Avatar billede sark Nybegynder
03. marts 2001 - 14:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Siden er forældet.....!

Nu kan det være nok..!

Jeg giver alle mine point til den der kan hjælpe mig af med et problem som kommer igen og igen..!

Efter en søgning, og mna trykker tilbage i browser kommer den, side der siger at siden er forældet...!

- Det virker ikke at bruge get frem for post
- Selve søgnignen ligger som et objekt.. class()

- Den henter data fra en MySQL db..

Jeg har set på andre sider at det kan lade sig gøre..! men hvordan...
Avatar billede grav Nybegynder
03. marts 2001 - 15:17 #1
Søgeforsiden har måske en header, der fortæller browseren at den ikke må gemme siden i cachen men skal spørge, om den skal opdaters (\"siden er forældet\").
Prøv at poste html-kilden (altså ikke php-kilden) til søgesiden her på eksperten.dk. Det er sikkert i den, at man skal finde fejlen.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
03. marts 2001 - 15:26 #2
Måske skulle du tænke anderledes.

Grunden til at du får denne \"forældet\" er at din side har fået postet data fra en formular.

form -> side/script.

Istedet for at submit\'e din side skal du bruge JavaScript til at samle data op og kalde scriptet.

Vend tilbage hvis det skal forklares mere i detaljer.

/CoRex
Avatar billede razor Nybegynder
03. marts 2001 - 18:10 #3
det burde virke når du bruger get fremfor post - hvordan konstaterer du at det ikke gør det ?
Avatar billede sark Nybegynder
03. marts 2001 - 18:53 #4
Jeg konstaterer det ved at det ikek virker :-)

Men prøv at komme med sådan et eksempel der samler dataen op osv..!
Avatar billede mrcorex Nybegynder
03. marts 2001 - 21:58 #5
Hmm. Jeg tror at razor har fat i noget. Det kan godt være at get virker.

Prøv det først.
Avatar billede arthur Nybegynder
03. marts 2001 - 23:09 #6
Jeg er bange for at grav har fuldstandig ret.
I din header eller en meta-kode har du sandsynligvis fortalt, at dine side ikke skal opbevares i nogen cache (det ville også være dumt, da den jo gerne skulle vise de nye data altid!).

Derfor får du at vide at siden er forældet når du klikker på tilbage - det er faktisk så\'n det bør virke!

Du bør derfor lave din \"tilbage\"-knap så den indlæser siden på ny. (Der kunne jo være nye data eller andre ændringer i din MySQL-base, hvis du bruger en sådan, siden søgningen startede)

- Søren
Avatar billede sark Nybegynder
04. marts 2001 - 13:25 #7

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN\">
<html>
  <head>
    <title>side</title>
    <meta http-equiv=\"content-type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
    <meta name=\"author\" content=\"\">
    <meta name=\"description\" content=\"\">
    <meta name=\"keywords\" content=\"coming up\">
Avatar billede jd Nybegynder
04. marts 2001 - 21:36 #8
Jeg tror næppe det har noget med headers at gøre i sark\'s tilfælde, men er også overbevist om at get vil virke!
Du får i hvert fald ikke en \"Siden er forældet\"-fejl, med get...
Avatar billede defrost Nybegynder
06. marts 2001 - 12:14 #9
Benytter du session? De kan godt finde på at rode med nogle expire og cache-headers?
Avatar billede defrost Nybegynder
06. marts 2001 - 12:14 #10
Hov.. Det blev et svar. Skulle have været en kommentar. :)
Avatar billede mrcorex Nybegynder
19. april 2001 - 11:57 #11
sark>4/3 var dit sidste respons. Er det løst. Hvis det er så synes jeg at du skal lukke spm. Der er for mange åbne!

/CoRex
Avatar billede sark Nybegynder
31. maj 2001 - 11:06 #12
Efter langt tid, skrev jeg hele siden helt om og der virkede det.. ingen kan sige hvad fejlen var :-( Undskyld den lange svar tid