Avatar billede martin87 Nybegynder
17. september 2004 - 13:35 Der er 12 kommentarer

Min computer vil ikke starte op

Når jeg starter min computer skriver den "NTLDR er komprimeret - Tryk Ctrl+alt+delete for at genstarte"

Nogen der har en idé om hvad jeg kan gøre ?
Avatar billede dominodevil Nybegynder
17. september 2004 - 13:50 #1
Det lyder som om at den ikke kan enten finde bootsektoren på din HD, eller at der faktisk slet ikke ER noget styresystem!

Booter du på dit rigtige drev???
Avatar billede martin87 Nybegynder
17. september 2004 - 14:16 #2
Ved det ikke, startede bare min computer og så kom det der. Inden jeg slukkede den havde jeg været igang med noget opdatering kan det have været det? Fordi det blev den ikke helt færdig med....
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2004 - 14:19 #3
Har du prøvet-sidste kendte konfiguration, hvor systemet virkede?
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2004 - 14:22 #4
Hvis det ikke virker, skal du køre en repair fra konsollen, hvor du kører en fixboot.
Avatar billede martin87 Nybegynder
17. september 2004 - 14:25 #5
Jeg kan jo slet ikke komme ind i windows eller noget..Aner ikke hvordan jeg kommer videre.

Hvor finder jeg det der fixboot?
Avatar billede wickedd Juniormester
17. september 2004 - 14:29 #6
Hvis du ik har noget vigtigt på harddisken/partitionen, så vil jeg da anbefale at du booter op fra XP cd'en, sletter partitionen, formatere partitionen, og derefter installere XP igen.

Før du kan boote fra CD'en, skal du nok lige ind i BIOS og lave CD-drevet om til første boot device.
Avatar billede martin87 Nybegynder
17. september 2004 - 15:11 #7
Jeg har et vigtigt på min computer. Kan gøre noget andet?
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2004 - 15:29 #8
Du sætter fist boot i bios til CDROM, booter på den, i første billede trykker du på R, trykker 1 for, at logge på windows, trykker enter for administrator, sæ skriver du fixboot og trykker enter.
Avatar billede martin87 Nybegynder
17. september 2004 - 17:04 #9
Efter jeg har skrevet fixboot - skriver computeren "Vil du skrive en ny startsektor til partitionen c:?"

Hva der ? Synes ikke rigtig der sker noget når jeg skriver noget....
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2004 - 17:06 #10
Der skriver du j og trykker enter
Avatar billede martin87 Nybegynder
17. september 2004 - 17:14 #11
Hmm....Når du har loaded windows. Så genstarter den bare. Det ser sort ud ?
Avatar billede martin87 Nybegynder
17. september 2004 - 17:20 #12
Når JEG har loaded windows..Så genstarter den bare. Kan jeg redde mine data'er ?