Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
21. september 2004 - 17:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Karma slettes ?

Hejza allesammen.

Jeg har fået to dårlige karmaer.
Den ene sagde jeg i en port :
"Hvad fanden skal du bruge det til? er du lærer", som var ment i sjov. Det kan jeg godt leve med at jeg har fået dårlig karma med.

Jeg har så efterfølgende fået en mere, som jeg bestemt ikke er rimeligt. Og har anmeldt, eller hvad det nu hedder man kan gøre i profilen. (http://www.eksperten.dk/spm/540641)

Ved nogen hvor lang tid det tager før de sletter den? For det squ irreterne...

Hilsen Madsen
Avatar billede vallemanden Nybegynder
21. september 2004 - 17:58 #1
Sletter de dem?????

jeg har op til flere gange 'anmeldt' tomme karma andmeldelser, så jeg tror ikke der sker noget
Avatar billede roenving Novice
21. september 2004 - 18:03 #2
Sletning af karmaer kan kun foretages udfra Ekspertens regler om ordentlig tone i indlæg, da coadmins kun kan se den tekst, som ligger ved karmaen ...

Altså hverken kan se hvilken bruger, som karmaen er tildelt, hvilken som har givet karmaen, hvilken karma, der er tildelt, hvornår karmaen er givet eller hvornår eller af hvem karmaen er anmeldt !-|

-- og deraf følger, at en tom karma ikke kan slettes, da teksten jo ikke overtræder reglerne om god tone, og at den slags henvisninger til et spørgsmål selvfølgelig heller ikke overtræder den nævnte regel !-)

mvh
/coadmin
Avatar billede triple-x Nybegynder
21. september 2004 - 20:41 #3
hey først og fremmest undskyld fordi jeg spammer denne tråd. Men nu har du jo fanget en coadmins opmærksomhed ;)

Hvilke regler gælder for nu har jeg fået en sød karma som jeg ikke ser nogen mening i. Men har anmeldt den og intet er sket. Derfor vil jeg da lige høre om den overtræder reglerne eller ej.

den lyder sådan.

Karma uden begrundelse tager jeg ikke seriøst, men hvis der er en begrundelse vil jeg forsøge at rette op på det, og husk nu navn, ligemeget om det er god eller dårlig karma DONT TAKE ME SERIOUS :/ MUHAHAHAH
Avatar billede triple-x Nybegynder
21. september 2004 - 20:42 #4
den tekst der står, er den tekst jeg også har i mit lille minisite, så det er IKKE noget brugeren har skrevet, det eneste han har skrevet af DONT TAKE ME SERIOUS :/ MUHAHAHAH og det ser jeg bestemt ingen grund til.
Avatar billede pureshit Nybegynder
21. september 2004 - 21:18 #5
Hvad med at få indført det verdamte afsendernavn! Det ville i mine øjne løse de fleste, hvis ikke alle problemer ang. Karma. Så kan man også i den enkelte situation bedre vurdere, om afsenderen af en dårlig karma har gjort det på et ringe grundlag!
Avatar billede triple-x Nybegynder
21. september 2004 - 21:33 #6
pureshit - ja men det er vidst noget der har stået på ventelisten lang tid ligesom de mange andre ting. Tror der går et stykke tid før det bliver forbedret.
Avatar billede exp Juniormester
21. september 2004 - 21:53 #7
På nuværende tidspunkt vil "afsender-navn" ikke komme med på karmatildelingen, og der er heller ingen (for mig kendte) planer om dette.

exp/coadmin
Avatar billede pureshit Nybegynder
21. september 2004 - 22:03 #8
Hvorfor? Er dette ikke et forum hvor man udveksler meninger, viden og lignende? Meninger sætter man da navn på, ellers har man ikke en pind at have det i? Hvorfor så ikke sløre brugernavnene også, så man ikke kan se hvem man snakker med, eller får hjælp af? Dette er ikke ment som en gang negativ mundlort, men jeg kan bare ikke se en eneste smart idé i ikke at sætte navn på karmaen. Eksempelvis har jeg fået 100 % karma fra 2 forskellige brugere som jeg ikke aner hvem er. Det ville da være fedt at kunne melde tilbage og i det mindste sige tak!!!
Avatar billede exp Juniormester
21. september 2004 - 22:33 #9
"Hvorfor?" - Godt spørgsmål... og ved du hvad? Det kan jeg ikke svare på...
Avatar billede pureshit Nybegynder
21. september 2004 - 22:39 #10
Okay! Hvad gør vi så for at finde ud af det? Du har vel som coadmin kommunikationsveje til de højere magter?  :D
Avatar billede exp Juniormester
21. september 2004 - 23:11 #11
Jeg har ikke mere indflydelse på dette end dig... og min kommunikationsvej til admin er ligesom din: info@eksperten.dk
Avatar billede triple-x Nybegynder
21. september 2004 - 23:16 #12
der var ikke nogen der svarede mig på om den karma jeg havde fået var en grov karma, jeg er meget interesseret i hva der er af regler i har at holde jer til?
Avatar billede exp Juniormester
21. september 2004 - 23:53 #13
Vi har de regler der står her:
www.exp.dk/regler.phtml
at forholde os til :-)
Avatar billede roenving Novice
22. september 2004 - 00:15 #14
Nærmere bestemt § 2.2:

Indlæg på Eksperten skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører heller ikke hjemme på eksperten - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg.

-- hvilket i sammenhæng med mit tidligere indlæg udelukker en masse indlysende nedsættende karmaer, da sammenhængen jo ikke findes, når coadmins ser teksten !-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. september 2004 - 07:05 #15
okay, og der er ikke planer om at lave lidt om i de regler? For de giver jo i princippet den lidt kvikke bruger lov til at svine alle dem til han har lyst til, bare han formulere sig korrekt.
Avatar billede roenving Novice
22. september 2004 - 14:24 #16
Ja !-)

-- og det er blevet diskuteret adskillige gange med admin og IDG ...
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
31. december 2004 - 19:33 #17
lukker dette.. Da jeg ikke vil have et ulukket spm på min regning ;)
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
31. december 2004 - 19:33 #18
.