Avatar billede trinepigen Nybegynder
16. september 2004 - 13:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opsætte jubiimail i Outlook

Jeg har privatmail på jubii.dk som jeg meget gerne vil have opsat på Outlook, så jeg kan benytte denne i stedet. Har forsøgt at gøre dette men har lidt problemer med at finde ud af hvilken proxyserver jeg skal bruge. Og det er vist heller ikke det eneste problem!
Nogle der kan guide mig??? :-)

Trine
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. september 2004 - 13:27 #1
Det er jeg ret sikker på ikke kan lade sig gøre. De fleste af de gratis Web-mails kan ikke hentes gennem Outlook - vel sagtens fordi udbyderne er interesserede i at man ofte besøger deres hjemmesider. For at det skal kunne lade sig gøre er du i hvert fald nødt til at have udleveret en POP3-adresse. Du kan prøve at kontakte Jubii-mail og høre om man kan få sådan en.

Hotmail er en undtagelse hvad ovenstående angår -- velsagtens fordi Hotmail ejes af det softwarehus som udvikler Outlook, nemlig Microsoft.
Avatar billede trinepigen Nybegynder
16. september 2004 - 13:54 #2
Men det er en betalingsadresse....
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. september 2004 - 14:06 #3
Nå undskyld, så er det en anden sag. Jeg har kun Outlook Express, men her foregår det på følgende måde:

Klik på funktioner-konti. Klik på Tilføj-post og indtast dine data. Udover navn og email-adresse skal du indtaste en Pop3-adresse (som du skal have fra Jubii) og du skal indtaste en smpt-adresse (som du skal have fra din internet-udbyder (dvs. dem som du køber internet fra). Herudover kan du også vælge om du vil have password indtastet én gang for alle for at undgå at skulle indtaste det hver gang.

Ovenstående gælder hvis jubii-adressen er en traditionel POP3-adresse. Det er de fleste, men det kan også være at det er en imap-adresse.

Normalt behøver man ikke indstille på proxy-serveren....
Avatar billede leif Seniormester
16. september 2004 - 21:34 #4
Ifølge http://kom.jubii.dk/email/FeaturesExtra.asp som må være den du referrer til er der ikke nævnt at du har mulighed for at opsætte den i fx Outlook Express via POP3 eller imap. Men hvis der er mulighed for det oplyser Jubii også hvilke adresser du skal bruge !
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. april 2005 - 14:15 #5
Lukketid?