Avatar billede kokborg Nybegynder
26. september 2004 - 10:13 Der er 6 kommentarer

Slettet registreringsdatabase

jeg fik ikke formuleret mig ordentlig med mit første spørgsmål.
jeg prøvede at slette nået spyware manuelt i registreringsbasen og slettede alt alt for meget.. så nu gang jeg slet ikke bruge nogle som helst programmer, kun internet explorer.. er der en måde jeg kan gendanne databasen uden at miste min dyrebare programmer og dokumenter?!!

please hjælp mig... jeg har ikk nogen boot cd kun en diskette og jeg ved ikk hvordan den skal benyttes!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. september 2004 - 10:19 #1
Din eneste chance er så en systemgendannelse, hvis den vil køre.
Gå i fejlsikret tilstand (klik F8 under opstarten)
klik start | programmer | tilbehør | systemværktøjer | systemgendannelse
Følg guiden og sæt systemet tilbage til en dato, før du lavede ændringen i reg.basen.

Held og lykke med det.
Avatar billede levich Nybegynder
26. september 2004 - 10:22 #2
Du kan ikke gendanne registreringsdatabasen, med mindre du har taget backup af den lige inden du slettede.

Jeg gætter mig til at du kun har en harddisk i din computer. For at redde dine dokumenter, er det bedst at sætte din harddisk i en anden computer der har et fungerende windows kørende. Din harddisk skal være slave i denne computer. Nu kan du tage backup af dine dokumenter på enten den anden computers harddisk eller på CD (eller begge).

Herefter formaterer du din harddisk og installerer alt forfra. Du har vel dine dyrebare programmer liggende på CD'er klar til installation?
Avatar billede levich Nybegynder
26. september 2004 - 10:23 #3
Systemgendannelse, det er rigtigt. Men tag lige backup ved at sætte din harddisk i en anden computer først, som jeg har beskrevet.

Backup, backup, backup. Kan ikke sige for mange gange.
Avatar billede ebe Praktikant
26. september 2004 - 10:39 #4
her vist en anden mulighed,hvis systemgendannelse ikke virker. har ikke prøvet,kun fundet på nettet:
http://www.aade.com/XPhint/XPrecovery.htm
Avatar billede ebe Praktikant
26. september 2004 - 10:41 #5
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 17:46 #6
Fik du løst problemet ?