Du får mange fordele fremfor fat32.
Er næsten overbevist om at du får løst det ved at geninstallere.
Avatar billede gratis Nybegynder
27. september 2004 - 15:59 #9
du kan muligvis bruge recovery-consolen til at rette det med.

1)kig på denne site (print det evt ud) http://www.michaelstevenstech.com/r_c_cmds.htm#Bootcfg

2)kig her og følg opskriften http://www.wown.com/j_helmig/wxprcons.htm
Avatar billede pip3 Nybegynder
28. september 2004 - 20:14 #10
Hej Gratis du har hjulpet mig en hel del.vil du ikke have lidt points???
Avatar billede gratis Nybegynder
28. september 2004 - 21:47 #11
tak for tilbudet :) men jeg samler ikke på point.så ku du bruge det er det bare fint ;)
Avatar billede pip3 Nybegynder
28. september 2004 - 21:50 #12
Nej det duede ikke...........men du hat hjulpet i flere af mine spørgsmål
Avatar billede pip3 Nybegynder
28. september 2004 - 21:53 #13
Jeg tror at min XP var en illegal udgave....det gik nemlig galt ved sidste automatiske opdatering..........og har fået at vide at de tjekker serie numre,så det er sikkert derfor. Har købet en Home XP, men desværre skal alt (fra de sidste 4 år) omindstalleres
Avatar billede pip3 Nybegynder
28. september 2004 - 23:04 #14
Tak for hjælp
Avatar billede gratis Nybegynder
29. september 2004 - 01:37 #15
:o)