Avatar billede sirlundgaard Nybegynder
23. september 2004 - 22:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man "lavet" en pc'er uden optisk drev?

Jeg har tænkt mig at købe en sub-notebook, dejlig nice og lille, så lille at der ikke er optisk drev i den (cd/dvd). Jeg har ikke råd til at købe en dockingstation med dvd lige nu.. så er spørgsmålet: hvis nu compen fucker up så jeg ikke kan komme ind i windows (der er forudinstalleret win xp pro) og det gør den sikkert... det er noget af det jeg kan finde ud af ;-), kan man så installere noget på den (der er tådløst netwærk, og usb og firewire i den (det er for resten en HP NC 4000 (http://www.laptops.dk/?s=297)).

På forhånd thanks
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
23. september 2004 - 22:12 #1
jeg ville tage problemerne som de kommer - og hvis det går så galt så købe et optisk drev (extern brænder fås for 600 kr tror jeg)
ellers kan du købe en extren USB-harddiskbox til 300 hvor du kan sætte din harddisk fra den bærbare over i, så kan du slutte den til en stationær pc og lave en ghost af drevet, og den ghost kan du så lægge ind igen hvis der bliver noget.
andre bud??
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
23. september 2004 - 23:08 #2
Tjah Hvis den kan boote fra et USB CDROM drev ville jeg klart gøre det.
Jeg bruger selv Powequest Drive-image 7 på arbejde og min PC kan boote direkte på
min USB CDROM. På med sådan én og i med XP CD'en, så er du oppe i en fart.
Du kan jo vente med at købe den til problemet opstår. Targus laver én til 419 kr...
Avatar billede sirlundgaard Nybegynder
02. marts 2005 - 17:09 #3
ja der kom jo ingen svar... tsk tsk
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
03. marts 2005 - 00:06 #4
nå, vores bud var da meget gode syns jeg :-)