Avatar billede wizaxjb Nybegynder
10. september 2004 - 10:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Karma, roden til alt for mange spildte kræfter.

Nu har jeg (igen) fået en 0-Karma rating uden kommentarer...

Jeg har forespurgt på spørgsmål, som jeg deltog i på det tidspunkt, men ingen vil kendes ved disse karma tildelinger.

Jeg FATTER ikke hvordan man kan lave et så uigennemtænkt system til at kommentere andre brugere?

Hvis man endelig skal lave det anonymt, så drop da karakter-givningen og nøjes med kommentarerne... Så er det da nemmere at gennemskue, om det er en seriøs bruger, der har lagt en konstruktiv kritik/rosende ord eller bare et barn, der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt....

Et andet alternativ ville være at det er påkrævet, at man angiver en spørgsmåls/artikel-reference, så man, i det mindste, kan se, hvorfor man har givet den pågældende karakter.

Et tredie alternativ kan være, at kun spørgsmåls-stilleren kan tildele karma til spørgsmåls deltagerne. Måske skal det være krævet? Sådan at når spørgsmålet lukkes, tildeler stilleren en karakter fra 1-10 til hver deltager?

Jeg er bare så træt af de uudviklede individer der ikke kan finde ud af, hvordan man gebærder sig, og synes, at det er sjovt at irritere så mange som muligt med intetsigende nedvurderinger af andre hjælpsomme individer.

Det er nok ikke uden grund at så mange af de gode gamle er stoppet....

200 point hvis der bliver lavet noget positivt om på Karma-systemet.... (mere hvis jeg må? :-) )
Avatar billede htmlkongen Novice
10. september 2004 - 12:41 #1
Jeg tror desværre ikke der sker så meget med den karma foreløbigt. Men du kan jo slå den fra så du ikke kan se den :)
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
10. september 2004 - 12:43 #2
Ikke som alm. bruger.... Jeg har ikke Pro-medlemskab.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2004 - 12:47 #3
hvem kan finde på at give Arne_v Dårlig karma... endda unden navn.. han/Hun stinker...  Karma system burde stenes :P
Avatar billede belle Nybegynder
10. september 2004 - 13:24 #4
Hvorfor ikke bare ignorere det karma pjat. Jeg er da fuldstændig græskkatolsk over for om folk giver mig karma eller ej og om de giver mig god eller dårlig bedømmelse.
Så længe man selv ved man gør sit bedste på at løse problemerne og at man holder sin egen sti ren ved at have et ordenligt sprogbrug og lign så kan jeg ikke se hvad det store problem er...
Avatar billede norbert Nybegynder
10. september 2004 - 13:33 #5
Jeg er helt enig med jer allesammen. Desværre er karma kommet for at blive, admin er ligeglad. Men som belle siger, hvis du ved at du behandler "dine" brugere fair, så blæs på ubegrundet skodkarma, du kan jo ikke bruge til noget som helst alligevel. Dine brugere er nok glad for dig alligevel, selv om der er nogle tøsedrenge der i misundelse gør som de gør. De bruger det som legeplads, eller måske netop for at gøre opmærksom på, at karma ikke kan bruges til noget som helst.
Op med humøret :-)
Avatar billede htmlkongen Novice
10. september 2004 - 13:44 #6
Norbert>> Præcis
Belle>> Ja nemlig, det er så ligegyldigt, kan faktisk ikke siges mere præcist.
wizaxjb>> Desværre tror jeg faktisk trods alle brugere _næsten_ er enige at det ikke bliver lavet om, desværre....
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
10. september 2004 - 13:52 #7
belle/nobert -> Problemet ligger i, at jeg faktisk ikke er ligeglad med hvordan folk ser mig, ig sætter en stor ære i at behandle folk ordentligt.
Derfor generer disse karma-manglende-beskedder min blindtarm, til et sådan punkt, at jeg overvejer at skippe Exp, og kun udnytte den på det groveste, når jeg en sjælden gang støder på et problem jeg ikke kan få hjælp til igennem mit RL netværk..

html -> Hvis brugerne er enige, så er det ved admin det er galt med, hvis han ikke vil lave det om? Eller er han en af dem der nyder at lave de blanke karma-beskedder? ;-)

Jeg ved at det kan tage tid med at lave et nyt system/forbedre det nuværende, men hvis man vidste at det blev bedre i fremtiden, var det nemmere at holde fanen højt.
Avatar billede norbert Nybegynder
10. september 2004 - 13:56 #8
Jeg er sikker på at de seriøse brugere sagtens kan gennemskue din karma, det skal du ikke være nervøs for. Hvis du kigger på admins karma http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=admin&option=karma
kan du sikkert få et indtryk af, at du absolut ikke står alene :-)
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
10. september 2004 - 14:00 #9
Hvormange kigger ind bag den blå søjle?

mit gæt: ikke mange (mig selv incl).

Hvormange ser så min karma som halvskidt: resten...

Hvis mine brugere (ja.. jeg er Programmør/supportør i et mellem-stort firma) kom med så mange klager over noget jeg havde lavet, og jeg stadig sagde "Det vil jeg ikke lave om på", så havde jeg været fyret hurtigere end du kan skrive fyresedlen.
Avatar billede htmlkongen Novice
10. september 2004 - 14:18 #10
wizaxjb>> Hehe det er han sikkert :) Og ja for brugerene er hvert fald enige på mange punkter!

God weekend :D
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
10. september 2004 - 14:26 #11
Jeg vil gerne sige tak til Jer, der har givet mig god karma :-)

en anden ting der generer mig TOTALT ved denne karma-funktion...

Jeg kan ikke forsvare mig overfor de ting der, synes jeg, kommer derind uberettiget...

Jeg fandt lige denne, der er kommet derind (jeg håber forfatteren er ærlig/mand nok til at melde sig under fanerne):

Her er en til! Karma er anonym så find dig i det eller find et andet sted. Det er spam at begynde og spørge rundt i spørgsmål om hvem der har tildelt karmaen. Endnu et spørgsmål om karma fører heller ikke nogen steder så skriv til idg hvis du har et problem for du får ingen sympati her. Ærlig talt så undrer det mig heller ikke at du får dårlig karma når du ikke engang har styr på point reglerne.

1) Hvad er der nu ivejen med at give sin mening til kende omkring noget man mener er forkert?
Hvis der er nok, der giver sin mening til kende, så må der da ske noget på et eller andet tidspunkt (naivt måske).

2) Jeg har spurgt i 2 spørgsmål om det var spørgsmålsstilleren der fejlagtigt var kommet til at give dårlig karma (det kan ske), og den ene vidste slet ikke hvad Karma var (jeg fortalte ham det så :-) ). Det skal her nævnes, at i begge spørgsmål gav jeg velkvalificeret, venlig og (synes jeg selv) god support. Jeg kan ikke se hvordan det kan være spam?

3) Jeg ved ikke helt hvilke point regler jeg ikke har styr på?
  er det forkert -
  - Ikke at tage point for sin hjælp?
  - At give point for et "det kan ikke lade sig gøre" svar?
  - At (med en ;-) ) tilbyde mere end 200 point, hvis der bliver gjort noget ved Karma-systemet?
Avatar billede norbert Nybegynder
10. september 2004 - 14:33 #12
Man må ikke sige sin mening her på eksperten, så bliver man dykket med det samme. Derfor virker karmasystemet ikke. Og det er dem, der ikke tør give sig til kende, der åbenbart mener man ikke må. Når man er anonym, kan man gøre fuldstændig som man vil, ingen ved hvem du er. Netop derfor kan karma ikke bruges til noget som helst. Vend det om og sig: denne skodkarma har jeg fået, fordi jeg er mand nok til at sige min mening. For det tør tøsedrengene ikke. :-)
Og nej, der er intet galt i den måde du har kørt på. Jeg har lige læst dine spørgsmål igennem, og der er intet, der beretttiger til skodkarma - absolut INTET.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
10. september 2004 - 14:34 #13
Takker norbert :-)

og god weekend til dig også!!!
Avatar billede norbert Nybegynder
10. september 2004 - 14:36 #14
I lige måde - og op med humøret :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
10. september 2004 - 18:06 #15
Desuden er det dårlig karma at sætte point på spørgsmål oprettet i denne kategori. ;o)(Læg et svar selv.*S*)
Anonymitet er og bliver en dårlig ting, men der bliver ikke lyttet til os der er trætte af at blive svinet til.
Det vigtige for IDG/Admin er åbenbart at have mange kunder, ikke at behandle de der gør et seriøst stykke arbejde herinde ordentligt!
Jeg er da heldigvis også nået dertil hvor jeg er totalt ligeglad med anonym dårlig karma.
Anonym god karma det kan man forholde sig til udfra at den er givet som et tak for hjælpen, hvorfor der ikke er navn på har jeg altså intet bud på.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
13. september 2004 - 21:05 #16
Lader til, at folk har sagt det de ville.... :-)