Avatar billede torbenclausen Nybegynder
25. september 2004 - 20:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udfylde stregtegning med farver

Hej

Jeg har tegnet en nogle bygninger med strokes i AI CS... Nu var plenen så at jeg skulle have nogle farver og gradients på... Men hvordan gør jeg det smart? Bygningerne har store ret nemt definerbare flader, kan man på en eller anden måde få ai til at farvelægge dem uafhængigt af hinanden?

Håber i forstår spørgsmålet:-)

TC
Avatar billede torbenclausen Nybegynder
25. september 2004 - 20:18 #1
Sorry jeg har lagt den i photoshop kategorien! Men eksperten "vil ik lige" oprette noget  illustrator kategorien...
Avatar billede Jman Praktikant
25. september 2004 - 20:25 #2
Du kan ikke lige udfylde felter, da der ikke er felter :)
Da det er strokes, er der jo ingen definition af "lukkede felter" som man bare kan udfylde..
Alternativet er at tegne op i paths på et nyt layer og så udfylde disse og lægge dette layer bagerst i tegningen, så strokes kommer foran
Avatar billede torbenclausen Nybegynder
25. september 2004 - 20:29 #3
Hmm oki tænkte det nok! ;)
Hvilket redskab skulle jeg så have brugt fra starten for at gøre det smartest?
Pen?
Avatar billede zhark Nybegynder
25. september 2004 - 20:47 #4
Lyder ikke rigtigt, strokes er sku' da felter, som umiddelbart kan farvelægges eller laves gradient på, taler du om streger??
Laver du et rectangel f.eks. så er der tale om stroke og fyld (man kan jo også vælge stroke alene, eller fyld alene! En bygning er alm. vis en form for kvadrater/rectangler - kunne man se det du har lavet?
Avatar billede zhark Nybegynder
25. september 2004 - 20:51 #5
Bygningen laves så alm. vis af rectangler, som så fyldes med farver og... rectanglerne placeres så i lag, hvor man altid kan flytte frem/tilbage på de enkelte rectangler.
Avatar billede torbenclausen Nybegynder
25. september 2004 - 20:55 #6
Har ikke lige noget sted at uploade...
Det er med line toolet jeg har tegnet... Ved ik hvoror jeg skrev strokes (måske fordi det vel egentlig er det;)
Tror jeg har fanget den nu, takker for hjælpen:-)
I kan dele ponits, svar?
Avatar billede zhark Nybegynder
25. september 2004 - 21:00 #7
Nej - jeg trækker mig bare, håber det lykkes :)
Avatar billede torbenclausen Nybegynder
25. september 2004 - 21:04 #8
Oki, takker:-)
Ser ud til det lykkes ihvertfald;)
Fortsat god weekend!
Avatar billede zhark Nybegynder
25. september 2004 - 21:04 #9
Nu kan man jo markere endepunkterne på streger, h-klikke og vælge "join" så kan linier sættes sammen, meeen - det vil nu sikkert ikke kunne betale sig den vej med alle de linier :)