Avatar billede anjamia Nybegynder
26. september 2004 - 12:10 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

driver til dvd rom drev

hvor kan man hente en driver til sit dvd/cd-rom drev... min dvd drev kan ikke læse dvd film lige pludselig...????
Avatar billede anjamia Nybegynder
26. september 2004 - 12:10 #1
det hedder ide dvd rom 16x
Avatar billede espersen Novice
26. september 2004 - 13:02 #2
du skal 99,9% sikkert ikke bruge en driver til dit drev.

Prøv at geninstallere dit program til afspilning af DVD.
Avatar billede anjamia Nybegynder
26. september 2004 - 13:12 #3
ok... jeg har fået en cd med windvd 3.1 er det den rigtige???
Avatar billede anjamia Nybegynder
26. september 2004 - 13:13 #4
jeg bruger medieplayer... kan den gå i konflikt med windvd?
Avatar billede espersen Novice
26. september 2004 - 13:27 #5
ikke i konflikt - de supplerer fint hinanden ; uden WinDVD kan Mediaplayer ikke afspille en DVD.
Avatar billede espersen Novice
26. september 2004 - 13:28 #6
kommer lidt til at tænke på om du har skiftet rundt mellem DVD'ere med forskellig regionskode ??  Mange DVD-drev låser sig fast efter 3 eller 5 skift.
Avatar billede anjamia Nybegynder
26. september 2004 - 13:29 #7
ok... jeg har installeret windvd igen.. men det har ikke hjulpet.. den vil stadig ikke afspille dvd... jeg har været inde i fejlfinding og den skriver at der mangler en decode driver... kan det passe?
Avatar billede anjamia Nybegynder
26. september 2004 - 13:30 #8
nej det har jeg slet ikke rodet ved... mit dvd drev står til region 2 og det samme gør min dvd-brænder
Avatar billede espersen Novice
26. september 2004 - 13:40 #9
hhmm... går lige i tænkeboks... - har du prøvet at afspille DVD'en med WinDVD ?

Det vil dog ikke skade at installere den nye Windows Mediaplayer :
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/mp10/default.aspx
Avatar billede anjamia Nybegynder
26. september 2004 - 13:44 #10
ja jeg har prøvet at afspille dvd med windvd men det dur heller ikke... jeg prøver dit link.... tak for hjælpen indtil videre
Avatar billede espersen Novice
26. september 2004 - 13:48 #11
Hvordan er DVD-drevet anført under Enhedshåndtering ??
Avatar billede anjamia Nybegynder
26. september 2004 - 13:52 #12
det står til at virke korrekt...
Avatar billede nva Praktikant
27. september 2004 - 09:56 #13
Det lyder som om du mangler et codec til at decode filmen. Hvad slags film er det  - VOB, MPEG2, AVI ???
Avatar billede espersen Novice
27. september 2004 - 11:24 #14
hvis det er codecs der mangler ; For 99% vedkommende kan du nøjes med :

DivX 5 (+ evt. DivX 3.11 alpha):
LÆS denne : http://spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#divx
- http://www.divx-digest.com/software/divxcodec.html eller
- http://www.divxmovies.com/codec/

Xvid : http://www.xvidmovies.com/codec/

Lyd: http://ac3filter.sourceforge.net (efterspørges relativt ofte)

Hvis den herefter fortsat ikke vil vises eller afspille lyd, så skal du benytte programmet G-Spot, som fortæller dig præcis, hvilket codec du mangler (som så kan findes på ovenstående eller Google): http://www.headbands.com/gspot/download.html

Skulle en AVI-fil være beskadiget, kan du dels checke det med DivFiX, dels reparere den:
http://www.divx-digest.com/software/divfix.html

(Glem alt om at bruge diverse "smarte" codecpakker - de medbringer alt for tit alt muligt snavs og problemer)
Avatar billede anjamia Nybegynder
29. september 2004 - 08:06 #15
jeg lukker spørgsmålet... men hvordan gør men det?
Avatar billede espersen Novice
29. september 2004 - 09:00 #16
har du fået løst problemet ?
Avatar billede nva Praktikant
29. september 2004 - 09:49 #17
Du kan lukke ved at acceptere dit eget svar.
Avatar billede espersen Novice
29. september 2004 - 09:57 #18
man skal acceptere det eller de svar der har afhjulpet problemet. Man kan tage point retur, hvis problemet ikke er løst.

Aller først bør anjamia kommet med lidt feedback på om det har hjulpet
Avatar billede anjamia Nybegynder
29. september 2004 - 10:02 #19
nej jeg har ikke fået løst problemet desværre... har købt et nyt dvd drev... så nu virker det....
Avatar billede espersen Novice
29. september 2004 - 10:17 #20
;o)  tjaa.. sådan kan man også løse det...