Avatar billede allan-allan Nybegynder
15. september 2004 - 16:49 Der er 22 kommentarer

kan ikke åbne pdf filer ?

På trods af, at jeg har adobe reader 6.0 installeret, kan jeg ikke åbne filer i pdf format. Problemet er relativt nyt, så det har altså virket.......
Jeg har prøvet at geninstallere adobe, men uden helt...

Er der nogen der har et forslag på en løsning?
Avatar billede peet-49 Novice
15. september 2004 - 16:57 #1
du prøvet at bruge-åben med og lad det åbne med adobe
Avatar billede vejmand Juniormester
15. september 2004 - 17:03 #2
Har du en gammel version af adobe reader liggende på din comp. så slet den.
Det var årsagen da jeg havde nøjagtig samme problem.  c",)
Avatar billede allan-allan Nybegynder
15. september 2004 - 23:49 #3
Jeg har nu prøvet at slette alle adobe programmer, og geninstallere dem uden held...
(Jeg kan godt benytte åben-med, men først når filen er gemt på skrivebordet, hvilket jo en noget omstændig proces at gennemgå hver gang jeg vi se indholdet af en pdf-fil)

Håber altså stadig på en løsning......
Avatar billede benneharli Juniormester
15. september 2004 - 23:51 #4
Hvad sker der når du prøver?
Er det en fil du åbner direkte fra nettet, eller er det en der ligger på PC'en?
Er det den samme fil, eller er det med flere forskellige filer?
Avatar billede benneharli Juniormester
15. september 2004 - 23:53 #5
Jeg antager ud fra din kommentar, at det er direkte fra nettet. Jeg har en 2mbit forbindelse, og oplever en meget langsom åbning af pdf filer direkte fra nettet. Jeg har bare gjort det til en vane at hente dem først.
Avatar billede allan-allan Nybegynder
16. september 2004 - 09:57 #6
Der er tale om alle pdf-filer, som jeg prøver at åbne direkte fra nettet. Når jeg klikker på filen åbnes et nyt vindue med hvid skærm, hvor der i bunden står "installerer komponenter" derefter "udført". Men problemet er at jeg kun er efterladt med hvid skærm og et rødt kryds i højre hjørne.....

Håber det er mere præcist..
Avatar billede vejmand Juniormester
16. september 2004 - 13:10 #7
Prøv at åbne adobe reader 6.0 inden du klikker på et pdf-fil fra nettet.

Du skriver at du har slettet alle adobe programmer og geninstalleret dem.
Hvilke programmer er det?

Det tyder på den vælger et forkert program til at åbne pdf-filen med.
Hvis der ligger et acrobat reader vil den vælge den.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. september 2004 - 13:18 #8
Avatar billede vejmand Juniormester
16. september 2004 - 13:20 #9
Avatar billede vejmand Juniormester
16. september 2004 - 13:26 #10
Har fundet én med samme problem.
Han løste problemet ved at opgradere til adobe reader 6.0.2 men det er vel den version du har?
Har lige tjekket min, det er 6.0.2, og det virker.
Avatar billede allan-allan Nybegynder
18. september 2004 - 15:54 #11
Tak for dine mange gode forslag... Desværre har jeg stadig ikke fået det til at virke. Det var Adobe 6.0 jeg havde installeret. Det har jeg forsøgt at slette og installere adobe 6.0.2, (altså ikke en opgradering, men en ny installering af den fulde version, på engelsk), men problemet forbliver. Jeg havde tidligere adobe photo installeret, men det har jeg også slettet, så nu er der kun adobe reader 6.0.2

Det hele virker meget mystisk, uanset hvad jeg prøver får jeg kun hvid skærm..

Hvis der er flere forslag, bliver jeg glad, men ellers må jeg leve videre i frustration :-(
Avatar billede vejmand Juniormester
19. september 2004 - 09:46 #12
Den er da godt nok lidt træls!!!!
Nu er jeg ved at løbe tør for forslag, men lige et sidste forsøg, ikke at jeg rigtig tror på det hjælper, men det skader i hvertfald ikke!

Prøv at tømme midlertidige internetfiler

Held og lykke.  //Vejmand
Avatar billede benneharli Juniormester
25. september 2004 - 22:53 #13
Lukketid? ;-)
Avatar billede allan-allan Nybegynder
26. september 2004 - 14:39 #14
Nej, tager glædeligt imod flere forslag.... Fordobler gerne mængden af point (hvis det kan lade sig gøre)!
Avatar billede benneharli Juniormester
26. september 2004 - 14:44 #15
Avatar billede benneharli Juniormester
26. september 2004 - 15:39 #16
Prøv lige 2 ting

1: Åben acrobat reader - rediger indstillinger - klik på internet - vælg din hastighed - luk reader og prøv igen

Hvis ikke dette virker

2: Åben acrobat reader - rediger indstillinger - klik på internet - fjern flueben i "vis pdf i browser" - luk reader og prøv igen
Avatar billede allan-allan Nybegynder
26. september 2004 - 20:35 #17
Så lykkedes det sku'!... Det hjalp da jeg fjernede fluebenet i "vis pdf i browser"..
Avatar billede allan-allan Nybegynder
26. september 2004 - 20:46 #18
Til gengæld er jeg ikke så stiv i siden her.... så jeg er ikke helt med på hvordan jeg giver dig dine 60 points! (Troede det ville være nok at trykke accepter). Kan du give et par pointers, så sender jeg dem i nærmeste fremtid.

Tusinde tak for hjælpen........
Avatar billede benneharli Juniormester
26. september 2004 - 20:52 #19
Hermed svar ;-)
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2004 - 02:34 #20
Marker benneharli's navn ude til venstre og klik på accepter.
Så er spørgsmålet lukket.  c",)
Avatar billede benneharli Juniormester
07. november 2004 - 23:22 #21
?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. oktober 2005 - 09:39 #22
(Hvad endte denne tråd med?)