Avatar billede pilen Nybegynder
04. marts 2001 - 01:08 Der er 6 kommentarer

Printer på net

Jeg kører win2000 og win9x på forskellige pc\'ere, jeg VIL køre med fast ip-adresse, og har en marknet box til printeren med en fast ip-adresse, \" kører fint på 2000 men ikke på 9x,  mit spørgsmål går på... hvordan får jeg fortalt min win9x pc\'er den skal udskrive til en ip-adresse på en port som ikke findes på 9x pc\'eren.
Avatar billede toppus Nybegynder
04. marts 2001 - 01:21 #1
Har din printer en share navn??
Hvis den har så kan du omdigere din LPT port til et netværksdrev vis net use.

NET USE LPT1: \\\\navn\\share

evt. set det ind i autoexec.bat så er det der også når du genstarter
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
04. marts 2001 - 20:33 #2
Opret en LPR port på din W9x og brug adressen på denne på port
xxx.xxx.xxx.xxx:lpr
hvor xxx.xxx.xxx.xxx er adressen til din Marknet box
Avatar billede pilen Nybegynder
05. marts 2001 - 11:51 #3
Kan du (I) uddybe, hvordan man opretter en netværksport på den enkelte win9x maskine, så den kan skrive direkte til en printer påsat en netbox med fast ip-adresse.
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
05. marts 2001 - 22:30 #4
Når du opretter en LOKAL printer kan du på et tidspunkt vælge en port - for det meste en LPT-port. Her kan du tilføje flere. En af den du kan tilføje er en LPR port. Denne port kan bruges til at skrive direkte til en TCP/IP enhed.
Avatar billede pilen Nybegynder
06. marts 2001 - 18:26 #5
Ja, oprette en lokal port, men når jeg vil oprette en lokal port i forbindelse med oprettelse af printer, skal jeg selv navngive en port, \"lpr\" dette virker også når jeg kun skriver lpr, men hvis jeg vil skrive min ip-adresse i forbindelse med \"lpr\" så accepterer den det ikke
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
07. marts 2001 - 11:49 #6
Du skal tilføje porttype til dine andre porttyper (lpt osv.). Herefter skal din pc (vistnok) vendes.