Avatar billede herlufsen Nybegynder
25. september 2004 - 21:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hent ikke fra server - kan man det i Outlook?

Hej!

Jeg bruger til daglig Outlook Express og gør brug af funktionen "hent ikke fra server" i mine meddelelsesregler - så får jeg nemlig ikke kærestens mails ned, når jeg henter mine egne. Min udbyder er TDC - og vi har en mailadresse hver, men under samme brugerkonto...

Jeg vil enormt gerne skifte til Outlook - men jeg kan ikke få sat programmet op, så jeg kun får mine egne mails og ikke dem sendt til min kærestes adresse... er der nogle af jer, der kan hjælpe med, hvordan jeg kan gøre dette??? (der er ikke umiddelbart en "hent ikke fra server-mulighed i guiden regler)

Hvis dette ikke kan lade sig gøre - er der så nogle der kan anbefale et alternativt mailprogram, som har denne funktion - OG samtidig indeholder fx en kalenderfunktion, som er den primære grund til, at jeg gerne vil skifte fra OE til Outlook...

Tak for hjælpen :-)
Kristian
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. september 2004 - 21:21 #1
Brug af Fjernpost til indlæsning af brevhoveder og meddelelser
Hvis du vil bruge Fjernpost, skal computeren være tilsluttet e-mail-serveren. Tilslut og hent derefter brevhovederne i indbakken for at bestemme, hvilke meddelelser du vil hente. Marker brevhovederne for at hente, kopiere eller slette meddelelser. Tilslut derefter igen, og hent meddelelserne.

Det kan man i hvert fald i Outlook 2003 :)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
25. september 2004 - 21:21 #2
Det letteste ville da være at I hver havde jeres egen e-mail adresse. I har jo ret til at have 5-6 stk hos TDC mig bekendt. Vi har her i huset 5 hos tele2 og uden problemer. Vi er hver især oprettet som brugere på compen og har hver sin egen mailadresse.
Avatar billede jojulha Nybegynder
25. september 2004 - 21:31 #3
>>jeanette18
Det kan man ikke hos TDC, deres "5 mailaddresser" betyder at alt mail ryger ned i indbakken til den første der henter mail på en af de mailadresser man evt. har oprettet.

mvh
jj
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
25. september 2004 - 21:33 #4
ok, var jeg ikke klar over. Tak for oplysningen:)
Avatar billede tumben Novice
25. september 2004 - 23:42 #5
opret et gratis netbasisabbonement....og FLYT kærestens mailadressederover...så har i jo 2 forskellige 12 cifrede kundenumre..så kan det lade sig gøre som du gerne vil ha det
hvis du har bredbånd....så installere du bare et gammelt 56 k modem...som du så bare bruger én gang hver tredie måned..for at hendes konto ikke lukkes...
det virker udemærket her :-)
Avatar billede jojulha Nybegynder
27. september 2004 - 12:51 #6
>>tumben
Ja, den løsning foreslog de også mig, men det det er sq da utroligt at et foretagende som TDC ikke kan finde ud af at lave ordentlige alias når alle andre kan.
Desuden er det da topmålet af idioti at jeg skal installere et k56 modem når jeg har en ADSL-forbindelse. Det virker for dig og det er fint, men smart er det ikke.

Mvh
jj
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
27. september 2004 - 13:05 #7
Jeg kan rolig anbefale dig et abonnoment hos tele2. Jeg forstår ikke den megen kritik de har fået. Jeg har stort set kun oplevet positiv service og en stærk prispolitik. Har bl.a. modtaget hurtige svar e-mails fra kundeservice og endda også deres teknikere.
Avatar billede sten_n Nybegynder
27. september 2004 - 17:29 #8
Har måske en løsning

Gør i outlook følgende: FUNKTIONER - Indstillinger - konfiguration af e-mail - E-mail konti - Rediger - Egenskaber for konto - avanseret.

Der kan du så sætte den til ikke at slette mailsne på serveren. og sætte den til at slætte mails efter x antal dage. du kan hvis du ikke gider at læse din kærestes mails sætte outlook til at slætte dem automatisk. du skal bare være ops på at du ikke må sætte outlook til at slætte mails i serveren når du slætter dem i outlook.

Det kan fungere, men jeg ved godt at det ikke er den store forkromede løsning

MVH Sten
Avatar billede tumben Novice
27. september 2004 - 20:44 #9
er det et problem at ha et modem installeret...hhmmm..ja ok..der er en ekstra ledning......men set iforhold til dit problem...må det da være at foretrække...og så bare en genvej til forbindelsen...liggende på desktop...og connecte en gang imellem....du henter jo stadig dine mail over din bredbåndsforbindelse...
Avatar billede jojulha Nybegynder
01. oktober 2004 - 22:27 #10
>>tumben
hvis det er mig du spørger; nej der er ikke noget problem i det, men du må da indrømme at det ikke er særlig smart.
Men nu synes jeg at vi har spammet den oprindelige spørgers tråd nok. Det kunne jo iøvrigt være at din løsning er noget for ham :-)
Avatar billede herlufsen Nybegynder
03. oktober 2004 - 19:42 #11
Hejsa Alle -

Nu har jeg et prøvet at rode lidt rundt med det et par dage, når jeg fik lidt tid - og jeg har fundet en løsning. Ikke en af dem, som i foreslog - dog var den kraftigt inspireret af tumben forslag om at oprette et netbasisabonnement.

Jeg oprettede dog bare endnu et brugernummer til ADSL - og flyttede derefter rundt med mailadresserne mellem de to postkasser. Og nu virker det upåklageligt. Dog er der er underlig lille fejl - da min kærestes brugernummer "bounced" pga. en stor fil i mailboxen, blev fejlmeldingen sendt til mig... hvordan det lader sig gøre - tjah....

Men tak for hjælpen - jeg prøver at fordele pointene lidt mellem jer for alle de gode forslag :-)

Kristian
Avatar billede tumben Novice
03. oktober 2004 - 21:00 #12
øøhh ...oprettede et brugernummer til adsl....så har du jo oprettet endnu et adsl abbonement...det koster jo penge ..eller misforstår jeg
Avatar billede jojulha Nybegynder
09. oktober 2004 - 22:48 #13
ingen point til mig.
Avatar billede herlufsen Nybegynder
16. oktober 2004 - 18:55 #14
Jeg har oplevet store tekniske vanskeligheder med overhovedet at uddele point. Dette har eksperten.dk ikke villet acceptere - i dag er det lykkes - tumben har fået dem alle (da de ikke kunne deles alligevel) - og tumbens svar var det, der gav mig inspiration til den løsning, som hjalp mig...
Avatar billede tumben Novice
16. oktober 2004 - 23:00 #15
takker men du må meget gerne forklarer det med "oprette endnu et brugernummmer til ADSL" er ikke helt med..en ny konto eller hvorledes